Wanneer dekens weer op???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Santosww

Wanneer dekens weer op???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 15:11

Mijn vraag aan jullie is wanneer jullie de dekens bij jullie paardjes weer opdoen. Ik heb het dan over dunne waterdichte dekens. Ik vind het erg koud s'nachts maar overdag lopen de temperaturen soms nog op tot 21 graden.

Ik twijfel dus of ik de dekens alweer opdoe... We zijn echter niet in de gelegenheid om ze s'ochtends weer af toe doen, omdat ze bij mijn oom op stal staan en die geen zin heeft om iedere ochtend bij alle paarden de dekens weer af te doen.

Equidea

Re: Wanneer dekens weer op???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:15

ik wil snachts de staldeken gaan opdoen, overdag nog niks.

_karin_

Somebitch

Die van mij loopt vandaag met een 0 grams regendeken, hij staat er sinds een week alleen 'snachts mee om.

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 15:18

Ja ik zit dus ook errug te twijfelen, helemaal omdat die van mij een koukleum is... (krijgt nog net geen kippenvel Knipoog)

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 07:18

Die van mij heeft dag en nacht de deken al op. Ik heb geen zin in scheren deze winter dus hopelijk blijft hij mooi strak in zijn vel.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 07:21

Ik heb gisteravond weer voor het eerst een zomerdeken bij mijn paard op gedaan voor de nacht.
De deken wordt er overdag afgehaald. De paarden bij ons op stal zijn al gruwelijk in de rui.

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 08:03

Ik heb hem gisteren zon dun regendekentje opgedaan en hij begon er gewoon onder te zweten dus denk dat ik nog ff wacht tot na het weekend...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:07

Die van mij op de wei met schuilstal, heeft nu 's nachts een ongevoerde regendeken op. Hij heeft snel een snotneus en wil niet dat hij ziek wordt.
Het regent vaak nu 's nachts en hij gaat niet altijd in zijn stal staan. De ander van mij staat 's avonds gewoon binnen en heeft nog geen deken op, die wordt ook geschoren en krijgt pas een deken als ik de deken dag en nacht op kan laten. Ik vind het nu overdag nog niet nodig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:20

Niet, tenzij.......
De comforttemperatuur van een paard is 5 - 15 °C, terwijl dat bij mensen 15 - 25 °C is. Als jij het dus koud hebt (en een deken op je paard wil leggen), begint het paard zich net comfortabel te voelen en hoeft het geen energie meer te steken in de temperatuurhuishouding van z'n lijf. denk hier eens aan, als je weer eens een deken op je paard legt.........

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 08:29

Nou dan krijgt die van mij in de zomer ook een deken op want ik heb het hoe dan ook altijd koud.... Knipoog

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:37

Die van mij hebben bijna de hele zomer een deken op gehad in stal. Ze staan dan een stuk rustiger i.v.m. de vliegen.

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 08:41

ja maar twister moest ook wel anders was ie niet meer schimmel Lachen

Ik wacht dit weekend wel ff af...

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:46

Ik heb begrepen dat het vandaag en tot het weekend qua temp toch weer richting de 20 graden kan gaan overdag.

Vandaar dat ik het gister nog even gelaten heb. Maar ik zat er ook aan te denken.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:53

Ik snap niets van het weer Tong uitsteken

Gisteren was het best koud en regende het. Merrie's hebben allebei hun zomerdeken op Ja De vos begon al echt te verharen en de Fries was de vorige winter steeds zeiknat na het rijden door te lange haren. Die moet nu dus wat eerder onder een dek om dat te voorkomen Lachen

Zodra het overdag ook minder dan 15 graden wordt, krijgen ze overdag ook een zomerdeken op. Kouder dan 10 graden betekent bij mij een mooie winterdeken Ja

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:54

ik heb die van mij voor twee dagen terug een dunne zomerdeken opgedaan!
's nachts was het toch wel behoorlijk koud, maar durfde ze geen dikkere deken op te doen aangezien de temperatuur nu alweer om hoog gaat!
Ik kijk het gewoon aan hoe ze nu in de wei zijn of ze zweten. Als ze dat doen dan haal ik m weer af en anders blijft ie maar mooi op!

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:13

Toevallig hadden we het er gister over op stal, hebben nog geen dekens op gedaan. We doen het altijd als temp s'nachts rond 5 gr is. Maar ik vind het op de dag nu nog zo warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:14

VSW --> SV.

Siimoneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:02

IK zat er ook aan te denken om 's nachts een deken op te doen, 1 probleem, ik denk dat een winterdeken iets te warm is Scheve mond en op stal kunnen ze nog niet, er wordt nu een nieuwe schuur gebouwt met stalletjes Haha!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:05

Saar wordt aankomende week geschoren, dus vanaf dan doe ik haar de deken weer op Haha!(niet de winterdeken natuurlijk, gewoon een dunnere)

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:08

Mijne staat snachts met 200g en overdag met zomerdeken.. Knipoog

Op stal.. soms in het land.. Knipoog

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:12

die van mij krijgt pas een deken om als het kouder word dan 5 graden en eerder niet, vind het nutteloos....paard kan makkelijk in de wei staan zonder deken als het 5 graden is, is helemaal geen probleem....word het kouder dan 5 graden en zit er geen goede wintervacht op dan ja een dekentje om om hem te helpen met het warm houden, maar eerder ook niet...

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:19

ik heb alleen dinsdag avond na het rijden een zweetdeken op gedaan... voor de rest heb ik wel een nieuwe winterdeken gekocht Haha! zo'n mooie blauwen Tong uitsteken
maar die heeft ze nog niet omgehad (ik kijk even wat het weer gaat doen) aangezien ik wedstrijden ga rijden mag ze geen wintervacht krijgen Tong uitsteken

Karalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:48

Wij hebben nu eigenlijk de dekens er alweer op, vorig jaar waren we te laat, en kregen ze allemaal een dikke vacht Clown

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:49

Heb je ze dan dag & nacht op Karalover?

Die van mij heeft nog steeds alleen nog maar 's nachts een regendeken op omdat het overdag toch nog 18 tot 20 graden is Ja