Wat vragen jullie voor scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romy18

Wat vragen jullie voor scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 13:56

Hey hey

de scheer tijd begint weer en overal duiken advertentie's op met prijzen waarvan ik sta te kijken... ik vraag me af of ik niet verschrikkelijk laag zit met mijn prijs.
Dus ik wilde vragen: Wat vragen jullie voor t scheren?
Ik zit op:
35 euro voor n paard
25 euro voor n pony
en dan komt daar nog km vergoeding en eventueel verdoving bij.
Ik dacht dat dat een normale prijs was maar wat ik tegen kom in de advertentie's zit allemaal zo'n 10 euro hoger...

Ben benieuwd wat jullie vragen..
Greetz

ElCamino

Re: Wat vragen jullie voor scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:03

ik vraag €45.00 voor het scheren.
Het maakt niet uit of het een paard, pony, geheel kaal of een modelletje is.De verdoving komt er dan nog bij.
Ik vind het niet erg om te doen en vaak ben je qua tijd hetzelfde kwijt. Een net modelletje scheren kost mij net zoveel tijd als eentje gewoon kaal maken....ben een pietje precies namelijk...

Toiletteren reken ik zo'n €15.0 voor.... neusje, ooertjes, 3e oor en kootjes uitscheren.
ik scheer alleen in de regoi en voor bekenden, soms via via...
en met lastige bokken ben ik helemaal gestopt...

Ik zie ook veel hogere prijzen staan....

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:07

ik reken 35,- helemaal
en jacht en andere modellen 25,-
verdoving heb ik niet moeten de mensen zelf voor zorgen.
reiskosten boven de 10 km van mijn woonplaats.
gr
Laatst bijgewerkt door Rijlaarsdam op 18-09-07 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ninabeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:09

Bij ons vragen 45,- met benen erbij en zonder benen 40,- en als je zelf cheert en de stroom gebruikt dan is het 20,-

Proda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:05

Ik heb een keer gehad dat ze voor 2 paarden 55 euro vroeg.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:47

Ik scheer zelf niet, maar betaal per paard 50 Euro. Dit is inclusief de kilometers en exclusief verdoving.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:50

ik doe het lekker zelf Knipoog

aan gezien je altijd lastige paarden moet doen, dan heb ik het ook zo gehad Knipoog

maar vraagje wanneer kan je gaan scheren?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:07

ik heb precies deze;fde topic geopwnd nog geen week geleden. Scheve mond

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 01:18

ik ben nog maar een beginner Nagelbijten / Gniffelen maar wil zeker ook andere paarden gaan scheren. Vraag de eerste keer 15 euro. Als ik er wat meer ervaring mee heb 25 euro voor het hele paard.

Ik vindt 35 euro wel een redelijke prijs. 50 euro vindt ik wel erg veel. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel ervaring je ermee hebt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 08:28

ik vraag er niks voor, in leen daar voor mag ik mijn paard scheren Haha!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:39

Ik vraag 50,= en vanaf 15 km een vergoeding van 25 ct per km.

Vorig jaar 18,= per uur met een maximum van 45,=.

ben dus iets duurder geworden.

Paarden spuit ik niet. Er zal maar eens iets mis gaan.
Rotbokken doe ik wel, maar als het echt niet gaat kom ik een andere keer terug en kunnen ze het paard plat laten spuiten door een DA.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:12

jah of het dan niet fout kan gan bij een veearts Knipoog vin ik dubbel maar goed ik scheer gewon met praam mooie pipo neus en dan staan ze ook stil Ja

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:18

Nou, je zal als leek maar verkeerd spuiten en het paard gaat dood.

Dan ben je echt de l*l...

Daarom spuit ik paarden van anderen niet, die mogen ze door de DA sederen.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 20:25

Ligt er helemaal aan wat je spuit, ik spuit zelf placivet dat heeft de zelfde werkzame stof als sedalin maar dan in injectie vorm voordelen hiervan zijn is 1 ze zweten er niet van en 2 dit kan je zowel oraal geven als in de spieren spuiten als in het bloed spuiten, dus mocht je niet goed zitten geeft het niets enkel dan slapen ze dus niet omdat je voor im spuiten meer moet gebruiken als voor iv. Nadeel ervan is is dat het een kleine 20min in moet werken.

Verder heb ik ook domosedan bij voor de echte etterbakken Tong uitsteken maar dat moet je wel goed in de ader spuiten, aangezien ik hiermee meer als voldoende ervaring heb is het voor mij geen probleem maar ik zou het voor iemand anders niet aanraden. Nadeel aan domosedan en scheren is dat veel paarden er flink van gaan zweten en dat scheert niet zo fijn. Verder is de eigenaar altijd vrij om de dierenarts bellen of om zelf sedalin te halen enkel kost dat meer.

