vliegenspul helpt niet wat dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ladyx5

vliegenspul helpt niet wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 17:27

als vliegenspul niet helpt wat moet je dan gebruiken? ik heb gehoort dat er een soort poedertje bestaat wat je door het eten moet doen. maar hoe heet dat en waar kun je het kopen?

foetsie

Re: vliegenspul helpt niet wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:29

Misschien knoflook poeder?
Knoflook door het voer te mengen, schijnt soms ook wel te helpen.

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 15:45

foetsie schreef:
Misschien knoflook poeder?
Knoflook door het voer te mengen, schijnt soms ook wel te helpen.

ja maar dat helpt bij mij pony niet:(

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:46

Hier ben ik ook wel eens benieuwd naar. Mijn paard heeft ook heel erg last van de vliegen. Hij zit nu al onder de bulten Ach gut

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:51

mijn ervaring is eigenlijk dat het wondermiddel niet bestaat. Ik heb zelf wel 10 soorten vliegenspray uitgebrobeerd met resultaten van helemaal niets tot redelijk. Bij mijn paard helpt Atex daaspray tot nu toe het best. Niet dat hij dan geen last meer heeft hoor, was het maar waar, maar het verminderd wel. Ik ga vanavond de Veerust eens proberen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:54

Probeer eens gewoon heel simpel azijn. Hier werkt het beter dan de dure vliegensprays.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:59

barbara28 schreef:
mijn ervaring is eigenlijk dat het wondermiddel niet bestaat. Ik heb zelf wel 10 soorten vliegenspray uitgebrobeerd met resultaten van helemaal niets tot redelijk. Bij mijn paard helpt Atex daaspray tot nu toe het best. Niet dat hij dan geen last meer heeft hoor, was het maar waar, maar het verminderd wel. Ik ga vanavond de Veerust eens proberen.

Veerust is een omgevingsspray gevuld met contactgif. M.a.w. de insecten sterven door het in aanraking komen ermee. Het is niet geschikt om op dieren te gebruiken. Het is gemaakt om insecten die op oppervlakken in de stal landen te doden.

Dat is trouwens ook de reden waarom het als vliegenverjaagmiddel niet werkt (geen maskerende lucht).

marjoleine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:59

Ik zou zeggen Atex daasspray, die werkt bij mij wel.. Anders kan je ook nog je eigen vliegenspray maken door 1,5 L. azijn, een stuk ook 8 geperste teentjes knoflook en 1 (of 2) flesjes citronella te mixen. Dat werkt bij mij ook goed!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:02

is dat zo? ik zie ze het bij ons altijd op de paarden sprayen. Goed dat je het zegt, ik wil niet een of ander giftig goedje op mijn paard sprayen. De man in de ruitersportwinkel zei ook dat je het op je paard moest sprayen, ik twijfelde al, want dat stond niet op de bus..

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:03

Schaf een fijne vliegendeken aan, die zijn op termijn goedkoper dan al die flessen met vliegenmiddel.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:04

tamary schreef:
barbara28 schreef:

Veerust is een omgevingsspray gevuld met contactgif. M.a.w. de insecten sterven door het in aanraking komen ermee. Het is niet geschikt om op dieren te gebruiken. Het is gemaakt om insecten die op oppervlakken in de stal landen te doden.

Dat is trouwens ook de reden waarom het als vliegenverjaagmiddel niet werkt (geen maskerende lucht).

Veerust is wel zeker geschikt voor dieren, heb nu een bus voor me liggen en verkoop ze zelf.

Veerust is een geregistreerd dierengeneesmiddel voor uitwendig gebruik tegen de stekende stalvlieg. Spuit de veerust gedurende 10 seconden over de dieren op een afstand van ong. 60 cm met een gelijkmatige cirkelvormige beweging. Spuit vooral op de verzamelplaatsen van de vliegen zoals de schouders,nek,hoorns,de flanken en de basis van de staart. Vermijd spuiten in de ogen.

Veerust niet gebruiken op zieke dieren of dieren met een ernstige huidlaesies.

JerInTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:29

Wat bij ons ook wel helpt, maar wat nergens vermeld staat is lampenolie met antimuggengeur.... Haha!

En bij ons zitten er gemiddeld zo'n 100 dazen en een stuk of 15 horzels per paard in de hoogtijd van de zomer.....

We hebben alles geprobeerd, maar deze olie is op parafinebasis en absoluut niet schadelijk voor je dier....

Maar ook dit helpt maar een uurtje of 2..... daarna worden ze weer lek gestoken.... Huilen

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 10:55

samantha21 schreef:
Hier ben ik ook wel eens benieuwd naar. Mijn paard heeft ook heel erg last van de vliegen. Hij zit nu al onder de bulten Ach gut

mijn pony dus ook. gaan we op wedstrijd wordt ze helemaal gek van die vliegen Verdrietig dus dat verpest je proef ook een beetje. ik neem t mijn pony niet kwalijk maar toch is het irritant.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:13

Je kan hem knoflook voeren, zijn ook knoflook snoepjes te koop, en je kan zelf vliegen spul maken, met citroen enzo, weet niet precies hoe het moet, kijk even op internet rond.

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 08:14

ja maar dat werkt niet. allen ik heb van zo'n spulletje nou eigelijk poeder gehoord wat heel goed werkt. en het is geen knoflook poede

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 08:29

Ik gebruik Gel, dat werkt ook wel goed. Rap weg gel van Rapide om precies te zijn Knipoog

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 07:27

knoflook poeder schijnt inderdaad heel goed te helpen, en ze vinden het nog heel erg lekker ook!

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 07:37

alvast bedankt voor de tips ,, ik ga kijken of sommige werken.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:01

Knoflook, citroen en pepermunt schijnt te helpen Knipoog

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:19

Ik weet niet of deze er al bij staat (niet alles gelezen Bloos ) maar wij smeren zwitzal olie met tea tree olie er door heen en dat werkt perfect! vooral rond de ogen!

Succes!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:31

hoi tamary de veerust die bij de ruitersportwinkel te koop is, is er voor om op je paard te spuiten, dat spul wat jij bedoeld niet maar dat kan je volges mij ook niet in een ruitersportwinkel kopen en heet volgens mij ook niet veerust maar net iets anders, ik heb het bij welkoop in mijn handen gehad Clown

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:37

Shonniej schreef:
Je kan hem knoflook voeren, zijn ook knoflook snoepjes te koop, en je kan zelf vliegen spul maken, met citroen enzo, weet niet precies hoe het moet, kijk even op internet rond.

Ik maak het ook altijd zelf en het helpt wel goed:
- een halve liter koude thee
- een halve liter azijn
- 4 flesjes citronella olie.

merlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:59

Mijn vriendin is nu de knoflook poeder aan het proberen. Aanbevolen door de staleigenaar. Die gebruikt het voor al zijn paarden. Schijnt wel heel erg te gaan stinken. Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:38

Knoflookpoeder hielp bij mijn paard niet hoor Eigen mengsel van; koude thee + azijn + citroenspul ook niet. En een paar van die dure vliegensprays ook niet. Clown

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:04

Knoflook werkt inderdaad niet, en het is niet goed voor paarden.
Citronella werkt vaak wel, maar sommige paarden zijn er allergisch voor.

Wat bij mijn paard wel werkt is vlieg op gel of een mix van water, azijn en kruidnagelolie.
Spons ook de zweetplekken af na het rijden met water met een scheut azijn. Dat neutraliseerd de zweetgeur en dan ruikt je paard niet zo aantrekkelijk meer.