Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Ja bij mij ook!! Paarden voelen zich lekker op het moment en leven zich wat meer uit dan normaal
Achja zelf ben ik ook stuk vrolijker rond deze tijd van het jaar, begint het weer weer wat lekkerder te worden en de vliegen zijn er nog niet!
. Ulfeino schreef:Het valt me op dat er plotseling weer allemaal ongelukken/ongelukjes gebeuren.
Mijn paard wordt ook ieder jaar vervelend zodra hij begint te verharen.
Hij begint meer te bijten, niet heel erg maar van die klierige hapjes als ik hem dan een tik probeer te geven ontwijkt ie me snel en begint idioot te doen net of wil ie zeggen "lekker mis lekker puh, haha".
Hij begint te klieren met rijden, als iemand me tijdens de les voorbij komt wil ie er plotseling achteraan.
Vorige week in de les tijdens het galoperen, kwam er een lesgenoot met haar paard mijn kant op en toen begon hij plotseling snelheid te maken en te bokken.
Hij is ook wat kijkeriger (is ie anders nooit) en reageert meer op geluiden.
Het is net of voelt ie dat het voorjaar in de lucht zit en wil ie zich uitleven en grijpt hij daarvoor alles aan, ook in de wei is ie het soms heel snel zat en begint dan langs de stroomdraad te draven en galoperen of hij staat met zijn neus in de wind alsof ie van alles spannends ruikt.
Deze toestand duurt een maand of 2 en dan is het weer over, hij wordt dit jaar 6 en het is ieder jaar hetzelfde.
Ik ben erg benieuwd of anderen dit ook hebben met hun paard.
P.S. Er is verder niets anders hij staat door het betere weer en langere dagen meer buiten en wordt ook meer gereden dan een maand geleden, het is dus beslist geen stalmoed.
Nadya schreef:Zelfs met die storm was 'ie niet nerveuzer, hij is wel wat gewend.
.
. rakkertje13 schreef:valt me 100% mee.
Hij staat dan ook dag en nacht buiten en heeft dus geen energie van het opgesloten staan in een hokje want dán is het wel anders..
Ja, dat weet ik wel zeker. Dan is 'ie niet te houden. Mijn jonkie heeft een enorme hekel aan opgesloten staan. Dan zou er geen land met hem te bezeilen zijn, dat weet ik zeker.
Michel123 schreef:Het weer is zeker van invloed op het gedrag van je paard.
De mijne was afgelopen weekend in het bos zó druk, dat ik er bijna naast lag.
.