Hoe gaat het met de pony,s die 24 uur buiten staan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: Hoe gaat het met de pony,s die 24 uur buiten staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:08

De paarden doen het goed! Alle 3, ook mijn oudje van 19. Ze staan op onbeperkt hooi en het gaat echt geweldig...
Alleen, dit baasje is het zat!
Blegh... 2x per dag 4 jerrycans van huis de auto in, van de auto de kruiwagen in, een meter of 100 over het weggetje en vervolgens nog 15 meter slepen ermee...
Daarna terug het weggetje af, hooi in de kruiwagen en hetzelfde verhaal.... bah! Ben het zat, mijn lijf is het zat!
Maar ja.. klagen heeft geen zin, paarden maken het goed, dus buffelen maar ;)

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:52

paard heeft er helemaal geen problemen mee die kou en sneeuw, ze heeft een lekker dicht vachtje dus ze heeft ook geen deken op

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:55

Goed, ze staat altijd buiten met een stal in dr wei die altijd open staat, behalve snacht's want dan gaat ze erin.
En verder heeft ze alleen een regendeken op. :)

caroline020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:28

Met de mijne gaat het prima! Staat lekker met een dekentje op in de wei met voldoende hooi en water dus die mag niet klagen! Lekker toch juist om buiten te staan, voor paarden was dit helemaal geen extreem weer!

Rebecca83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:48

hallo mensen! :D

ik heb helaas geen Haflingers maar en volbloed arabiertje en een kruising nrps-arabiertje :D
ze staan 24/7 buiten en hebben een mooie ruime betegelde schuilstal (3 bij 6) tot hun beschikking (waar ze overigens weinig gebruik van maken alleen om te eten omdat ik daar nu het ruwvoer verstrek)
het arabiertje heeft helaas nog een dekentje nodig omdat dit haar eerste winter 24/7 buiten is. en ze is al bijna 15 :o (tot eind oktober stonden ze s'nachts helaas nog op stal doordat ik op de pensionstal waar ik stond niet de gelegenheid had ze 24/7 buiten te zetten) de andere merrie heeft geen deken. het gaat perfect! ze krijgen alleen ruwvoer wat elke 3 uur opnieuw verstrekt wordt en ik heb het ze geen moment koud zien hebben.
ik ben zo ontsettend blij dat ik deze stap gemaakt heb! de paarden zijn zoveel vrolijker en gelukkiger! de oudste merrie had in de winter ook altijd een beetje een winterdip, ze was prikkelbaarder waarschijnlijk omdat ze langer op (een donkere) stal stond en sinds ze gewoon 24/7 buiten staat is haar karakter echt stabieler geworden. *D ik wil nooit meer anders! en ik denk de paarden ook niet!
in het begin toen het ineens zo hard begin te vriezen en sneeuwen heb ik me wel even zorgen gemaakt, maar dat was niet nodig geweest. ze redden zich prima! :D

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:46

Mijn ponnies staan 24/7 buiten. Schuilhokje erbij en onbeperkt hooi. Ze krijgen verder geen voer, alleen een handje vitaminebrok.
1 van mijn shetten die al wat ouder is, begint nu wel een
winterdipje te krijgen.
En ik ben het gedoe met water behoorlijk zat. Zeker omdat ik vanwege de ingesneeuwde wegen niet met mijn auto bij de ponnies kon komen en dus afhankelijk was van mijn man met zijn 4x4. Die werkt de hele dag en dat was best wel eens lastig.