Vliegendeken, welke raden de bokkers aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarchaL

Vliegendeken, welke raden de bokkers aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 10:42

Ik ben op zoek naar een vliegendeken voor mijn paard. Aangezien we direct aan het bos staan worden de paarden compleet lekgestoken, een beetje fatsoenlijke vliegendeken is dus geen overbodige luxe!

Ik zoek:

* Uiteraard een degelijke en sterke deken
* Een deken waaronder het paard koel blijft (vliegendeken/cooler)
* Een deken met een goede pasvorm
* Rond en nabij de 100 euro

Welke deken voldoet aan mijn eisen en zouden jullie aanraden?

maudy_89

Re: Vliegendeken, welke raden de bokkers aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:42

bucas Tong uitsteken wel prijzig

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 21:37

Ik heb vanavond een Anky vliegendeken aangeschaft. Volgens de verkoopster was dit een van de betere rond mijn budget. Helaas kan hij morgen al terug want hij past niet Clown Ik ga dus maar een maatje groter halen!

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:55

okay nou wel de goede maat mee Tong uitsteken en hopen dat hij werkt

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:56

Absoluut bucas..!! top dekens!!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:38

Zelf heb ik ontzettend goede ervaringen met de vliegendeken van Harry's Horse. Prijs is rond de € 70,- en je paard heeft gegarandeerd geen last van vliegen, dazen en andere steekbeestjes! De HH is ook van goede/stevige kwaliteit.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:00

Boett, alleen 1 nadeel, ze zweten er wel onder.
Tis of het 1 of het ander.
Dus een super vliegendeken die de vliegen weg houd, alleen ze er wel onder zweten.
Of een deken die half de vliegen weg houd, maar ze niet onder zweten.

Dan wist ik het wel... Lachen

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:03

Ik heb een Imperial Riding gekocht met vaste hals. Kreeg er ook zo'n masker bij met van die oren eraan.
Erg fijne deken en nog sterk ook. Prijs was 79,95 euro.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:04

Ik heb een Bucas en een van S&K. Die laatste is binnen jouw budget. Ben over beide dekens erg tevreden.

HH vind ik zelf veel te stug, zou er goed op letten dat de stof wel lekker soepel valt.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 22:27

MarchaL schreef:
Ik heb vanavond een Anky vliegendeken aangeschaft. Volgens de verkoopster was dit een van de betere rond mijn budget. Helaas kan hij morgen al terug want hij past niet Clown Ik ga dus maar een maatje groter halen!

Nieuwe Anky deken is inmiddels ook weer terug gebracht... De deken lag niet lekker, de pasvorm was blijkbaar niet helemaal geschikt voor mijn type paard.

Inmiddels heb ik weer een andere, een Rambo Sweet Itch, qua budget wel niet helemaal wat ik in gedachten had maarja... Lastig die dekens Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:29

voor mij gaat er niets boven een Bucas Buzz Off Full Neck!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:30

Heb toevallig gister 2x Bucas Buzz Off Full Neck besteld bij http://www.wedstrijdruiter.nl.
Daar kosten ze op het moment 99 euro per stuk - goedkoper kan je daar niet aankomen nieuw.

Heb er jaren geleden 1 gekocht die nog steeds heel en goed is, al die andere goedkopere dekentjes die later erbij zijn gekocht (voor 2de paard) zijn allen gesneuveld of gaven akelige schuurplekken. Heb BR, HH, en wat wegwerpmerken gehad. Losse nekstukken was helemaal waardeloos.
Voor mij nog maar 1 vliegendeken en dat is de Bucas Buzz Off mét vaste hals.

Wytske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 07:24

Ik heb twee Bucas Buzz Off Full Neck dekens,en het bevalt prima. Absoluut geen vliegen,en wat betreft zweten valt dit ook heel erg mee.
Er zit een prijskaartje aan,maar dan heb je zeker ook wat!.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 07:30

MarchaL schreef:
MarchaL schreef:
Inmiddels heb ik weer een andere, een Rambo Sweet Itch, qua budget wel niet helemaal wat ik in gedachten had maarja... Lastig die dekens Haha!

