Paarden die buiten staan.....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BellyBel

Paarden die buiten staan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 08:59

Hoi,

Ik ken heel wat paarden die met dit weer (en zelfs met die storm) gewoon op het land staan. Geen schuilstal niks.

De paarden hebben (wat ze mij hebben verteld) niks. Maar ik heb toch een akelig gevoel erover... Scheve mond
Ik wil er vanmiddag ook even heen (ik verzorg ze), om te kijken hoe het is.
Kennen/hebben jullie nog meer paarden die gewoon buiten staan?
En hoe zijn die de dag/nacht gister doorgekomen?

Groetjes,
BellyBel

Jitskee

Re: Paarden die buiten staan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:37

ik sta op een stal waar ik de enige ijslander heb

het liefst laat ik 'm alleen buiten staan, maar dat wil mijn paar zelf ook niet
dan staat hij 24/7 alleen buiten
en dan gaat hij meestal zijn waterbak slopen ofso

verder kan het opzich geen kwaad hoor bij de paarden die het gewend zijn
is het daar echt een heel open veld? zonder bomen of iets?

stermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:04

HaHa die gek van mij vond die storm echt leuk ,ze moest weer terug in haar stal na het rijden maar wilde eigenlijk lekker met der kont in de wind staan ,der staart woei naar voren en daar stond ze elke keer naar te kijken en naar alles wat langs vloog .bladeren stro enz .Bij ons in de omgeving staan alle paardjes binnen maar vlak bij mijn huis zag ik mog paardjes buiten staan die waren wel zo slim om uit de buurt van de bomen te gaan staan lekker dicht bij elkaar .Vond het eigenlijk wel zielig al die regen en wind .

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:07

Ja die twee (3) van mij staan ook gewoon 24/7 buiten. Werden alleen maar jolig van de storm gister, zijn ze wat frisser. Ze zijn er goed door heen gekomen, ze kunnen er echt wel tegen hoor!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:10

mijn paarden hebben gister ook buiten gestaan. hebben allebei deken op. maar toen ik om 4 uur aankwam lag deel van de omheinign plat maar ze stonden mooi in het midden met de kontjes tegen de regen in. vonden het niet erg.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:13

Onze paarden hebben gisteren ook buiten gestaan, ze kunnen zelf kiezen of ze buiten of binnen willen staan, zij hebben toch voor buiten gekozen.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:46

royena heeft een schuilstal, en kan dus wel zelf bepalen of ze binnen of buiten staat. Madam scheen alleen met de heefigste buien binnen te hebben gestaan, dus ben blij dat ik haar zelf kan laten kiezen Lachen

maar zonder stalletje vind ik inderdaat niet zo fijn....

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:51

die van mij loopt ook gewoon 24/7 buiten weer of geen weer die heeft s'winters dan wel een dek op maar hij heeft dan ook geen schuil stal.
de schet die er staat loopt zonder dek en ze zijn alle 2 happy en gezond (het voordeel is geen stallen mesten en geen troep wat in de hoeven kan gaan vreten)
maar het enige waat ik mij zorgen om maak is het prikkeldraad om het land waar ik niks aan kan doen

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:14

Onze paarden staan gewoon buiten en hebben niets aan de storm overgehouden. Zelfs mijn shet was niet weggewaaid.
De paarden hebben overigens geen schuilstal, alleen beschutting van een bosje. Weet ook niet of die wel was blijven staan.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:15

Mijn paarden staan ook 24/7 buiten. Geen schuilstal, wel de beschutting van bomen al zijn ze daar gisteren ook niet onder gaan staan. Niks aan de hand hoor. Die zijn wel wijzer.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:39

ja ik ken zo'n paard, die altijd buiten staat.
die van mij namelijk.
maar gister werdt het me toch te bont, en heb ik haar opgehaald en een middag en nacht op stal gezet.
ze is de storm goed doorgekomen, en vanmorgen bleek dat er in het weiland ook niks gebeurd was, maar goed, je weet maar nooit.
vond het wel een heel fijn idee dat ze binnen stond!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:43

Onze paarden stonden binnen!

Er vlogen namelijk flinke takken in het rond, die wil je toch niet tegen je paard aanhebben...

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:53

mariska1989 schreef:
Onze paarden stonden binnen!

Er vlogen namelijk flinke takken in het rond, die wil je toch niet tegen je paard aanhebben...

Het dak van een stal wel dan? Er schijnt nogal wat gebeurd te zijn in een aantal stallen. Buiten kunnen de dieren nog wegkomen, in een stal kunnen ze geen kant op.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:56

dat is wel zo Nina, ik denk dat iedereen zelf moet bekijken wat het grootste risico is en dan nog kan je het altijd niet weten hoor, maar je moet wel een keuze maken!
als er een boom op de omheining valt heb je misschien je paard op de weg lopen..

Bo0wiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:21

Ik heb mijn paarden overdag gewoon in de bak staan maar daar hebben ze wel een schuilhokje. S'avonds gaan ze gewoon na binnen.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:24

die van mij staat ook altijd buiten maar die dag heeft die hele dag binnen gestaan

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:31

twee van onze paarden staan ook dag en nacht, winter en zomer buiten zonder deken en zonder schuilstal.. ze zijn gewoon blijven staan hoor met die storm Knipoog

Mysha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:47

Ik ben van mening dat paarden altijd een schuilplek tot hun beschikking moeten hebben.

Mijn pony's staan 24/7 buiten en hebben een stal tot hun beschikking. Tijdens de storm bleven ze grotendeels buiten staan. Enkel op de ergste (en engste) moment kropen ze onder het afdak. De stal vonden ze eng aangezien er takken op het dak sloegen Clown
Ze staan overigens bij huis, dus altijd toezicht.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:14

Marigold schreef:
dat is wel zo Nina, ik denk dat iedereen zelf moet bekijken wat het grootste risico is en dan nog kan je het altijd niet weten hoor, maar je moet wel een keuze maken!
als er een boom op de omheining valt heb je misschien je paard op de weg lopen..

Klopt, maar dan nog is het een klein risico, want welke gek gaat er nu met zo'n storm de weg op? In alle andere gevallen was het gevaar veel groter geweest.
Tuurlijk, moet iedereen het voor zichzelf bekijken, dat doe ik ook Clown

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:20

mijn pony's staan ook 24/7 buiten, maar ze hebben wel een schuilstal tot hun geschikking.. en daar staan ze dan ook erg vaak in

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:33

Mijne staan ook 24/7 buiten maar wel met schuilgelegenheid.

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:01

ik zie ook dat er in veel weides een schuilstal staat of wat dan ook,maar de paarden staat dan gewoon buiten.. in de regen/wind.. Clown

gunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:14

In elburg stond ook ergens een groep paarden die met de storm gewoon buiten stonden, ze kunnen er wel tegen maar geeft inderdaad geen fijn gevoel

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:26

voor jezelf is het niet echt een fijngevoel nee, maar paarden kunnen wel wat hebben hoor Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 07:24

Mijn paarden (merrie en veulen) staan ook 24/7 buiten zonder schuilstal,maar met bomen om het land,en een fijne kudde die dicht bij elkaar staat als het bar weer is.
Ze eten vaak ook in de harde wind gewoon door,dus last hebben ze er niet van.

Ik zou eigenlijk banger zijn dat de stal zou instortten met die storm en mijn paard onder het hout zou liggen dan dat ik bang ben dat mijn paard wegwaait of het koud heeft.