's nachts vliegendeken ophouden in de wei.??!!??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daantje99

's nachts vliegendeken ophouden in de wei.??!!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 13:37

Mijn paarden hebben heel veel last van vliegen en horzels. Dit komt ook omdat ik in het bos woon. Ik wilde ze binnenkort een nacht buiten laten staan. Alleen kan ik dan de vliegendeken omhouden. Ohjaa ze hebben ook nog een vliegennetje om hun hoofd, kan ik dit ook laten zitten ('s nachts) of is het beter als ik dat afdoe.

Ik hoop dat jullie hier ervaring mee hebben en een antwoord weten op mijn vraag Knipoog

Groetjessss Pling

levine

Re: 's nachts vliegendeken ophouden in de wei.??!!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:40

als het een goed deken is wat niet scheef gaat hangen ofzo, lijkt het me geen probleem, een winter deken doe je ´s nachts namelijk ook niet af Knipoog

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 19:04

Verder niemand??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:05

Mijn pony staat onder exceemdeken en die blijft altijd op anders heeft het ook geen zin Knipoog

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 19:08

zouden jullie ook het vliegennetje op zijn hoofd aan laten??,, je weet wel zo'n zwart netje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:09

Waarom niet ? neem niet aan dat je overdag er ook de hele dag bijzit

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 19:21

Hahah nee, das waar. Maarja je denkt dan (tenminste ik) wat als.. noujaa blabla:P

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:26

je bent er overdag ook niet continu bij neem ik aan?
Gewoon lekker om laten, die van ons (degenen die er eentje nodig hebben) lopen er ook gewoon 24 uur per dag mee hoor.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:53

Omlaten is geen probleem idd. Als het maar goed zit en niet gaan schuren Lachen

Merel007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:34

Ik vraag me het nut af van snachts een vliegendeken op te leggen. Met dit warme weer leeft mijn pony in omgekeerd ritme.

Overdag op stal en 's nachts buiten omwille van de vliegen. Dit doe ik omdat er 's nachts bijna geen vliegen en horzels zijn en paarden er dan geen last van hebben.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:37

Mijn verzorgpaard heeft snachts ook gewoon haar vliegendeken om en haar netje om.

@merel007, zij houdt hem dus gewoon op snachts omdat wij anders s'avonds en s'ochtends heen en weer moeten rijden om het af en weer om te doen. Zolang ze geen last van haar deken heeft zie ik geen probleem?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:41

Ik doe het af, wil er niet bij als er dalijk iets gebeurd, een vliegendeken zou niet veel kwaad kunnen en neem aan dat je zo'n masker bedoelt en dat je paard geen halster om heeft in de wei?
Want met halster of zo'n vliegennetje wat je zonder halster kunt gebruiken (die heb ik) die laat ik echt niet zitten 's nachts en de vliegen/muggen zijn 's nachts niet echt actief dus bij ons gaan de dekens en netjes af.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:44

@ AaronYve, wat kan er gebeuren dan met een vliegendeken wat goed zit en natuurlijk goed vast zit?
Dus aan de voorkant 2 sluitingen, op de buik 2 sluitingen en bilkoorden.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:55

Meid lees eens even beter.
Weet niet hoe ik citaat kan doen maar er staat in de eerste zin, een vliegendeken zou niet zoveel kwaad kunnen!!!

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:55

ik heb mijn vliegendeken en netje voor de ogen een dagje (nachje) laten zitten bij een paard (gewoon vergeten )en dat ws mij niet bevallen ik vond een paar plukken manen.
in de winter heeft hij ook een hals deken op en gaan zijn manen niet kapot dus ik vergeet dat niet meer eraf te halen s,avonds Knipoog

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:58

AaronYve schreef:
Meid lees eens even beter.
Weet niet hoe ik citaat kan doen maar er staat in de eerste zin, een vliegendeken zou niet zoveel kwaad kunnen!!!

