rijden jullie met dit warme weer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SemperFi

Re: rijden jullie met dit warme weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:45

Ik rij gewoon net als altijd, alleen ga ik er nu om 6.30 uur af om voor het werk te trainen ;) En dan is het ook nog eens lekker koel buiten.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:46

Precies, ik sta ook om half zeven op om te gaan rijden. Om negen uur is het echt wel al warm!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:47

Ja zoiezo de paarden die wedstrijden hebben en de andere laat ik meestal gewoon even staan. Ik heb zelf ook best wel veel last van de warmte. Maar als ik ze rijd dan doe ik dat gewoon waarneer het mij eigenlijk uitkomt. Op wedstrijd (moeten) ze ook presteren tijdens de warmte..

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:48

ik rij gewoon, hier is t vaak warmer dan de rest van nl en t weerbericht, ik rij vaak s avonds rond 8 uur, dan is t heerlijk, gister had ik wedstrijd dan was smiddags om 2 uur, toen heb ik ook gereden, gewoon wat minder lang en stappauzes tussendoor

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:49

heel laat in de avond, en als het echt warm is gewoon even niet..
het is echt warm..

shanalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:50

Ik rijd mijn verzorgpony's in dit weer ofwel 's ochtends, ofwel 's avonds. Zowiezo stap ik wel meer tussendoor als het zo warm is (en ik stap eigenlijk normaal al heel veel tussendoor).
En dan na het rijden gewoon lekker pony afspuiten.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:50

Vanochtend om half 7 zat ik er ook op :+ . Dan is het wel trainen want stappen is al moeilijk ivm dazen :( 1 x per week overdag stp/draf ritje dorp wordt nu ook gewoonte :Y) en zo entertainen wij de horsies :D

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:53

ik rij ook gewoon, het word nog wel warmer.
maar niet midden op de dag. dan spuit ik haar wel af, en ga een rondje wandelen.
heb vandaag ook ons gebruikelijke rit gereden. daarna lekker afgespoten.
ze was jolig zat.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:54

Ik rij meestal nu gewoon tot een uur of half 12, of 'savonds, maar dat lukt niet altijd want m'n paarden staan aan de andere kant van de rivier en het pondje vaart maar tot 7 uur dus, soms brengen m'n ouders mij, maar al moet ik helemaal met de autopond ben ik ruim een uur onderweg en dat werkt ook niet echt.... ;)

Maar ik rij wel gewoon na het rijden lekker afsponzen of spuiten, en wat meer stappen..

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:59

Ook mijn wekker ging vanmorgen om half 7 :D heerlijk 2 uur in het bos gereden, tot een uur of 10 is het nog wel te doen... :)

Nicole_tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:46

ik rijd wel, gewoon lekker rustig aan, 's ochtends vroeg of 's avonds laat met heeeeeeeel veel anti vliegenspray anders zijn we compleet lek geprikt als we thuis komen :+ ..

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:52

ik rijd ook alleen maar vroeg! ik heb mee gemaakt dat een pony overleden is door de warmte en dan rijden. Dus ik begrijp niet dat sommige gewoon door rijden nu.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:24

ik rij nu ook wel `s avonds maar ga deze week ook een paar keer overdag rijden moet zondag op wedstrijd dus kan ze toch wennen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:25

gisteren ochtend zat ik er voor 9 ur op en vanavond na 21.00.
overdag is het echt te warm

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:30

Wat een hitte,
Paardje stond vandaag in de wei, zwaar bezweet (oren en schouders) en dan hoeft hij nog niks te doen!
Ik heb hem droog gepoetst, nu staat hij lekker de hele nacht buiten tot morgen ochtend om af te koelen, overdags in stal (ik heb ventilatoren in stal/ op de muur gericht/ weerkaatst wind).

Heb onze les van morgen ook verzet naar de avond.
Ik heb astma, paard heeft het zwaar warm (we zijn pas begonnen met het inrijden en wil het wel leuk houden voor hem), echt geen doen!

