hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:27

Niet veel op dit moment maar dat ligt beetje aan de stal, ze gaan wel zoveel mogelijk(dagelijks) in de stapmolen de wei dat vertrouwen ze niet echt vanwege de gaten die nu onzichtbaar zijn door de sneeuw.

_Suus17_

Re: hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:33

Die van ons kunnen nogsteeds in de paddock en ookal hebben we een buitenbak, we kunnen nogsteeds rijden :) De bak wordt iedere dag gesleept, dus ook met vorst/sneeuw kan het nog :) Moeten alleen iets voorzichtiger zijn.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:36

Bij mijn haf heb ik zn ijzers er onder uit laten halen, zodat hij in ieder geval los kan staan. Wij hebben alleen een buitenbak. Daarvoor deed ik ook al erg weinig met hem door het slechte weer. Hij is nog goed te handelen, want hij kan zijn ei in de bak wel goed kwijt die is goed vlak, en de sneeuw is niet glad. Dus hij heeft een soort van lange vakantie, en ik was zoiezo van plan om in januari weer rustig aan op te pakken.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:37

Mijn paard gaat nog elke dag naar buiten (landpaddock), daarnaast wordt zij bijna dagelijks gereden...

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:40

Ralph is een weidepony,,

Die staat gewoon met z'n kudde (Ralph is de leider van een kudde, goedzo Ralph :D :7 :+ ) Full-time in de wei, hij is wel de enige weidepony daar met een deken op :P

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:43

Mijne staat overdag in het land
Rijden doe ik/probeer ik om de dag, en dan rijd ik in stap over het erf/bak/buiten en rijd veel voltes om haar een beetje soepel te houden, wat tot nu toe nog aardig goed lukt :)

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:45

Onze paarden staan zo'n 3 á 4 uur buiten op het moment. Daarnaast rijd ik iedere dag een uur.

Emma040

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:58

Ik rij op moment echt heel weinig baal er echt van komt door het slechte weer. En nu met de sneeuw is het ok maar weinig. Eerlijk gezegt helemaal niet. ik rij met hem zaterdagsles. En donderdag een uurtje. Zodat ie toch aan zijn beweging komt.
Maar heb 1voordeel hij staat altijd buiten dus hij kan altijd zijn energie kwijt.

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:01

Gelukkig heb ik een slimme man en heeft die een dag voor de vorst de hele paddock recht getrokken.
Zodat ze tenminste een paar uur per dag naar buiten kunnen +:)+
Ik zet ze s`morgens voor ik aan het werk ga 2 uurtjes buiten en zo gauw hier weer wat thuis is gaan ze weer naar buiten.
Ik durf ze niet buiten te zetten als wij er niet zijn,want onze shet krijgt het nog wel eens in zijn bol en jaagt hij achter mijn merrie aan.
En moet er toch niet aan denken dat ik thuis kom en er ligt hier wat met gebroken benen achterthuis(ja ik weet het ik zie overal beren langs de weg :+ )

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:06

die van mij staat al twee dagen binnen onder het sneeuw ligt ijs dus het is echt een ijsbaan.kan geen kant op

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:36

Schimmel staat de hele dag binnen helaas .. ze wordt er niet veel gezelliger op. Maar komt er wel dagelijks uit voor longeren/rijden, staat ook af en toe los op de volte. Andere paard staat wel de hele dag los in de wei en kan wanneer ze wil de stal in. Maar zij wordt niet gereden.

Emma040

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:38

waarschijnlijk ga ik morgen weer rijden

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:39

Mijn paard staat momenteel zo'n 3 uur in een (kleine) paddock, dit gaat redelijk. Jammergenoeg haalde ik hem vanmiddag wel met reusachtige plakkaten ijs onder z'n voeten uit de stal. Verder heb ik vanaf woensdag om de dag kunnen longeren, maar met alleen een buitenbak kom je met dit weer niet zo ver.

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:40

die van mij staat gewoon in de wei, wel korter dan normaal zo'n 3 uurtjes. Ze staat trouwens rondom op ijzers, maar gaat prima in de wei waren gewoon aan het spelen vanmiddag.
Verder probeer ik haar elke dag te rijden/longeren in de binnenbak.

Emma040

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:44

Ik ga morgen proberen te rijden maar weeet eigelijk nie of da wel zo verstandig is. Hij heeft geen ijzer. ik moetr dan eerst door het bos of over de weg wat is beter

Truusant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 01:05

Morrie05 schreef:
Die van ons staat ook gewoon overdag lekker buiten! Sneeuw is niet zo glad dus lekker het land op! Vinden ze heerlijk!

Ik denk met dit weer toch niet

Truusant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 01:05

Of je moet speciale hoefijzers hebben

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 12:54

nou zonder ijzers kunnen ze prima buiten als er maar geen onzichtbare kuilen zitten..! Ze doen zelf echt wel rustig aan.

Verder zorg ik ervoor dat ik er iedere dag ben. Zoals mijn moeder altijd zegt, jij hebt een paard en een paard kan niet
voor zichzelf zorgen.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:57

Wij gaan met de trailer naar de vereniging waar ze een binnenbak hebben. Is nog geen 500 meter van onze stal :P
Op zich houdt de boer waar we staan het pad mooi sneeuwvrij dus stappen kun je ook altijd nog ;) Allleen het pad op de vereniging is gewoon een ijsbaan en ga het dan niet riskeren om met mijn paardje + ijzers daar heen te lopen ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:25

Ik kan nog steeds geen kant uit, overal sneeuw en glibberig...

Ik heb ze een ruim een uur buiten staan met uitmesten 's morgens en 's middags ga ik nog even binnen in de grote schuur rondstappen, en gaan ze evt. nog even los, zijn ze er in ieder geval 2x uitgeweest...

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:28

Mijn paarden staan 24/7 buiten en hebben nu wintersportvakantie.
Beweging geven ze zichzelf wel, er wordt heel wat afgejakkerd per dag. :D
Laatst bijgewerkt door Refagreni op 22-12-09 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:35

Ze gaan hier wel de hele dag op de wei maar het rijden komt er haast niet van :(

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:41

Hij heeft donderdag en vrijdag binnen gestaan omdat het pad niet sneeuwvrij was. Zaterdag maar een een uurtje nadat ik met een aantal stalgenoten het pad sneeuwvrij had gemaakt en sinds zondag staat hij 3 uur buiten. Hij heeft veels te veel engergie maar met dit weer kan je geen kant op als je alleen een buitenbak tot je beschikking hebt.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:23

Ik ook niet rijden, maar ze staan wel lekker overdag op de wei. Dat gaat best met die sneeuw, vinden ze alleen maar leuk volgens mij...
ze gaan ook liggen rollen enzo. Maar ze zijn totaal niet wild en gaan ook niet rennen op het land.

duchanguis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:25

Wij hebben een binnenbak die in perfecte staat verkeerd.
Daarbij gaan de paarden zonder ijzers de hele middag de wei op en degene zonder ijzers gaan de stapmolen in als ze niet worden gereden.