paard op de wei in sneeuw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Re: paard op de wei in sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:25

We hebben hier 5 paarden vierkant op ijzers, waarvan 4 24/7 buiten staan, geen probleem.

Nummer 5 zojuist voor het eerst weer naar buiten gegooid, en was prima te doen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:28

In de sneeuw maakt het niet uit. Als ik naar de stal en beton ga, bik ik het er wel onder weg. Maar in het stalstrooisel smelt het ook wel hoor. Zonder glijpartijen.

delles4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 16:22

Ik heb mijn paardje de afgelopen 3 dagen even iedere dag een uurtje naar buiten gedaan hij deed wel gek maar is nog op 4 benen blijven staan.:)

Heb wat mooie foo's gemaakt staan nog niet op de computer maar het was hartstikke leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:24

De wat oudere paarden weten wel dat ze voorzichtig moeten zijn, die weten vaak wel hoe ver ze kunnen gaan om toch nog op de benen te blijven.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:44

Afbeelding

Afbeelding

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:51

russel schreef:
De wat oudere paarden weten wel dat ze voorzichtig moeten zijn, die weten vaak wel hoe ver ze kunnen gaan om toch nog op de benen te blijven.

Is dat zo? nou die twee van mij hebben vanmiddag genoten.
Afbeelding Kayleigh 17 jaar
Afbeelding Helianthe 20 jaar
Laatst bijgewerkt door diana1 op 21-12-09 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:51

haha, lachen!

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:52

Ja...echt leuk, ze waren helemaal leip!
Heb nog meer leuke foto's...

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:03

Die van ons komen heerlijk buiten! 2 staan op ijzers maar rennen en bokken wat ze doen in het land, en ze gaan echt niet onderuit, sneeuw is gewoon stroef, of er moet overheen gereden zijn dan word het wel gald. Maar voor paarden is het zoveel beter om lekker naar buiten te gaan. Wij geven ze ook gewoon eten buiten. Als je paard alleen maar binnen eten krijgt zullen ze graag naar binnen willen omdat ze honger hebben.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:26

Mijn paard komt nu ook iedere dag enkele uurtjes buiten, heeft voor ijzers met zooltjes. Door de zooltjes plakt er geen sneeuw aan en gaat het niet klonteren. Hij weet wel dat hij voorzichtig moet zijn en gaat niet rennen op de wei. Het erf af lopen vind ik wel een beetje eng want daar is het soms best glad. Als hij wel zou gaan rennen zou ik het denk ik niet goed aandurven om hem buiten te zetten, de grond in de wei bij ons is ook best ongelijk.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:40

Wat hebben jullie al leuke foto's. Ik hoop dat er vrijdag ook nog zo veel sneeuw ligt, dan kan ik ook mooie plaatjes schieten. Tenminste als het niet zo grauw weer is als gister

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:47

Bij ons op stal zijn gisteren alle paarden binnen gebleven maar meer vanwege het hele vieze weer.
De combinatie van veel wind en stuifsneeuw was niet prettig.
Ik had mijn pony even in de rijbak gezet maar ze wilde maar wat graag weer naar binnen.
Vandaag zijn ze wel weer gewoon naar buiten gegaan ook die met ijzers en geen probleem.
Morgen wil ik ook weer eens wat foto's maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:49

diana1 schreef:
russel schreef:

Is dat zo? nou die twee van mij hebben vanmiddag genoten.
Afbeelding Kayleigh 17 jaar
Afbeelding Helianthe 20 jaar

Ik neem aan dat ze niet onderuit gegaan zijn?? ;)

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:28

Nee gelukkig niet, iedere keer net op tijd stil voor het draadje.
Ze weten dus precies tot hoever ze kunnen gaan.
Kayleigh lag alleen meer dan dat ze stond om lekker te kunnen rollen (:)

OneLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:35

Min vriendin heeft ook haar paarden op ijzers staan en laat ze iedere dag om ste beurt in de tuin grazen zodat ze niet over de weg moet ;)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:11

Ik zou het echt niet doen! Mijn paard met ijzers staat nu op stal en wordt gereden. Het paard zonder ijzers staat wel op de wei.
Het risico is te groot, ik zou het niet doen.
Paard wordt eerst gereden en daara losgegooit. Losgooien en longeren voor het rijden durf ik niet aan, met koude spieren gek doen is niet echt goed. Ben veel te bang voor blessures. :+
Het is gewoon een rot tijd.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:36

Met koude spiren gek doen is niet echt goed, dan zouden er veel paarden met blessures zijn.
Je kunt ze beter gewoon iedere dag buiten zetten dan zijn ze rustiger dan ze nu op te sluiten en dan naar buiten te zetten, dan ontploffen ze vaak juist.
Maar iedereen moet doen waar die zichzelf goed bij voelt.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:09

Er is een verschil tussen gek doen en gek doen. :+ Die van mij weet amper waar ze haar benen moet laten.
Ze staat normaal elke dag buiten maar nu heeft ze gewoon even pech. In de wei is het niet glad, maar je moet er ook nog naartoe.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:17

Die van ons staan heerlijk buiten hoor, ze hebben allemaal ijzers (2 vierkant, 3 alleen voor) en dat gaat prima. Ze hebben overigens wel peesbeschermers om voor de zekerheid. Nu hadden we ze met de vrieskou al buiten staan (zodra het land hard was) dus ook geen gekke, jolige, uitglij situaties op de oprijlaan. En ze genieten er zo van!

Zie onderschrift, even spammen :D

Lies_Beuker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:13

De problemen komen nu pas: want het dooit een beetje.

Ik heb een hele slechte ervaring met sneeuw, dooi en voorijzers. Tjdens mijn vakantie - een aantal jaren geleden- had de oppas mijn oude paard toch het land in gedaan. Resultaat een grote klos sneeuw onder een voet, peesklap, 10 maanden revalideren, resultaat : einde van mijn lieveling!!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:25

Klopt, je moet met dooi wel echt heel goed uitkijken. Bij ons vriest het nog dus hier geen problemen.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:53

EvelienH schreef:
Er is een verschil tussen gek doen en gek doen. :+ Die van mij weet amper waar ze haar benen moet laten.
Ze staat normaal elke dag buiten maar nu heeft ze gewoon even pech. In de wei is het niet glad, maar je moet er ook nog naartoe.

Paarden redden zichzelf echt wel hoor! Omdat jij bang ben voor blessures moet je paard dat berouwen, en bijna de hele dag binnen blijven staan. Dat lijkt me nog veel erger en lijkt me ook als ze dan uit stal komen en dan gek gaan doen heb je veel eerder kans op blessures.

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:10

had gister en vandaag ook mijn arabje lekker ff buiten gezet ,ff volle galop mooie stop erop en weer weg wezen geweldig om te zien ..10 min later wou ze alweer naar binnen ,maar het kan nog wel op het land of in de bak..het is nog wel goed.... maar het moet niet meer gaan vriezen anders word het weer binnen blijven.... (:)

poepiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:14

Bij ons staan ze ook gewoon lekker in de weide, geen ijzers en dat gaat prima.
Groetjes Michelle

Foija

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:38

mijn hafje is vandaag weer heerlijk in de wei geweest.
We moeten wel een eindje lopen om op de wei te komen, ging gelukkig allemaal goed. Na een uur hebben we haar en haar vriendje er weer uitgehaald. Ik zag dat ze klompjes had onder de hoeven, ze heeft geen ijzers! Toen we beetje stabiel konden staan heb ik met een sleutel (huisbos) even alles er onderuit gehaald maar het zat echt goed vast.
Hebben jullie nog meer tips om dit te voorkomen?
ik weet wel dat ik nu ook een hoevenkrabber in mn zak stop.