Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Monster_inc schreef:opzich zijn er nu best al wat paarden aan het verharen omdat de temperaturen weer wat omhoog zijn gegaan , vind het raar dat jou paard niet verhaart . ( ook niet een beetje dan ? ) dat is namelijk niet echt een gezond teken ,
ik zou eerst daar eens naar kijken .... want over twee maanden zou hij vast al wat meer vacht zijn verloren want echt vriezen gaat het niet meer , het zonnetje breekt steeds meer door !
anders kan je altijd overwegen om een bepaald patroon te scheren alleen op de plekken waar het echt nodig is zodat je niet je hele paard hoeft te scheren !
succes !
anneliesdj schreef:Pardon? Nu al verharen? Volgens mij heb jij geen gezonde paarden, hier verhaart er nog geen een, of ze nu met of zonder deken staan(gelukkig niet).
En op het moment vriest het nog aardig snachts, een graad of 2/3, dan heeft ie die vacht wel nodig hoor. BTW: vorig jaar hadden we ook in maart nog een halve meter sneeuw.
Als je van 't haar af wilt moet je hem gewoon scheren of wachten tot hij gaat verharen dus over een maand of 2.
Needje schreef:anneliesdj schreef:Pardon? Nu al verharen? Volgens mij heb jij geen gezonde paarden, hier verhaart er nog geen een, of ze nu met of zonder deken staan(gelukkig niet).
En op het moment vriest het nog aardig snachts, een graad of 2/3, dan heeft ie die vacht wel nodig hoor. BTW: vorig jaar hadden we ook in maart nog een halve meter sneeuw.
Als je van 't haar af wilt moet je hem gewoon scheren of wachten tot hij gaat verharen dus over een maand of 2.
Dussss, bij ons op stal zijn volgens jou bijna alle paarden niet gezond?!
De een nog ongezonder als de ander
De hele natuur is van slag, dus waarom is t raar dat paarden nu al verharen?Ze gaan sowieso al vanaf de zonnewende een begin maken met hun zomervacht. Dat is eind december....