Geen beschutting en hele dag regen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Geen beschutting en hele dag regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 12:12

Ik vind het weer echt niet leuk meer. Het blijft maar regenen en mijn twee paarden staan dag en nacht buiten. Ze hebben ook nauwelijks beschutting. Naar binnen halen is vor nu even geen optie. Kan ik ze nu het beste een goede waterdichte deken opdoen? Kan de vacht al die regen wel aan?

tinka__

Re: Geen beschutting en hele dag regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:11

Denk dat een regendekentje inderdaad wel een goede oplossing is!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:13

De vacht kan het wel aan. Als ze niet staan te rillen is er niks aan de hand.
Wanneer ze staan te rillen wil het ook nog niet zeggen dat ze het koud hebben.
Zodra ze rillen en de vacht helemaal dicht staat, dus de haren op het lichaam geplakt en niet uitgezet zoals een vogel overduidelijk doet is er niks aan de hand.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:15

kan beste wel een deken op gaan doen. ik hb die van mij vanochtend binnengehaald zelfs mn fries stond te rillen en als hij met -10 buiten staat met zn zomervacht heeft hij nergens last van. als ze eenmaal doorweekt raken krijgen ze het wel koud zorg voor goed veel hooi/ruwvoer daar houden ze zich ook warm door

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:16

Ik zou een dekentje op doen. Regen is niet zo erg maar de combinatie met wind en de lage temperaturen maken het toch koud voor ze.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:20

bij ons staan ze ook op een open veld en 24 uur buiten
daar krijgen ze echt niks van hoor Knipoog
en het is tussen de buien door droog dan drogen ze weer op.
en met deze temp ga je toch niet met dekens werken Verward of is de mijne zo`n bikkel[en ook de andere paarden die bij haar op de wei staan Clown ]
de vacht van een paard kan de regen heel goed hebben hoor *LOL*
het is meer het mensen idee dat het met regen te koud zou zijn.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:21

Ik zou ze ook regenlaarsjes en mutsjes op doen.
Die natte grond is vast niet goed voor de hoeven,en water in de oren vinden weinig paarden leuk.
En natuurlijk de dekens niet vergeten hoor,anders worden ze ziek.
Het is tenslotte al Juli,en die vreselijke winden zijn ijzig in deze tijd van het jaar.
Ook koelt het in de nacht enorm af,misschien wordt het s'nachts wel 10 graden!!!
Stel je voor dat onze paarden in Ijsland zouden wonen,dan moesten we thermopakjes gaan maken voor ze. Knipoog

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:25

Ow na vannacht drijven ze bij ons ook zo weg...Gelukkig is het nu droog zodat zij ook kunnen drogen. Ze stonden overigens niet te rillen....

Maar maak je je paard juist niet vatbaarder door een deken op te doen?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:25

Tinkerloos schreef:
Die natte grond is vast niet goed voor de hoeven,en water in de oren vinden weinig paarden leuk.
Het is tenslotte al Juli,en die vreselijke winden zijn ijzig in deze tijd van het jaar.
Ook koelt het in de nacht enorm af,misschien wordt het s'nachts wel 10 graden!!!
Stel je voor dat onze paarden in Ijsland zouden wonen,dan moesten we thermopakjes gaan maken voor ze. Knipoog

ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:26

Tja,was een inkoppertje toch? Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:27

zorg dat ze genoeg te eten hebben, van eten worden ze warm Knipoog
geen deken opdoen als ze dat niet gewend zijn,dan blijf je namelijk bezig.

beetje paard kan wel tegen regen,ok uitzonderingen zijn er altijd.
maar zorg voor genoeg voer,dan moet het lukken

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:28

Tinkerloos schreef:

ROFL

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:28

Tinkerloos schreef:

een inkoppertje of niet, feit blijft dat wij in dit deel van het land te maken hebben met ernstige regenval, zonder droogte tussendoor. waardoor ook de snelweg door wateroverlast al is afgesloten, en een halve wijk leeggepompt moet worden. Niet misselijk dus
En in een weiland zonder beschutting in die zeik staan, kan me voorstellen dat TS twijfelt aan het welzijn van haar paardjes op dat moment..
Het weer is niet in heel nederland hetzelfde he Lachen

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:35

Ik begon vanochtend ook te twijfelen hoor en belgen kunnen toch erg goed buiten staan bij bijna iedere weerstomstandigheden...

ow felicity, weet niet of ik het al gezegd had, maar lizette heeft er een halfbroertje bij Knipoog

