's nachts op de wei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LindaM

's nachts op de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 16:55

Dit jaar is het nog niet voorgekomen dat ik Star buiten heb laten staan. Nu blijft het droog de komende dagen en zit ik er over na te denken.
Wie heeft zijn paardje nu ook 's nachts buiten op het land??

alvast bedankt Pling

mirgino

Re: 's nachts op de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:58

de mijne staat vanaf dat de wei open is in April 24 uur buiten.

en dat doen we al jaren Knipoog

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:59

Mijne ook Lachen

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:59

mijne heel het jaar daar 24/7

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:00

Die van mij staat altijd buiten. Maar wel met een schuilstal.
Heerlijk toch, met dit weer Lachen

Eva_Shilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:01

Bij ons staan alle paarden (9 paarden van vrienden enzo;)) altijd buiten, met een hooiruif, schuilstallen etc. Het kan makkelijk!, paarden zijn taaie dieren, om het zo maar te zeggen Knipoog. Als ze maar niet alleen staan, kan alles makkelijk, maar zonder schuilstal lijkt het me nogal zielig voor je paard, want hij/zij moet wel lekker kunnen schuilen bij hondenweer he Knipoog

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:03

die van mij staat vanaf 1 mei dag en nacht buiten.....

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:07

Hoi Linda! Ben je al een keer langs mijn paard gelopen via dat ene paadje vanuit langeraar richting rijnsaterwoude die ik je toen heb laten zien?
Dan had je kunnen zien dat ze bij mij ook al een paar maanden buiten staan. Kan makkelijk! Zelfs met die regen hebben ze buiten gestaan. En met dit goede weer kan het zeker.

Groetjes, Marieke

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:09

Dag en nacht het gehele jaar door, paarden bepalen zelf wel of ze in hun stalletje willen/ gaan staan (mijne dan toch iig Knipoog )

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:11

Bij ons staan ze overdag buiten als het een beetje te doen is met de dazen, en als het niet te doen is dan 's nachts. Ze gaan nooit 24/7 want dan krijgen ze teveel eiwitten binnen en te weinig ruwvoer. Op de lange duur krijgen ze dan een gebrek aan voedingstoffen.

daisyzearke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:14

mijn paarden lopen vanaf eind mei dag en nacht buiten een paar bomen hebben ze genoeg aan behalve als ik savonds les heb gehad en ze is nog bezweet dan gaat ze snachts op stal!... waneer het weeer koud word gaan ze onder de dekens en op stal snachts.

claudia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:16

Mijn 5 jarige staat april tot september geheel buiten ze is wat aan de dikke kant maar ach trainen we er wel vanaf alleen met onweer bliksem gaan ze naar binnen. groetjes claudia

claudia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:21

MyStar schreef:
Bij ons staan ze overdag buiten als het een beetje te doen is met de dazen, en als het niet te doen is dan 's nachts. Ze gaan nooit 24/7 want dan krijgen ze teveel eiwitten binnen en te weinig ruwvoer. Op de lange duur krijgen ze dan een gebrek aan voedingstoffen.

Gebrek aan voedingsstoffen hoeft je paard niet te krijgen want ik neem aan dat je wel op je paard rij dus na het rijden kan je je paard voeren met voedingsstoffen en te veel eiwitten dat leg eraan op wat voor soort gras je je paard zet lang gras bevat minder veel eiwitten dan dat korte gras wat net uit de grond komt zetten. Zelf denk ik als een paard mag kiezen dan kies ie voor het weiland in plaats van 4 saaie muren . clau Knipoog

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:03

Die van mij staan ook altijd buiten met schuilstal. En nu is het helemaal lekker, het is 's avonds echt niet koud.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:08

Die van ons staan al vanaf half maart dag en nacht buiten. Je kan ze geen groter plezier doen dan dat én doordat ze de hele dag lopen zijn ze veel losser in hun lijf. Vooral de oudjes die bij ons staan.

Maar vraagje TS waarom heeft je paard nog niet buiten gestaan dan? Vanwege het slechte weer zodat ze het weiland niet vertrappen?

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:11

Mijn paard staat ook 24/7 buiten. Maar als het echt veel regend dan krijgt ze wel een regendeken. Zodat ik wel de rug droog blijft voor als ik ga rijden. En zodra de regenachtige dagen weer om zijn dan is de regendeken ook direct weer af.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:13

Paard waar ik voorheen op reed is 's nachts uit de wei gestolen, never seen again Huilen
Nee hoor, de mijne gaan fijn op stal 's nachts.

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:59

Bij ons staan de paarden in principe van ong. april t/m november dag en nacht in de wei. In de andere maanden ligt dat helemaal aan het weer en de conditie van de wei. De robustere rassen ( bv. Tinkers, Shires, IJslander etc. ) worden wel zolang het kan het hele jaar dag en nacht op de wei gehouden.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:51

mijn paarden lopen ook vanaf april nu lekker 's nachts buiten, tot eind oktober ongeveer. Dan mogen ze 's nachts naar binnen (omdat het baasje dat fijn vindt). Voor diefstal en andere invloeden voor buitenaf ben ik niet bang. De wei is afdoende gesloten hiertegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:56

In de dazentijd, nu dus, heb ik de paarden snachts buiten en overdag binnen. Ze gaan zelf overdag in de schuilstal staan, maar daar is geen water en wordt het flink warm, dus haal ik ze naar binnen.

Onze weide is helemaal afgemaakt met een gazenhekwerk van 150 hoog en de weidepoorten zijn op slot.
Dus ff vlug onder de draad door kruipen om de paarden wat aan te doen gaat niet, dan moeten ze er al overheen. En ik hoop dat dat teveel moeite is Lachen

Dee_Dee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:57

Die van mij staat overdag lekker buiten maar `s avonds gaat hij wel naar binnen...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:44

runningkawa schreef:
Onze weide is helemaal afgemaakt met een gazenhekwerk van 150 hoog en de weidepoorten zijn op slot.
Dus ff vlug onder de draad door kruipen om de paarden wat aan te doen gaat niet, dan moeten ze er al overheen. En ik hoop dat dat teveel moeite is Lachen

Dat hoop ik ook voor je Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:49

Thanks
Je meer keus heb ik niet, dan zouden ze in de zomer niet tot nauwlijks buiten staan. Dat is geen optie

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:50

Eigenlijk staan onze paarden het hele jaar door 24 uur buiten.

Ze komen af en toe binnen als het echt extreem is.

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:51

als er veel dazen zijn doe ik ze smorgens buiten dan weer op stal (lekker fris, en dazen vrij*D ) en daarna doe ik ze om 5 uur weer buiten,