Waarom haal jij hem eraf dan?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:01

Ik vind het fijn dat de paarden even bloot kunnen staan, zoals het hoort. 's nachts zijn er bijna geen vliegen dus waarom vliegendeken omhouden?
Tevens ben ik heel voorzichtig met wat ik mijn paarden omlaat. Dat leer je wel als je al het een en ander heb meegemaakt met paarden.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:18

AaronYve schreef:
Ik vind het fijn dat de paarden even bloot kunnen staan, zoals het hoort. 's nachts zijn er bijna geen vliegen dus waarom vliegendeken omhouden?
Tevens ben ik heel voorzichtig met wat ik mijn paarden omlaat. Dat leer je wel als je al het een en ander heb meegemaakt met paarden.

Ok Lachen
Bedankt voor je antwoord op mijn vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:31

Merel007 schreef:
Ik vraag me het nut af van snachts een vliegendeken op te leggen. Met dit warme weer leeft mijn pony in omgekeerd ritme.

Overdag op stal en 's nachts buiten omwille van de vliegen. Dit doe ik omdat er 's nachts bijna geen vliegen en horzels zijn en paarden er dan geen last van hebben.

voor de vliegen misschien Clown
Mijn pony heeft exceem dus is hou de deken er mooi op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:33

AaronYve schreef:

er zijn wel vliegen snachts Knipoog vooraal de knutten de exceemvliegjes

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:35

Yvank_ schreef:
AaronYve schreef:

Juist daarom moet je s nachts een eczeem deken om doen. S winters staan paarden toch ook met dekens om buiten? Bovendien kan er ook overdag van alles gebeuren als ze op de wei staan, je kan er nu eenmaal niet 24/7 naast staan. Het ligt ook aan het paard en de omstandigheden.

Voorbeeldje: zonder halster om vallen ze in de sloot en krijg je ze er haast niet uit, met halster blijven ze ergens achter haken en verwonden ze zich zelf. 100% goed is het nooit, doe wat je zelf denkt dat het beste is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:36

Ja idd helemaal mee eens

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:35

Yvank_ schreef:
AaronYve schreef:

Nou weet niet waar jij zit, maar hier dus niet.
Zullen er misschien 10 zijn op een nacht bij ons.
Dus mijne gaan lekker kaal 's nachts, en als bij TS ook niet veel vliegen zitten waarom zou ze dan een vliegendeken omlaten?

Trouwens liever een paard in de sloot zonder halster ( paarden kunnen zwemmen en je kan een halster nog altijd omdoe of desnoods met een riem oid) Ja heb al paarden uit de sloot gehaald Knipoog
En een paard met halster om in de stal of wei, wat er dan kan gebeuren weten we allemaal wel toch..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:06

mijn paard staat ook snachts buiten en heeft dan ook gewoon zijn vliegendeken en hoofdkap om hoor
savonds tot een 22 uur ongeveer zijn de dazen namelijk nog steeds behoorlijk actief
je moet wel een goed passende deken op hebben die goed blijft liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:09

AaronYve schreef:
Yvank_ schreef:

Nou weet niet waar jij zit, maar hier dus niet.
Zullen er misschien 10 zijn op een nacht bij ons.
Dus mijne gaan lekker kaal 's nachts, en als bij TS ook niet veel vliegen zitten waarom zou ze dan een vliegendeken omlaten?

Trouwens liever een paard in de sloot zonder halster ( paarden kunnen zwemmen en je kan een halster nog altijd omdoe of desnoods met een riem oid) Ja heb al paarden uit de sloot gehaald Knipoog
En een paard met halster om in de stal of wei, wat er dan kan gebeuren weten we allemaal wel toch..

Ik kom sochtens niet bij mijn paard dus kan hem niet weer opdoen Knipoog maar mijn pony is ook een andere verhaal die heeft een vrij zware vorm van zomerexceem