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:40

het is lastig ,vooral de mietjes onder de paarden Knipoog
maar na de bui komt vaak de zon erg fel door ,nou dan is het echt warm hoor en dan staan ze in no-time te zweten onder de deken.
en de mijne staat altijd snel te zweten ook onder een regendeken ,daarom gewoon zonder.

en ze was van de winter geschoren Clown haar vacht heeft zich weer aangepast Haha!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 14:56

izzy1985 schreef:
Ik begon vanochtend ook te twijfelen hoor en belgen kunnen toch erg goed buiten staan bij bijna iedere weerstomstandigheden...

ow felicity, weet niet of ik het al gezegd had, maar lizette heeft er een halfbroertje bij Knipoog

Oo wat leuk. Ook zo'n mooi bruin veulentje geworden.

Het regent en onweert hier heel veel en hard. Het is nu gelukkig weer even droog. Mijn trekpaard staat eigenlijk altijd zonder deken. Was wel van plan om van de herfst/winter met een regendeken te gaan werken. Aangezien ik haar wel fanatiek rij. Mijn andere paardje kruizing arabier is wel gewend om dekens op te hebben. Zij staat nu ook dag en nacht buiten. Volgend weekend zouden ze wel weer naar binnen kunnen. Als het zulk weer blijft gaan ze volgend weekend s'nachts weer naar binnen. Ben toch wel bang dat de vacht de regen niet meer aan kan.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:57

Die van mij staan ook dag en nacht buiten zonder beschutting (ook veulen).
Het enige wat ik er niet zo lekker aan vind is voor de hoeven maar die van mij blijven gewoon zonder deken buiten. Lachen

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:58

@ felicity, is een vos, wel donker. Hij is van Jago van Gaasbeek, ook een vos.

Heb ook alvast een scheren/deken vraag, tis nog wat vroeg maar misschien hebben jullie tips?

viewtopic.php?f=120&t=799079&hilit=

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:00

aghjoh de paarden in de natuur krijgenook echt geen deken op met dit weer hoor Knipoog

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:00

Zou het gewoon zo laten, die regen kunnen ze echt wel aan. Lachen

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:01

Ik twijfelde ook heel erg, maar mijn dame is nog erg vrolijk en liep met de oortjes naar voren het weiland weer in na een hapje in de binnenstal. Het is eigenlijk ook wat warm voor dekens, als de zon dan even schijnt staan ze weer te zweten.

Maar rotweer is het idd Haha!

*edit* Met wilde paarden is het niet echt te vergelijken. Ten eerste borstelen en wassen wij waardoor het huidvet aangetast wordt en ten tweede kunnen wilde paarden zelf beschutting zoeken.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:24

Citaat:
*edit* Met wilde paarden is het niet echt te vergelijken. Ten eerste borstelen en wassen wij waardoor het huidvet aangetast wordt en ten tweede kunnen wilde paarden zelf beschutting zoeken.

Daarom moet je een buitenpaarden ook niet gaan wassen en zo min mogelijk borstelen. Ik borstel mijn paard vaak alleen onder het zadel gedeelte en wassen doe ik nooit. Zo blijft zijn vetlaag prima instand en kan hij prima tegen de regen.

Mijn paard staat ook 24/7 op het land maar dat is voor hem geen probleem Hij heeft geen beschutting maar hij vind het tot nu toe geen enkel probleem. Hij blijft lekker door eten en spelen, regen of niet. Het boeit hem helemaal niet. De tempraturen vallen reuze mee momenteel dus dat ze het te koud krijgen maak ik me geen zorgen over. Mocht je toch nog wat twijfelen kun je ze misschien wat extra hooi gegeven, daar warmen ze van op Knipoog

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:04

Mijn pony staat ook dag en nacht buiten, zonder beschutting. Ik heb haar geen deken op gedaan en ik heb ook niet het idee dat het wel nodig is. Volgens mij kan ze er prima tegen.

Marriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 07:03

Pony's kunnen hier opzich wel goed tegen,waar ik les geef staan ze ook zo in de wei zonder dekje met regen,de eigenaar vind dan: "Daar worden ze hard van."

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 07:04

Die van ons staan ook dag en nacht buiten.
neem aan dat ze niet van suiker zijn? dus waarom zou je ze een deken omdoen?

wij hebben er 1 met een 0 grams regendeker opstaan aangezien die al wat ouders is, en niet zo goed tegen deze ''kou'' kan