schuurplekjes van deken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

schuurplekjes van deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 16:48

hoi allemaal,

mijn pony draagt al een maand of 2 dezelfde deken,maar vandaag ontdekte ik op haar schouders lichte schuurplekjes van de deken.
wat kan ik hier het beste aan doen,of moet ik gewoon een andere deken kopen?

Anoniem

Re: schuurplekjes van deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:51

Er bestaan een soort dunne, gladde euh.. Ja.. Ik noem ze altijd "paardenbh's." Je kunt ze onder de deken doen. Ze beschermen de schoft, schouders en borst tegen schuurplekken van de deken Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:13

Borstebeschermers bedoel je, vind ze zelf niet prettig.

Je kan de boeg van je paard in spuiten met anti-klit daarvan gaan de dekens minder schuren.

Schuurplekken kunnen een teken zijn van een slecht passende deken. Dekens met een glade voering geven ook weer minder snel schuurplekken.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:16

Het kan idd komen door een niet goed passende deken. Of door een deken waar geen loopsplitten in zitten.

Ligt er aan hoe de pasvorm e.d. is of je beter een andere deken kan kopen of er inderdaad zo'n borstbeschermer onder doen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 19:58

oke bedankt voor de tips,ik vind het alleen gek dat het pas na een maand of 2 problemen geeft.
ik ga dat van die antiklit gelijk morgen uitproberen

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:00

Wat voor antiklit is dit dan? Gewoon antiklitspray voor je paard?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:03

Het hoeft niet perse door een niet goed passende deken te komen. Bij de buren hebben ze een paardje staan met een prima passende deken, maar het diertje heeft al heel snel last van iets dat met haar huid in aanraking komt.
Hier gebruiken ze ook een borstbeschermer, en het werkt super!

Ik zou er geen nadelen van weten, die wil ik wel horen van die mensen die zeggen dat ze het geen fijn ding vinden. Het is er speciaal voor ontwikkeld en ik denk dat het veel beter (en blijvend!) helpt als steeds antiklit rotzooi er op te spuiten. Ik neem aan dat je het beste voor je dier wil.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 20:05

ja natuurlijk wil ik het beste,daarom vraag ik jullie bokkers ook om advies Lachen
haar deken past heel goed,daarom keek ik er ook zo van op.
het is bijna ook niet te zien,maar toen ik haar aan het borstelen was viel het ineens op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:07

Ken een aantal paarden die drukkingen van de beschermer kregen, dan toch liever antiklit.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:09

Ik weet niet of er verschillende op de markt zijn, maar dat lijkt me heel sterk, drukkingen van de beschermer. Het is gemaakt van een soort zacht, maar elastisch spul, zonder naden. Kan het niet zijn dat de desbetreffende deken zo slecht paste dat het door de beschermer heen drukte?

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:53

Dus dat is gewoon anti-klit spray voor je paard? Clown

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:59

Soms gaat het nog wel eens broeien onder de borstbeschermer, heb ik gehoord, heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb sinds 2-3 weken eentje bij mijn a-welshje om en dat bevalt tot nog toe goed. Wel hou ik goed in de gaten of het niet gaat broeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:20

GamblersCup schreef:
Ik weet niet of er verschillende op de markt zijn, maar dat lijkt me heel sterk, drukkingen van de beschermer. Het is gemaakt van een soort zacht, maar elastisch spul, zonder naden. Kan het niet zijn dat de desbetreffende deken zo slecht paste dat het door de beschermer heen drukte?

Ik heb de paarden met dekens echt zelf gezien. Deken paste prima, maar zelf vind ik het ondingen. Voor zover ik weet zijn er niet meerder op de markt. Daarnaast kreeg ik echt het idee dat de bewegingsvrijheid een stuk achteruit ging.
Toch echt liever een goede deken met gladde voering.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:58

GamblersCup schreef:

Ik heb het bij 1 paard geprobeerd en die heeft er ook een drukking van gekregen, ter groote van een dubbeltje op zijn ruggegraat tpv het elastiek (wat echt niet strak zat).
Op een stal waar ik regelmatig kwam heb ik echter ook paarden gezien met drukkingen zo groot als een hand.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:36

Ik wissel de dekens nu regelmatig af en tot nu toe valt het heel erg mee met de schuurplekken. Ze zijn er wel, maar lang niet zo groot als andere jaren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:51

HAR --> SV.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:35

Mijn paard heeft bij 1 flank een klein schuurplekje.
Inderdaad een goeie tip om er Equistar op te sprayen!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:37

GamblersCup schreef:
Het hoeft niet perse door een niet goed passende deken te komen. Bij de buren hebben ze een paardje staan met een prima passende deken, maar het diertje heeft al heel snel last van iets dat met haar huid in aanraking komt.
Hier gebruiken ze ook een borstbeschermer, en het werkt super!

Ik zou er geen nadelen van weten, die wil ik wel horen van die mensen die zeggen dat ze het geen fijn ding vinden. Het is er speciaal voor ontwikkeld en ik denk dat het veel beter (en blijvend!) helpt als steeds antiklit rotzooi er op te spuiten. Ik neem aan dat je het beste voor je dier wil.

Precies, hier ben ik het mee eens.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:38

Ik heb ook een keer een paard gezien met een grote drukplek van zo'n borstbeschermers. Hele vieze open plek op de schoft.
Ik wil idd het beste voor m'n paard en een open schoft valt daar nou net niet onder

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:39

Mijn paarden hadden in winter door het dragen van winterdekens vroeger ook last van schuurplekken, op de borst, schouder en schoft. Sinds ik de schoftbeschermers om doe bij de paarden (in de volksmond ook wel paarenbh / T-shirt / panty genoemd), hebben mijn paarden nergens last meer van. En dat is al jaren zo. Nergens last van.

Triksie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 02:27

Schuurplekken van een winterdeken zijn geen ramp
heeeeeel veeeel paarden hebben dit
maar ze hebben er geen last van hoor
en over die borstbeschermers
ik ken verschillende paarden die er vieze wondes van hebben gekrege aan hun schoft...
as t niet goed past schuren en druken die randen ook hoor...

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:02

Ik heb toevallig bij een deken een bontje er aan vast genaaid omdat deze bij mijn pony op de schoft schuurde.. daarbij pas de deken super maar is wat gevoelig kwa huid.. dus hopen dat het nu minder wordt met het mega bontje er op..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:04

helpt soms ook om de deken gewoon ruimer te maken bij de borstsluitng..veel paarden hebben hem dar toch echt wel strak zitten

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:06

Wij hebben een hele zachte stof aan de binnenkant van de deken laten maken, nu nergens meer last van Lachen

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:34

Triksie schreef:
Schuurplekken van een winterdeken zijn geen ramp
heeeeeel veeeel paarden hebben dit
maar ze hebben er geen last van hoor
en over die borstbeschermers
ik ken verschillende paarden die er vieze wondes van hebben gekrege aan hun schoft...
as t niet goed past schuren en druken die randen ook hoor...

Nou, bij mijn toenmalige pony gingen die plekken op een gegeven moment toch open en werden het gewoon wonden (op de borst). Sinds ik de borstbeschermers om doe, heb ik er geen last meer van. Ook niet van vieze wonden op de schoft. Je moet ze ook niet te klein kopen. Ik gebruik ze nu al zeker vijf jaar iedere winter.