lekker op de wei laten staan en gewoon rustig aan met rijden. 's avonds lekker afspoelen
MiniLoe
Geplaatst: 07-07-10 18:40
ik heb bij de winkel ´Jysk´ twee stoffen doeken gekocht, die je ook aan je huis kan bevestigen voor de schaduw ( soort vervanging van parasol )
ze zijn te krijgen in vierkant en driehoeksvorm. ( 10 euro per stuk )
De ene zijde heb ik aan de heg bevestigd die het weiland omgrenst, de andere zeide heb ik bevestigd aan een paal in het weiland, mn ponys staan hier heerlijk onder met zijn twee als hun de zon teveel word.
een goedkope oplossing om je paardje schaduw te bieden, voor dertig euro was ik klaar.
( een boom planten duurt te lang voordat die schaduw geeft, bomen staan er niet al, en een schuilstal wil de staleigenaar niet plaatsen )
vele vonden het onzin, paarden kunnen prima in de zon staan, maar nu ik dit geplaatst heb staan ze toch mooi midden op de dag saampies onder die doeken in de schaduw, dus wel degelijk hebben ze hier behoefte aan!
Misschien een tip voor andere die hun diertjes schaduw willen bieden, voor schapen bijvoorbeeld werkt dit ook prima, de palen waaraan je het bevestigd kan je natuurlijk zelf op maat uitkiezen, wel een goed stuk ingraven, zodat ze niet bij een klein zuchtje wind de lucht invliegen, ik heb het al een tijdje staan en het heeft al diverse windvlagen en regenbuien overleeft. Voor de zekerheid wel enkele gaatjes in gemaakt zodat eventuele regen erdoorheen zakt en je niet zo een doorhangende regenzak krijgt. ( met gevaar voor instorting )
( tegen het schuren aan de paal heb ik er een stroomdraadje omheen gespannen ) ( anders ligt het natuurlijk zo plat )