Paard erg bang voor scheermachine..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:12

_Michelle__ schreef:
Letterlijk plat gespoten dat ze echt op de grond vallen?
Want mijn pony had al zoveel in haar bloed zitten dat als ze meer zou krijgen om zou vallen en dat gaat me echt tever om te scheren.

Hm nee ze blijven nog net staan dacht ik. Maar ze gaan daar niet zachtzinnig om met de paarden/veulens hoor. Als ze er doorheen breken dan hebben ze er 2 sterke mannen bij, de ene pakt het veulen bij een oor, de ander een been optillen of ze gaan ook nog aan een praam. Maar gedaan wordt het...

_Michelle__

Re: Paard erg bang voor scheermachine..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:31

Ja dan ben ik een watje denk ik :=
Scheelt dat ik ook niet zo sterk ben om haar bij me te kunnen houden :)) :o

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:08

Mijn paard is gister geschoren, dacht ook dat ze het niet zo leuk zou gaan vinden.. Ze zette de scheermachine 5 m van haar aan, en peerde hem in achteruitgang 25 meter naar haar stal terug. Dus praam gepakt (met moeite omgekregen := ) En weer mee terug genomen. Die praam is echt een wondermiddel, ze stond echt te suffen. :')
Alleen toen we bijna klaar waren, schoot ze omhoog met dr hoofd, en viel de praam af, dus sprintte ze weer achteruit, al steigerend dit keer. Sleurde die scheermachine mee, maar die deed het nog gelukkig. Praam erop, en toen ging het weer goed, ff later viel die weer af, maar toen bleef ze gewoon staan. :)

Dit is overigens het reslutaat:
http://94.100.113.41/782900001-78295000 ... _6b5D.jpeg

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:43

Michelle ik zie dat je iemand gevonden heb om je pony te scheren alleen vervelend dat het niet helemaal gelukt is. Als ik het zo lees heb je een goeie beslissing genomen om niet verder te gaan en gewoon te stoppen.

Teziej wat voor figuur heb je erin geschoren? En hoe kan de praam eraf vallen, wel goed dat het verder gelukt is.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:52

Is het apple teken. :)
Ja, hij schoot los, ff kijken of ik een foto van een praam kan vinden die wij gebruikten.

http://www.agradi.nl/product_pics_500/4037726.jpg

Ze gooide dr kop omhoog, en toen schoot hij los. Ze is 1.70 en ik net 1.70 dus wel redelijk hoog haha _O-

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:52

Ja ze had het apparaat kapot gemaakt, dus we hadden ook niet echt veel keus.
Jammer, want ze was echt bijna klaar, althans fatsoenlijk genoeg. 1 kant van de hals nog en de andere kant een klein stukje.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:25

_Michelle__ schreef:
Bij mij pony kon er niet meer bij gespoten worden, dan zou ze omvallen, dus dat was geen optie.

Dan maar niet helemaal geschoren en een paar maandjes voor banketstaaf lopen, ga niet het leven van mijn pony er voor op het spel zetten :) :=

Wat voor apparaat heb jij gebruikt?
Ik had vorig jaar een vrij grote, die ook veel geluid maakte. Dat was ongeveer hetzelfde verhaal als bij jou.
Nu heb ik een tondeuse gekocht die in principe alleen voor de benen is, en ik kan er zonder verdoving haar hele lijf mee scheren. Voor het gedeelte achter het oor moet ik het oor wel even goed vastpakken, maar voor de rest kan ze los in haar stal staan tijdens het scheren.