Verbrande neuzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carry

Verbrande neuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 22:19

Bij mijn bijrijdmerrie (tinker) met roze neus is de neus flink verbrand. Ik heb er al een doekje op (waren we helaas telaat mee, het is zo'n speciale ervoor) maar nu lijkt de neus echt van niets open te gaan liggen. Bijvoorbeeld, voor het rijden niets aan de hand, gevoelig neusje en na het rijden een bloedende kras. Hoe krijg ik zo snel mogelijk deze gevoelige huid weg want zo schiet het niet op.

Wie heeft het geheim tegen verbrande en daarna gevoelige neus (de neus was echt extreem verbrand!)

Dibah

Re: Verbrande neuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 09:08

Colloïdaal Zilverzalf op smeren, werkt echt super.

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 09:10

Ik smeer bij mijn schimmel er sudocreme op, helpt bij hem echt super. Zijn neus was ook verbrand.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:14

Beter voorkomen dan genezen. Ik heb ook een pony met een roze neus, iedere dag even smeren met factor 50 waterproof en ze verbrandt niet.

Zilverzalf kan inderdaad ook goed werken tegen verbrande neusjes

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:19

Wij smeren ook erg vaak zijn neus in met zwitsal Lachen

Dibah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:02

Om te voorkomen dat de neus verbrand gebruik ik Sunscreen Lotion van Equimins. Hoef je maar 1 x per dag in te smeren en het blijft super mooi roze/wit neusje

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:03

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:07

gewoon goed insmeren iedere dag met zonnebrand factor 50 ongeveer. Ja

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:13

Ik smeer 's morgens de neus van mn tinker in met zwitsal factor 50, dan is niets aan de hand.
Ik ben het een paar keer vergeten, toen begon het ook wat rood te worden. En dan gebruik ik aftersun van zwitsal. Dat koelt wat en zorgt dat het niet zo jeukt.
Zilverzalf ken ik niet, maar pas op dat het niet erger wordt daardoor. Babyolie enzo maakt het nl alleen erger.

Dibah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:27

Colloïdaal zilverzalf gebruiken ze in brandwonden centra, dus kan me niet bedenken dat het dan erger zou worden!!!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:43

Nou, sommige spullen versterken de zon. Met brandwonden ga je natuurlijk niet in de zon zitten, dus ik weet niet of het daarop is getest.

Dibah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:39

Colloïdaal zilver zalf gebruik je op brandwonden, dus om te genezen.Dus als de neus al verbrand is!! Nee je gebruikt het niet om te voorkomen. Daar gebruik je weer Sunscreen Lotion voor van Equimins.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:42

ik gebruik voor mijn paard altijd zwitsal baby zonnebrand creme factor 30 is waterproof Lachen

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:48

Ik had toevallig een maand geleden een pony met een verbrande neus. Ik heb er toen Similasan op gesmeerd. Dat had ik voor mijn vriend gekocht om dat hij uitslag van de zon kreeg. Ik heb het toen ook op mijn pony gesmeerd en de volgende dag was het al veel minder. Je kunt het halen bij Minerva of kruitvat

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:36

Wij hebben ook zo'n lapje v.d paardendrogist. Met dit weer niet nodig. Ook gebruiken wij van te voren vaak de kruidvat notencreme. Werkt bij onsze tinker super Ja

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:59

Aloë Vera gel!

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:21

gewoon zonnebrand Clown

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:05

Ik smeer op een verbrande neus calendulancreme Lachen Werkt heel goed. En om te voorkomen nivea 50+

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 21:06

Een lapje hebben we nu ook al, verder zal ik het de eigenaresse zeggen want ik heb geen tijd om iedere dag een half uur op en neer te gaan. Het is en blijft niet mijn paard en ze zullen er zelf ook naar moeten omkijken.

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:15

Lapje is inderdaad slim Tong uitsteken en nu maar hopen dat ze het een beetje bijhouden

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:17

Die van mij heeft een zwarte neus, maar dan nog verbrand ze. Smeer er al zonnebrand op (factor 30, waterproof) en daarna sudocreme. Maar ze verbrand nog. ze heeft ook wel een heeeel gevoelig neusje. altijd als het weer omslaat staat ze heeelemaal vol met vellen op d'r neus en lippen. ziet er echt zielig uit. en het weer hoeft ook echt maar een beetje om te slaan en ze staat helemaal vol. Net alsof er iemand met een rasp over heen is gegaan. ziet er echt zo zielig uit.

edit; en iets met olie erin kan het zeker wel erger door worden. En ja, zoiets gebruiken ze in brandwondencentra. Maar dat is het punt. Olie brand in de zon. Als het verbrand is zal het wel helpen, maar als je hem daarmee weer de zon in zet, zal het alleen maar harder verbranden. Want in brandwondencentra, zetten ze de patienten met wonden ook niet in de zon nl. Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:29

vet houden is het belangrijkste anders barst het elke keer weer open. Wij maakten gewoon een lap vast aan de neusriem van het halster ons 1e paard had ook een gigantische witte neus werkt prima.

voor nu goed smeren heel veel smeren!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:24

@Breitling; zolang ze dan binnen blijven en niet meer in de gloeiende zon komen is vet houden inderdaad het belangrijkste. Maar hiermee mogen ze de zon niet in, dan verbranden ze echt! Vet brandt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:34

een paard met een erg verbrande neus in de zon zetten is zoiezo niet goed Dus ik zou hem op zonnige tijden binnen houden en vet houden en alleen met bewolking buiten zetten. Voor zijn eigen best wil. En lapje overheen houden wel of geen zon om te voorkomen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:48

Je zou eens kunnen kijken of er een oorzaak is van het verbranden.
Anouar heeft een witte neus en die verbrande ook altijd, zelfs als ik hem twee keer per dag insmeerde.
Tot ik erachter kwam dat hij een probleem had met z'n lever, niet heel erg, maar hij had het wel. Daardoor ontstaat er een bepaalde stof die in de huid komt, wat er weer voor zorgt dat de huid snel verbrand.

De oorzaak bij hem was krachtvoer, daar reageerde zijn lichaam niet goed op. Nu krijgt hij dat niet meer en ookal staat hij de hele dag in de felle zon, z'n neus verbrand nooit meer en ik hoef hem nooit meer in te smeren.