Meest geweldige vliegendeken met hals?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 07:26

Ik heb de Pfiff vliegendeken. Ik ben er wel tevreden over. M'n paard heeft 'm dag en nacht op (staat bij bos) en ligt en rolt er dus veel mee. Deken blijft altijd goed liggen. De bescherming is ook prima.

tamaramt

Re: Meest geweldige vliegendeken met hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 07:40

de rambo sweet itch hoody deken
is een dure deken maar kwalitatief zeer goed
heb hem al 2 jaar en mijn paard heeft deze in de zomermaanden dag en nacht op

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:01

Cerize schreef:
En wat kost de Amigo bij jou. Ik heb hem deze zomer voor het eerst opliggen en ben zeer tevreden. Maar af en toe wil ik hem wassen en dus zou een reserve wel heel handig zijn.

Sorry, ik had je berichtje niet eerder gezien.
Ik neem aan dat je de Amigo Bug Rug bedoelt?
De prijs hangt af van de maat. Om welke maat zou het gaan?

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:04

ik ben wel tevreden met m`n dominck vliegendeken

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:24

Ik heb nu een aantal maanden de amigo mio, ik ben erg tevreden met deze deken :D
De prijs/kwaliteit verhouding is erg goed vind ik!

Bijna alle mensen op stal hebben de bucas of de rambo protector.
De bucas vind ik slechte kwaliteit voor wat je ervoor betaalt, plastic sluitingen op zo'n dure deken vind ik echt niet kunnen.
En de rambo vind ik erg warm en zwaar, lijkt me ook erg stug voor de paarden.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:13

Op zich is het idee van de Bucas deken helemaal niet slecht. Het is 1 van de weinige vliegendekens die een hals heeft die helemaal doorloopt tot aan de oren, ook als het paard graast. En hij heeft een buikflap, zodat er ook geen dazen op de buik kunnen gaan zitten. Probleem is echter de uitvoering. De stof is niet heel sterk, het elastiek dat je om de oren moet doen blijjft niet zitten, de deken schuift en de plastic clipjes die aan de buikflap zitten zijn niet stevig. Als Bucas het eea zou veranderen zou het een hele goede deken zijn.

Ik gebruik zelf altijd de Rambo Fly Buster Plus. Dit is de voorloper van de Rambo Protector en ziet er hetzelfde uit, maar dan in groen en met een vaste hals (de Protector heeft een afneembare hals).
Deze deken is echt supersterk. Hij is absoluut niet warm, want de structuur is heel open. Zelfs al is het 32 graden, de paarden zweten er niet onder. Dat hij wat stug is is juist een voordeel. Dat zorgt er namelijk voor dat als je paard niet graast maar met zijn hoofd omhoog gaat, het halsdeel helemaal naar voren blijft staan en zo dus de hele hals beschermt. De dekens die van soepeler stof zijn gemaakt, daar glijdt de hals dan vaak van naar achteren.

Het enige dat ik mis bij vrijwel alle vliegendekens is een hals die doorloopt tot aan de oren, ook als het paard graast. Daarom ben ik nu de Rambo Sweetitch Hoody gaan gebruiken. Mijn paarden hebben geen zomereczeem, maar deze deken is ook prima te gebruiken als deken tegen vliegen en/of dazen. Bij ons stikt het altijd van de dazen, en nu kunnen ze ook eindelijk niet meer op de nek gaan zitten. Jammer is dat deze deken geen open structuur heeft. Wel is hij wit en dat houdt het paard koel, maar als de temperatuur boven de 30 graden komt gaan ze er wel een beetje onder zweten. Gelukkig komt dat niet zo vaak voor in Nederland :-)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:37

Dat heeft die Pfiff deken dus wel, tot aan de oren zelfs als ze grazen :D
En ook bij hoge temperatuur zweten die van mij er niet onder.