Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
straks istie opeens van suiker! 
doerakje schreef:wat doen jullie er aan om te zorgen dat je paard zo ontdooit mogelijk is en blijft?
?
. Het is een paard, als je hem geschoren of onder dekens hebt staan, is inrijden tot hij warm is met een dekentje genoeg en daarna houden ze het prima
. doerakje schreef:hallo boksters en bokkers,
Gezien de kou is mijn paard erg stijf.. ik ga haar niet stil laten staan en gelukkig is onze (buiten) bak nog enigszins berijbaar.. als ik nu ga rijden dan:
* laat ik haar eerst een half uur in de molen warm lopen met haar denkens op en bandages om.
* rijd ik haar met rondom bandages
* rijd ik haar met fleece gevoerde regendekentje
maar nu wordt haar hele hoofd nog zo bevroren tijdens het rijden, ik heb haar baard en snor haren al even geknipt want daar zit het meeste ijzel in, maar wat kun je verder doen aan de bevroren oren, wimpers en koude neus?
ik dacht misschien nog een oornetje o.i.d.
of vinden jullie dat het nu echt te koud is om te rijden?
wat doen jullie er aan om te zorgen dat je paard zo ontdooit mogelijk is en blijft?

doerakje schreef:omdat ik een het beste wil voor mn paarden..

, heb ik er zelf ook een goed gevoel bij 
doerakje schreef:jongen jongen, val lekker over me heen omdat ik een het beste wil voor mn paarden..
mijn paard is idd wat al wat ouder,
bovendien is het hier echt niet boven nul, de hele week al rond de min 5 over dag....
als jullie nou de mensen af gaan vallen die hun paarden mishandelen, inplaats van mij bekritischeren omdat ik het mijn paard zo fijn mogelijk probeer te maken.
nog even over die snor haren, ik heb ze niet afgeschoren dus er zit nog lengte genoeg aan om mee te kunnen voelen, er kan alleen geen ijspegel meer van ontstaan......