Zijn jullie het ook zo zat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Re: Zijn jullie het ook zo zat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:44

Wie gaat er mee naar de warme gebieden ? Clown
Gaan we daar het diepvries weer dumpen, en nemen we het goede weer mee Lachen

Ik vond het wel een eerlijke deal

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:45

Ik ben ook wel blij als de bak straks weer ontdooid. Nu kan hij overdag lekker het land in dus dat is wel weer een voordeel.
Ik wil hem deze zomer graag verkeersmak maken zodat ik volgende winter eens een buitenrit maken kan.
Moet er geen sneeuw liggen tuurlijk Haha! Maar dat ligt hier nu ook al niet Clown

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:50

Ik ben het nog lang niet zat Haha!. Gezellig, dat water slepen (pony's redden zich wel, de schapen iets minder). Alles staat ook gewoon buiten en het hele erg wordt bij ons gestrooid, dus dat is ook geen probleem.

Vind dit gewoon héérlijk fris weer Ja

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:55

De weides mogen van mij best bevroren blijven, als straks de dooi komt zijn het juist zachte modder vlaktes. Nu kunnen de paarden lekker naar buiten de wei op (bijgevoerd en wel). De gladheid op de wegen ben ik voor geweest door tijdig zelf te strooien op en rond de stallen. Enige wat ik wel beu ben is de bevroren watertoevoer en dat gesjouw met jerrycans, met 5 paarden blijf je aan de gang......

Dat trainen komt wel weer, ze lopen hier lekker buiten de hele dag en spelen wat af, sneeuw of geen sneeuw Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:59

ik ben het ook nog niet zat hoor Haha!

de paarden gaan bij ons gewoon naar buiten toe en ze houden er gelukkig zelf rekening mee dat het wat gladder is
dat water slepen is inderdaad wel een heel gedoe,maar mijn stalhouder heeft van die hele grote vaten en die zetten ze op een mini tracktortje en rijden zo alles bij langs om water te geven.
de tuinslang dan aangesloten op de binnenkraan in huis en zo is het prima te doen..

rijden is op dit moment helaas niet te doen,maar ik geloof niet dat de paarden daar zo mee zitten Knipoog

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:01

Ja ik ben het ook zat! De bak is al 3 weken bevroren en op mijn brommer bevries ik.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:01

Ik begrijp het zelf ook niet, maar mijn paarden hebben al die tijd nog geen dorst gehad Verward Ik bied wel steeds water aan maar na een paar slokken is het wel weer genoeg voor ze. De schapen hebben wél veel dorst.

Ik kan dus nergens een wak ontdekken wat ze zelf openhouden ('mijn' wak moet ik elke ochten zelf weer openhakken, daar drinken ze dus niet). Iemand een verklaring Lachen ?

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:02

Sneeuw is leuk maar dit is teveel van het goede!
zelfs de binnenpiste is kei-kei hard!
mijn verzorgpaard is al actief na 1 nachtje op stal, nu staat ze al bijna een week binnen, ik ga vliegen denk ik Haha!

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:05

Pfff op mijn werk zijn ze aan het verbouwen (restaurant) dus ik ben vrij..
Wou lekker gaan trainen met m'n paard, maar hij staat nu toch echt al een lange tijd stil!

Adi_love_you

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:32

ik heb er ook zo'n last van !
dan staat ze 3 weken stil en dan is ze helemaal fris bij het rijden echt niet normaal Boos!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:57

NOg een weekendje doorbikkelen volgens mij, dan hebben we het ergste gehad.. zat net op buienradar te kijken en het lijkt erop dat we volgende wk dooi krijgen!!!

JIPPIEEEEEEJ!!!!

Diegenen die het niet zat zijn hebben denk ik geen wedstrijden gepland...... Over 2 weken heb ik een wedstrijd en hij staat nu echt alweer een hele poos vrijwel stil... erg balen dus.

DOOII!!!!!DOOIIII Clown

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:32

Yinari schreef:
Ik begrijp het zelf ook niet, maar mijn paarden hebben al die tijd nog geen dorst gehad Verward Ik bied wel steeds water aan maar na een paar slokken is het wel weer genoeg voor ze. De schapen hebben wél veel dorst.

