Nu nog 24/7 buiten laten "mishandeling"?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonita_Bon

Re: Nu nog 24/7 buiten laten "mishandeling"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:52

Denk je wel aan kou en artrose?
dat is ook geen beste combi he, mijn vorige paardje ging om elf uur s'avondss op stal tot 6 uur s'ochtends en daan weer naar buiten ivm bewegen. paardje had in beide achterbenen lichte artrose

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:54

Onze jonge paarden lopen ook 24/7 buiten, met een ruime, droge schuilstal waar ze hooi in bijgevoederd krijgen...
Een paard is nu eenmaal niet gemaakt om in een stal te staan uiteindelijk, dus zéker geen mishandeling!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 04:47

Ik snap dat het niet leuk is om te horen dat mensen het dierenmishandeling vinden, maar je paard kiest hier zelf voor. Dus niet in stal zetten hoor. En is het koud, gewoon een extra dekentje omdoen.

Persoonlijk vind ik het alleen zielig als ze niet de keuze hebben en dus 24/7 buiten staan, zonder boom of wat dan ook om te schuilen. IN COMBINATIE MET HET MISSEN VAN EEN DEKEN.
Paarden zijn niet van suier en zullen hier ook niet door gaan smelten.

In jou geval, hebben ze een schuilstal met voldoende voer. Als ze er niet in staan, zullen ze dat gewoon niet willen.
En die mensen? Lekker laten gaan. Probeer het naast je neer te leggen.

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:48

die van ons lopen ook buiten. ze hebben de bosrand om te schuilen. ze hebben wel en deken op. nadeel is geen inloop stal en de stallen die we hebben zijn aan het eind van het pad en dat is nu zo'n ijsplak daar durf ik ze niet overheen te laten lopen. dat is vragen om nog meer moeilijkheden.ws zullen veel mensen onze paarden ook zielig vinden, maar ze krijgen 4 keer per dag hooi over de dag verspreid zodat ze ook met de sneeuw lekker kunnne knabbelen, we vullen het water 2 keer per dag bij met jerrycans en hakken het ijs door en ze hebben een heerlijke regendeken op. En ze staan er rustig bij en tanen er niet naar om graag de wei uit te gaan. dat stelt me gerust.

maar ik zal blij zijn als die klote sneeuw weg is

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 03:09

Ze hebben toch een deken op en de kans om bij de bomen te schuilen? Zou me er niet zo druk om maken hoor.
Jij kent je paardjes het beste, en als jij ziet dat ze het heerlijk vinden....zie ik geen probleem

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 03:17

je paard de vrijheid geven die het van nature gewend is is geen mishandeling, als je haar niet scheert heeft ze nergens last van!

Dat wij mensen niet in de regen willen lopen, het koud hebben zonder jas enc enc is omdat wij totaal geen vacht hebben :S wij zijn gewoon eigenlijk niet gemaakt buiten te leven.

een paard is veel gelukkiger buiten dan op stal, als ze maar altijd beschikbaarheid heeft op een schuilplek of dit nu met of zonder stro is... als ze maar wind en regendicht ergens kan schuilen indien het haar te veel is buiten. De meeste paarden staan met het ergeste weer gewoon buiten, vaak met zon binnen ivm met vervelende vliegen.

Dat mensen het zielig vinden komt doordat ze denken dat paarden in een stal moeten staan omdat de meerderheid dit doet. Het is een fijt dat 99% van de paarden die buiten staan minder ondeugden hebben die op een stal veel vuldig voorkomt... omdat ze dit meestal doen om zichzelf te verdoven en zo dus het niet bewust hoeven mee te maken dat ze opgesloten staan, weer een ander paard word heel vurig en onhandelbaar of "gevaarlijk" Weer een ander paard blokeerd totaal en is een onwijs mak lammetje geworden.. een ander kan het wel prima aan omdat ze genoeg beweging krijgen :)

iig zielig is het echt niet! mits je haar niet van dr wintervacht ontdoet en dr een deken op legt (dit duwt de haren weer plat waardoor je haar natuurlijke isolatie kapot maakt....)ze zal het dan met 1 deken kouder hebben dan zonder (mits wintervacht dus gewoon blijft staan)

Zolang ze dus schuilplek hebben, eten en niet alleen in de modder staan zal geen instantie je lastig vallen ;)

geef alle mensen eens de site van paardnatuulijk.nl als ze zo graag wat erover willen zeggen en ze niet naar jou willen luisteren ;)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 03:45

Mooi gezegt _/-\o_ _/-\o_

Poekie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:59

gewoon zo laten! het paard kiest er zelf voor.. en die wandelaars moeten maar iets verder denken dan wat ze zien :+
succes!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:53

Mijn verzorgpaard staat ook 24/7 buiten, en hij heeft een schuilstalletje.
We hebben daar ook niet echt een stal waar we hem binnen kunnen zetten zonder dat er iemand bij moet zijn.
Hij blijft ook altijd in weer en wind buiten staan en gaat zelden in zijn schuilstalletje, behalve als ik daar hooi neerleg ;)

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:56

Lekker dat het zo kan!!
Negen van de tien mensen hebben er echt geen verstand van!!
Ik krijg al reacties als het voor in de bak een beetje nat is en ze in de modder staan, 5 meter verderop is het droog *D

Rozijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:58

Heerlijk toch voor de paarden als ze lekker buiten kunnen staan.
Mits ze met het aankomende koude weer wel een schuilstal hebben vind ik

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:03

Je bied ze de mogelijkheid om te schuilen dus vind het absoluut geen dierenmishandeling of zielig. Dat zou het wel zijn als je vanwege de mening van andere mensen je paard op stal pijn laat lijden. Gewoon lekker buiten houden dus ;)

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:47

niets van aantrekken lekker buiten laten staan, sommige mensen denken dat ze alles weten :S