Greetz

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:44

Ik vraag €55, verdoving kost €5 extra.
Geef altijd gewoon sedasan pasta, 2 streepjes is vaak genoeg, de extreem erge paarden geef ik 3 streepjes.
Ben in 1 1/2 u klaar, scheer alleen het hoofd niet helemaal: tot aan de kaaklijn.
Heb m'n eigen machine, neem zelf een verlengsnoer, praam, krukje en verdoving mee.
Daarbij kan ik gerust zeggen dat ik streeploos werk (stinkt he Haha! ), doe dit nl al de nodige jaren en heb gemiddeld zo'n 15-20 paarden per winterseizoen.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:37

ik vraag 25 euro per paard
daar komt de kilometer vergoeding bij
neem zelf alle spullen mee
en de verdoving moeten ze zelf voor zorgen

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:30

Romy18 schreef:
Ligt er helemaal aan wat je spuit, ik spuit zelf placivet dat heeft de zelfde werkzame stof als sedalin maar dan in injectie vorm voordelen hiervan zijn is 1 ze zweten er niet van en 2 dit kan je zowel oraal geven als in de spieren spuiten als in het bloed spuiten, dus mocht je niet goed zitten geeft het niets enkel dan slapen ze dus niet omdat je voor im spuiten meer moet gebruiken als voor iv. Nadeel ervan is is dat het een kleine 20min in moet werken.

Verder heb ik ook domosedan bij voor de echte etterbakken Tong uitsteken maar dat moet je wel goed in de ader spuiten, aangezien ik hiermee meer als voldoende ervaring heb is het voor mij geen probleem maar ik zou het voor iemand anders niet aanraden. Nadeel aan domosedan en scheren is dat veel paarden er flink van gaan zweten en dat scheert niet zo fijn. Verder is de eigenaar altijd vrij om de dierenarts bellen of om zelf sedalin te halen enkel kost dat meer.

Greetz

Als je geen dierenarts bent dan mag je wettelijk gezien niet zelf spuiten. Zelfs als paraveterinair mag je alleen onder begeleiding van een dierenarts injecties geven. Het risico dat er iets mis gaat is echt veel te groot en je bent vreselijk de banketstaaf als er iets mis gaat. De dierenarts is er nooit op tijd.

Heb zelf een keer gezien dat er in een verkeerd vat gespoten werd waarna het paard bijna overleden is. Ook een paar keer meegemaakt dat een paard een allergische reactie op de verdoving had. Als de dierenarts er niet bij was geweest waren die paarden er dus niet meer geweest.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:23

Dank je wel ivar.
eindelijk iemand die mij begrijpt en het netjes en duidelijk uitlegt.

Ik zou echt geen paard spuiten, het zal maar mis gaan. Ach gut

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:49

30 voor een pony, de hele lastige ponys die echt uithalen doe ik niet.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 17:23

aan sederen met placivet zitten net zo veel risico's als het geven van een tube sedalin, plus ik verplicht niemand mij te laten spuiten. Als ie maar verdoofd wordt in die enkele gevallen dat ik het nodig vind dat dat gebeurt. Maar ieder zijn keuze...

Greetz

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:17

Romy, ik ben het met je eens dat het geven van sedalin ook risico's met zich meebrengt (vooral voor de persoon die staat te scheren Knipoog ), maar als je injecteerd ben je gewoon letterlijk de wet aan het overtreden in Nederland. En buiten dat, de ader en de slagader zitten heel dicht bij elkaar in de hals waardoor het zomaar kan gebeuren dat je in de verkeerde ader prikt. En wat dan?

Ik ben inmiddels pas 12 jaar gediplomeerd paraveterinair en ik begin er niet aan. (ben inmiddels ook alweer een stukkie ouder Haha! )

Maar zoals jij zegt. Ieder zijn keuze hoor. Even goede vrienden wat mij betreft. OK dan!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:23

Ga helemaal met ivar mee, ik las met verbazing dat Romy zelf injecteert......
Ik scheer al 10 jaar paarden, en red me aardig met lastige ettertjes met mijn pasta's...
Als er meer nodig is laat ik de eigenaar een afspraak met de DA plannen om in te spuiten, dan scheren en klaar.
Ik loop echt het risico niet dat er iets misgaat....

Marlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:03

Ik wil mijn paard ook gaan scheren, maar wil 'm wel verdoven. Pasta kan toch ook gewoon? En heeft dat risico's?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:14

nee niet te veel geven. goed lezen wat en hoe op de bijsluiter

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:30

Pasta kun je officieel alleen nog maar bij de dierenarts bestellen. Zij kunnen je ook vertellen hoeveel je moet geven om je paard wat rustiger te krijgen. Let wel op want het paard krijgt wel alles mee en reageert er ook op, alleen hij wordt wat trager in de reacties wat jou weer de kans geeft om uit de buurt te komen. Verder werkt de pasta het beste als je het geeft op een moment dat je paard rustig is. Als je paard al opgewonden is dan duurt het langer voordat de pasta gaat werken en werkt het ook minder goed.

Mocht je de pasta toch ergens in een winkel ofzo kopen, lees dan goed de gebruiksaanwijzing om te weten te komen hoeveel je moet geven.