kun je in een natte bak rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silkie

kun je in een natte bak rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 18:19

Onze bak hield het tot deze week best goed, geen spoortje nattigheid te zien, maar alle regen van deze week was toch echt teveel van het goede. Er staan een aantal flinke plassen in en de rest is een beetje sompig, maar je zakt er niet echt in weg ofzo.
Ik heb het rijden deze week maar opgegeven, maar hoor nu van meerdere mensen (met een nattere bak dan die van ons) dat ze gewoon in de natte bak rijden.
Maar kan dat, rijden in een natte bak?
is het niet gevaarlijk?
ik ben veel te bang dat m'n paard uitglijdt oid.

Winkie

Re: kun je in een natte bak rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 18:22

Ik rij gewoon in een natte bak. Als ze niet te veel wegzakken zie ik het probleem niet zo en zou ik gewoon lekker blijven rijden.
Mijn ervaring met mensen die het te nat vinden om te rijden is meestal omdat ze zelf bang zijn dat ze nat worden en hun spulletjes vies worden Haha!
Een goede bak is niet zo snel glad namelijk.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 18:23

kan prima hoor! Je paard glijdt echt niet zomaar uit in een zandbak. Laat anders de galop achterwege als je bang bent dat het toch mis gaat.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 18:25

Ligt eraan welke grond dat erin ligt. Wij hebben gewoon zwarte grond, en dat glibbert al behoorlijk als het flink nat is en er nog geen plassen staan.
Ik zou zelf gewoon eerst proberen te lopen , rennen en galopperen door de bak Haha! Als je dit zelf zonder moeite kan en je hebt het idee genoeg grip te hebben, kun je het uitproberen met paard.

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:12

Ja hoor! Ik rij erin het het gaat Prima Lachen !
This natuurlijk niet even leuk als in de zomer,
maar het kan gewoon..
Als je paard héél gevoelig is voor mok, zou ik wel oppassen Knipoog . Want geloof me, paard met mok is niet leuk!
Uitglijden? Nee, dat écht niet Lachen !

Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:33

Ik rij ook gewoon in een natte bak. Ik ben dan wel erg voorzichtig. Natuurlijk is het niet even leuk maar ik denk dat je met dit weer niet anders kan. (behalve als je in een binnenbak kan rijden natuurlijk Lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:34

Het ligt idd aan het soort zand wat erin ligt.
Dus hier niet te bepalen of jou bak schuift.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:36

inderdaad, ligt aan de grond, Ik kan in 2 bakken rijden, 1 is spekglad nu, als ik er al doorloop glij ik constand uit, de ander is perfect nu, wel paar plasjes, maar niks glad. Als niet regent ( ben watje) rijd ik daar gewoon in.
Zou eerst dus zelf doorheen lopen, rennen en kijken hoe de bodem aanvoelt, als niks glad is gewoon rijden

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:38

je kan er gewoon in rijden,, wel op passen dat je niet te hard door de bogten gaat ,, en na het rijden de viezigheid van je paard afspuiten Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:39

kijk inderdaat even of het te glad is of niet. mijn bak is niet te doen ze zakken op bepaalde stukken ver weg en het is bijnahelemaal blank. en hij is spekglad. dus moet verplicht het bos in(zit ertegenover).

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:39

Ik doe het zelf niet. Maar als er goed zand in ligt (dus geen klei o.i.d.) en je er niet diep in wegzakt kan het best. Lachen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:41

In onze bak gaat het prima. We hebben hier alleen een Duitser (Umbro) en een wanna-be (Fedde) die graag kuilen graven. En dan wordt het link natuurlijk.

domiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:42

waarom niet moet je aleen een beetje rustig aandoen maar voord de rest gaat het goed .......ligt wel eraan wat voor ondergrond en je moet kijken of je paard er niet te veel op uitgleid waarom niet moet je aleen een beetje rustig aandoen maar voor de rest gaat het goed .......ligt wel eraan wat voor ondergrond en je moet kijken of je paard er niet te veel op uitgleidwaarom niet moet je aleen een beetje rustig aandoen maar voord de rest gaat het goed .......ligt wel eraan wat voor ondergrond en je moet kijken of je paard er niet te veel op uitgleid Cool

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:57

Ik kan in onze bak prima rijden als het nat is (tenzij het echt heul erg nat is).

domiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:59

als er kleine pooltjes in ligen is het meschien wel goed als je dan eens naar buiten wilt gaan en het heeft geregend hoef je tenminsten niet bang te zijn dat hij niet door pooltjes water loopt Tong uitsteken

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 09:58

Ja rijden in een natte bak gaat prima Knipoog .
Doe ik ook en heb geen problemen. Let alleen wel op dat het paard geen mok of andere blessures krijgt.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 15:48

met echte zwarte grond glibbert het nog al snel.

maar verder kun je wel gewoon in natte bakken rijden, je wordt eh wel snel vies alleen Tong uitsteken

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:47

Ik rijd ook in een natte bak, zoals vandaag. Ik heb wel even een rondje gelopen en gevoeld of het ergens glad was (even flink proberen uit te glijden Clown ) als het niet glad is kan het best.

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:52

Ik heb me rot geergerd vandaag! De binnenbak was dus gesproeid, in het midden was het veel te nat! De les was zo druk, dat ik niet in galop kon komen op de hoefslag. Dus toen ben ik in het midden voltes gaan rijden, maar de bak was zo nat dat wel de hele tijd wegslipte/gleden! Ik vond het maar eng Verdrietig

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:58

Onze bak ligt op het moment ook onder water, maar er valt (vooral op een helft) nog best goed in te rijden. Het is inderdaad vooral dat je moet oppassen met uitglijden en dergelijke. Dus eerst even goed uitproberen wat er gebeurd als je er hard doorheen rent. Ik probeer zelf altijd wel op te passen met galopperen, maar ze was vandaag weer erg fris en dan heeft ze juist de neiging om nogal hard te gaan en de bochten af te snijden.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:08

Zijn er nog mensen tegenwoordig die zwarte grond in zn bak heeft liggen dan??Ja met zo'n grond is het idd oppassen,je kunt de eigenaar eens voorstellen wanneer het straks droger is hij er wit zand overheen kiept.

Onze bak is zeer zeker niet glad,want heb vandaag gelongeerd en mevrouw was zo in een dolle bui dat ze flink liep te bokken en rennen zodat ik nog dacht die gaat zo meteen plat...maar nee hoor het is net een kat blijft gewoon op dr pootjes terrecht komen,dus ja onze bak is antislip gekeurd vandaag.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 11:21

je zou opzich best kunnen rijden ..
maar galloperen zou ik niet doen Lachen
Draven en stappen kan wel hoor! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:22

VSW --> SV.

fransie

Woonplaats: Selfkant Wehr (net over de grens bij Sittard in Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:48

heej

Ik zou het niet doen als het glibberig is. Kans is groot dat ze uitglijden

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:53

Ik denk dat je best kunt rijden in een natte bak.

Ik doe het zelf niet, omdat mijn merrie geen vieze voeten wil krijgn en heel raar gaat staat springen.

Als er veel modder is de wei ligt wil ze daar ook niet in.

{Truttebel}