En ik maar het hele jaar zeuren om wat zon 8-)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:32

tot nu toe elke dag gereden :j
rij wel pas na half 9 s'avonds, dan is het echt lekker hoor!
Overdag doe ik zeker niets met de paarden, mogen ze lekker op de weide staan

sammyjo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:33

als het kan ga ik zo vroeg mogelijk rijden en doe oefeningen wat vaker in stap

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:34

Heel vroeg sóchtends 7 uur of laat in de avond na 9 uur

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:35

Ik rij 's avonds zo laat mogelijk, hier aan zee koelt het dan heerlijk af. Als het dan echt nog te warm/benauwd is dan sla ik wel eens een dagje over, voornamelijk ook omdat ik zelf niet functioneer dan.
Als ik vrij ben, probeer ik ook wel eens 's ochtends heel vroeg, maar dan warmt het toch alweer snel op.

@doei: ik zeur altijd het hele jaar om vorst :+ :D .

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:43

Ik rij ook s'avonds laat, rond half negen en vandeweek zat ik er zelfs pas om kwart voor tien op. Maar ben aan het opbouwen, dus lekker rustig aan wat stappen en draven. s'Morgens is het ook al vrij snel warm in de bak, en ik ben geen ochtendmens, haha!
Paardlief kan niet zo goed tegen de warmte en is net ziek geweest, dus hou zijn manen zoveel mogelijk gevlochten en heb hem vanmiddag lekker gewassen. Toen kreeg hij ineens weer praatjes omdat hij afgekoeld was, denk ik ;)
Morgen ga ik eerst even mijn stalgenootje lesgeven om acht uur, en daarna nog even rustig aan rijden.

Vind het persoonlijk geen doen om een paard in deze hitte overdag in de zon volop aan het werk te zetten.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:45

Rond 23.00 - 00.00 uur pas, eerder krijg je me mijn paard niet op.
Ik vind de mensen die nu overdag rijden, echt gek, zowel voor jezelf als voor je paard.
Ik wil gewoon verder kunnen trainen, en op deze uren zijn de temperaturen zo aangenaam.
Paard slaapt toch de hele dag, staat lekker te soezen op stal, vanaf 8uur gaat ze de weide op, ik haal haar er rond 10 uur af, lekker wat uurtjes trainen, afspoelen en ze mag terug de weide op tot smorgen's.
Ideaal.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:48

Ik rij meestal na acht uur in de avond, als het zo warm is overdag.
Maar ik rij elke dag 1 van mijn paardjes, lekker in de polder.
Daar is het sneller afgekoeld, dus goed te doen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:19

Ik rijd nog wel maar overdag niets intensiefs. Ben zaterdag om 12:00 weg gereden. Pony met factor 60 op de neus en in de kootholtes, ikzelf goed ingesmeerd, zit hier immers op 1000 m. Heb gewoon het grootste deel gestapt en op het laatst een galopje waar we er altijd een doen. Hij was prima in staat aan te geven wat hij wou, als hij wou mocht hij even draven, maar dan heb ik hem gewoon eerder teruggenomen, heb de hele rit mijn benen niet hoeven te gebruiken, eerder in moeten houden. :)

Ook was er de hele tijd een fijn briesje. Hier rijden we veel over gemeenteweiden, dus er zijn overal drinkbakken, ik ga ook iedere drinkbak even langs kijken of hij wil drinken. Zou ik merken dat hij er echt niet tegen kan dan gewoon vroeger of later gaan. Maar zolang we er allebei van genieten dan ga ik nog door, gewoon een stuk rustiger dan normaal.

Zag overigens wel een meid met haar paard trainen in de wei, springen, om half één 's middags. Die verklaar ik dan weer voor gek, het was bijna 30 graden. Daar waar een relaxte buitenrit dan prima kan vind ik echt trainen uit den boze. :n

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:20

Ja hoor, ik rij gewoon met dit weer.

Of smorgens of savonds wat later in de avond, tegen een uurtje of half 9 koelde het lekker af en ben ik gaan rijden.

Wel spuit ik haar na het rijden altijd even helemaal af.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:21

Ja, vanaf 21.00