Jawel hoor, deze deken gat boven de Bucas Buzz Off full neck. Hoe ligt ie op je paard MarchaL wel een stuk beter dan de anky denk ik ? Ik ben echt fn van deze deken voor mijn eczeempatient

Ik ben van plan voor mijn jonge paard de Amigo Bug Rug te proberen. Iemand hier ervaring mee ?

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:03

Dees schreef:
Heb toevallig gister 2x Bucas Buzz Off Full Neck besteld bij http://www.wedstrijdruiter.nl.
Daar kosten ze op het moment 99 euro per stuk - goedkoper kan je daar niet aankomen nieuw.

Heb er jaren geleden 1 gekocht die nog steeds heel en goed is, al die andere goedkopere dekentjes die later erbij zijn gekocht (voor 2de paard) zijn allen gesneuveld of gaven akelige schuurplekken. Heb BR, HH, en wat wegwerpmerken gehad. Losse nekstukken was helemaal waardeloos.
Voor mij nog maar 1 vliegendeken en dat is de Bucas Buzz Off mét vaste hals.

ohh jij bent goed Tong uitsteken heb er ook 2 besteld full neck Haha! echt veel korting

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:10

Ik heb de soft mesh combo van WeatherBeeta. Een ideale deken gemaakt van een fijne stof met hals, buikflap en giga staartflap en evt. een vliegenmasker. De deken past mijn paard perfect.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 08:16

ineke_ schreef:
Jawel hoor, deze deken gat boven de Bucas Buzz Off full neck. Hoe ligt ie op je paard MarchaL wel een stuk beter dan de anky denk ik ? Ik ben echt fn van deze deken voor mijn eczeempatient

Ik ben van plan voor mijn jonge paard de Amigo Bug Rug te proberen. Iemand hier ervaring mee ?

Hij ligt inderdaad een stuk beter als de Anky! De pasvorm is duidelijk stukken beter... Verder kan ik er natuurlijk niet zo veel over zeggen, hij ligt er pas sinds gisteravond op Knipoog Enkele mensen bij op stal hebben de deken ook en zij zijn er zeer over te spreken! De paarden hebben iig geen last meer vast vliegen en dazen!

Ik wilde overigens ook een Amigo Bug run proberen (al voordat ik de Anky kocht) maar helaas had mijn vaste ruitersportzaak hem niet op vooraad. Ze konden hem wel bestellen maar ivm de grote hoeveelheid dazen hier moest ik toch echt zo snel mogelijk een deken hebben.

visionair

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:53

maudy_89 schreef:
bucas Tong uitsteken wel prijzig

Idd.
Die heb ik ook, hele fijne dekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:54

Ik heb een bucas, gaat zijn 6e jaar in. Heeft hij 2 maanden dag en nacht mee gelopen op een wei dat verging van de dazen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:36

Ik heb zelf de horseware amigo bugrug. Erg fijne deken. Ik heb er ook eentje te koop die te groot was dus mocht je interesse hebben?

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:49

Ik heb ook een Bucas, erg fijne deken, ook al heb ik hem pas net. Voor de deken had hij erg last vd vliegen ed, maar met de deken helemaal niet meer.

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:58

De weatherBeeta Soft mesh combo is onze paarden veel beter bevallen dan de vorige, de Bucas. Hier miste ik ieder seizoen zo'n 10 cm manen en dat is nu verholpen omdat er bij de WB een speciale voering onder het stuk bij de manenkam zit. Ook vond ik de Bucas heel strak aan de boeg, ook hier schuurplekken. De softmesh heeft een betere pasvorm en ook dat is meteen zichtbaar Knipoog

Overigens ook prijsgunstiger dan de Bucas, even zoeken op het internet en je komt vanzelf wel een aanbieding tegen. Bij een grote on-line winkel zijn ze zgn. in de aanbieding, maar deze zijn nu nog duurder dan de gewone adviesprijs Ziek

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:49

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:12

_Martine_ schreef:

Nou sorry hoor, maar dat is toch echt niet wat de ts bedoeld. Ze zoekt geen gaasdekentje maar een goede bescherming voor haar paard waar deze mee naar buiten kan in het land. Niet zo'n 'dingetje' waar als je er naar kijkt al scheurt....

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:34

En waarvan je gewoon zeker weet dat het na 1x rollen onder de buik van het paard hangt.
Of tenminste, what's left of it Nagelbijten / Gniffelen