Ik kan dus nergens een wak ontdekken wat ze zelf openhouden ('mijn' wak moet ik elke ochten zelf weer openhakken, daar drinken ze dus niet). Iemand een verklaring Lachen ?

ze krijgen al veel vocht binnen door ijs te eten dat op het gras zit zegmaar.
mijn pony heeft ook geen interesse in de emmer water.
waarom dat bij schapen weer anders is weet ik niet.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:55

ja! volgende week dooi?!!! zou echt geweldig zijn!!!!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:00

Ik vind eigenlijk wel fijn Haha! het is niet zo handig en mijn paard is enorm druk! Maar onze binnenbak is goed en in de molen kan hij ook nog.
Wat ik wel jammer vind is dat ik niet kan losgooien, zodat hij een beetje zijn ei kwijt kan.

De ruiterpaden zijn ook bevroren, dus dat is ook wel jammer en natuurlijk de buitenbak is te hard, maar ik blijf die kou heerlijk vinden Haha!

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:02

nou heb het nu ook helemaal gehad hoor, zelf ook nog eens de hele week ziek geweest, dus een hele week niet bij knollie geweest, vanmiddag eerst bevriezen op mn scooter en dan maar even een rondje wandelen wan rijden nog te ziek voor en ooohh dat word een drama Tong uitsteken

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:38

Tja hier ook. paard had rust nodig, maar die rust is door de kou al uitgelopen naar een maand.

Gevolg: stik verveelend en verwend stijf paard.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:08

Volgende week wordt het idd weer DOOI!!!!!!!! Haha! Blij blij blij Clown

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:24

Ja ik ben het ook helemaal zat.. kan niet wachten tot het weer zomer wordt....

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:23

Ik heb vanmiddag met de hand de hele bak voorzien van zout!!!
Hoezo ben ik het weer zat?? hahaha Clown

Veel zout in de bak is zeker super slecht voor de hoeven ofniet?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:29

ik snap dat het voor mensen met binnenbakken en stapmolens nog wel te doen is...maar als je of eerst een stuk moet stappen of met de trailer totdat je bij een binnenbak bent..en je hebt geen stapmolen maar alleen een bevroren paddock bak en weiland..die dankzij regen ook nog eens een ijsbaan is...dan is het wel een stuk vervelender Tong uitsteken

tommie: oh ja, is zout slecht voor de hoeven? hebben wij ook gestrooid in de paddock daardoor konden ze vanmiddag toch ff 2 uurtjes de paddock in...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:42

Ik heb echt heel veel liever dit dan die eindeloze regenbuien. Heb een binnen en buitenbak dus dat is geen probleem. Ik kan me voorstellen dat alleen een buitenbak een groot drama is. Al voel ik me met regen wel prettiger wat betreft buiten houden paard. (grond is zo onregelmatig en glad nu)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:01

@Phylos, tsja k weet het niet.. vroeg het me af of zout slecht is... Hoop dat we de paarden er morgen in kunnen zetten!

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:04

Heel mooi die sneeuw , maar ik ben er nu wel klaar mee *LOL*
Alles is bevroren , de grond is knoerthard & wou eigenlijk wel weer is lekker rijden !

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:38

Hier is de bak nog te doen en gaan paarden ook lekker los de bak in Lachen Hij is wel wat hard, maar hij is te rijden Ja
Wandelen gaat om de ijsplassen heen, goeie slalomoefening.

Ik zie er de lol wel van in Haha!

Tedine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:19

Ik word er helemaal depri van! Ik mag graag schaatsen, en heb totaal geen last van de kou.. maar ik wil rijden! en wel nu Clown heb de 25e weer wedstrijd en heb al 3 weken niet meer gereden Verdrietig Heb ook niet de mogelijkheid om even naar een binnenbak te gaan oid.. Ik heb dan wel weer de mogelijkheid om de paarden een paar uurtjes buiten te laten dat is wel ideaal! Wandelen kan natuurlijk ook altijd nog.
Heb vorige nog wel even een (stap)buitenritje gedaan maar dat was ook niet alles..

Btw.. het duurt volgens mij ook best lang voordat de buitenbak weer ontdooit is? Die van ons zit weinig zand in en is vrij vlak (geplet, dus niet van dat losse zand) Na 2 dagen dooien kunnen we er echt nog niet in rijden Boos!