Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar wil zeker ook andere paarden gaan scheren. Vraag de eerste keer 15 euro. Als ik er wat meer ervaring mee heb 25 euro voor het hele paard.
vin ik dubbel maar goed ik scheer gewon met praam mooie pipo neus en dan staan ze ook stil
maar dat moet je wel goed in de ader spuiten, aangezien ik hiermee meer als voldoende ervaring heb is het voor mij geen probleem maar ik zou het voor iemand anders niet aanraden. Nadeel aan domosedan en scheren is dat veel paarden er flink van gaan zweten en dat scheert niet zo fijn. Verder is de eigenaar altijd vrij om de dierenarts bellen of om zelf sedalin te halen enkel kost dat meer.
), doe dit nl al de nodige jaren en heb gemiddeld zo'n 15-20 paarden per winterseizoen. Romy18 schreef:Ligt er helemaal aan wat je spuit, ik spuit zelf placivet dat heeft de zelfde werkzame stof als sedalin maar dan in injectie vorm voordelen hiervan zijn is 1 ze zweten er niet van en 2 dit kan je zowel oraal geven als in de spieren spuiten als in het bloed spuiten, dus mocht je niet goed zitten geeft het niets enkel dan slapen ze dus niet omdat je voor im spuiten meer moet gebruiken als voor iv. Nadeel ervan is is dat het een kleine 20min in moet werken.
Verder heb ik ook domosedan bij voor de echte etterbakkenmaar dat moet je wel goed in de ader spuiten, aangezien ik hiermee meer als voldoende ervaring heb is het voor mij geen probleem maar ik zou het voor iemand anders niet aanraden. Nadeel aan domosedan en scheren is dat veel paarden er flink van gaan zweten en dat scheert niet zo fijn. Verder is de eigenaar altijd vrij om de dierenarts bellen of om zelf sedalin te halen enkel kost dat meer.
Greetz
), maar als je injecteerd ben je gewoon letterlijk de wet aan het overtreden in Nederland. En buiten dat, de ader en de slagader zitten heel dicht bij elkaar in de hals waardoor het zomaar kan gebeuren dat je in de verkeerde ader prikt. En wat dan?
)