vuurwerk

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

flower54

vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 12:03

Hoe doen jullie dat precies met oud en nieuw met je paard?
Tot hoelang geef je hem/haar kalmeeringstabletten? Slapen

LMR

Re: vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:43

Ik heb nog nooit een paard op kalmeringsmiddelen gehad... Maar ze staan meestal ook in een klein 'durpje' Weet ook niet of het gebruikelijk is om kalmeringsmiddelen te geven eigenlijk..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:56

misschien van bach bloesem of iets ?

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:57

Ik heb mijn paarden ook nog nooit kalmeringsmiddelen gegeven.

Mijn merries staan gewoon lekker buiten. Ik ga altijd even bij ze kijken, geef ze wat extra hooi, maar ik heb ze in 7 jaar nog nooit in paniek gezien.

mijnfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:45

Ik heb ook nog nooit kalmeringstabletten gegeven.
Gewoon een paar x gaan kijken.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:47

Op mijn vorige stal deden we altijd zonder middelen, deuren dicht en muziek hard aan (niet te hard natuurlijk).
Op deze stal weet ik het niet maar ik denk eigenlijk het zelfde. Ik hou niet zo van verdovingen.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:49

Allebei m'n pony's staan gelukkig afgelegen. Maar ze krijgen allebei wel wat extra hooi zodat ze het druk hebben met eten

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:32

kalmeringstabletten???
ben ik nou gek of zie ik de laatste tijd steeds meer kalmeringsmiddelen en sedalin/tranquigel voorbij komen????

mijn knolletjes blijven met oud en nieuw gewoon lekker op het land waar ze altijd lopen, ze krijgen dan een berg hooi en reageren nauwelijks.
vorig jaar oud en nieuw had ik mijn paard net... ik heb dr toen ik stal gezet, maar om 23.00 werd ze gek daar, in de wei gegooid met hooi en niets aan de hand.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:33

jeetje zeg, je stopt er toch niet gelijk kalmeringstabletten in?

onze paarden staan op stal (dit jaar voor eht eerst, voorheen gewoon buiten) met 1 tl licht. dus een beetje licht en verder gewoon lekker wat hooi te knabbelen.

maar ook ik woon achteraf, waar echt weinig tot geen vuurwerk is.

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 09:03

ik zet ze altijd op stal, met de muziek aan
vorig jaar kon dat niet omdat ik iets te laat was, en kreeg ze de weg niet over
toen hebben ze bij mij wel druppeltjes gehad, maar goed ook
ze waren helemaal door 't dolle heen en 3keer door het draad geknald dus wil niet weten wat er gebeurt zou zijn als ze geen druppeltjes hebben gehad
dit was op advies van de dierenarts dus was ook geen prut spul

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 09:09

Met oud en nieuw geef ik ze geen kalmeringsmiddel, wel gaan de bovenluiken dicht om te voorkomen dat er per ongeluk een vuurpijl in de stallen terecht komt.

Ze staan hier altijd gewoon rustig.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 09:15

Kalmeringstabletten? Gewoon een beetje hooi en een schep brok net voor twaalven.

jessy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 09:16

dat valt wel mee hoor met paniek enzo
als je er toch bang voor bent kun je ze gewoon binnen zetten en dan even bij ze gaan kijken als het begint, je moet wel zelf rusig overkomen als jij gaat stressen doen zij het ook

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 09:19

Bij ons gaan de luiken dicht en krijgen ze extra hooi. Nog nooit iets aan de hand geweest .

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 09:22

Hoi
Ik sta in een woonwijk in Rotterdam zuid. Ik sluit ze altijd op, beneden en bovendeur dicht, emmertje water in de stal, deken af, hooi geven, plak mn raam af met vuilniszakken en zo gaat het altijd goed. Ik doe dit ook meer dat er per ongeluk geen vuurwerk de stal in kan komen als dit afgeknald wordt.
IK heb het wel geprobeerd met verdoving maar eigenlijk gaan ze daar tegen vechten dus voor mij blijven ze rustiger zonder.
En als snachts het ergste voorbij is, gaan de deuren weer open en mogen ze weer naar buiten. Nou woon ik er natuurlijk wel bij dus heb altijd toezicht. Ik ga ook nooit weg ofzo want ik zit gewoon met mn beesten. Ik heb ook nog katten en een hond.

Groetjes diana

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 09:24

Bij ons gaan ook de bovenluiken dicht zodat er niet iets naar binnen kan vliegen. Na 12.00 ga ik nog even kijken. Gaat al jaren prima mijn paard geeft er weinig om.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 09:47

Ik steek altijd de dag ervoor vuurwerk af terwijl ik met ze over straat wandel (ik hou ze vast en mijn vriend steekt af) waar nog meer vuurwerk is. Dan krijgen ze hooi op de wei en ik heb nog nooit problemen ermee gehad, mijn pony's zijn niet bang voor vuurwerk.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 09:57

Aangezien de stal midden tussen de huizen ligt en er heel veel vuurwerk wordt afgestoken , ben ik altijd om een uurtje of 11 op stal.Ze krijgen dan een flinke portie hooi. Om 15 voor 12 krijgen ze wortels waar ze gek op zijn. Alle lichten aan natuurlijk en dan maar rondjes lopen tussen de boxen door. Ik heb dan ook nog eens allemaal buitenboxen zodat ze het vuurwerk goed kunnen zien. En elk jaar staat er wel weer een nieuw paard op stal zodat het lekker spannend blijft! Wat mij betreft mogen ze dat vuurwerk verbieden! Eeuwig zonde van het geld, om nog maar niet te spreken over alle slachtoffers, en het dierenleed wat er mee gemoeid gaat!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:00

normaal deed ik ze op stal en de bovendeuren ook dicht.hoe ik t dit jaar ga doen weet ik nog niet. heb ze nu dag en nacht buiten met de stallen open. als ik ze binnen wil zetten. word het of shadi en gemini samen in 1 stal.wat ik eigenlijk niet zo slim vind.want mochten ze ruzie krijgen of druk gaan doen zitten ze elkaar alleen maar in de weg. en dolly en soraya hebben nogal ruzie dus die zouden al niet samen kunnen. dan zouden er 2 naar de andere stallen moeten gaan. wat voor 1 van de 2 weer een vreemde plaats is waar ze nog nooit zijn geweest. dus ben nog even aan het denken hoe ik t ga doen. normaal ga ik altijd na 12 uur even kijken en de bovendeuren open doen. ze staand dan altijd gewoon rustig.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:24

ben ook heel benieuwd wat mijn paard gaat doen. hij stond altijd in de middel of nowere en nu in een dorp. helaas kan ik er zelf niet heen. die dag word de stal afgesloten omdat zielige jongetjes rotjes naar binnen gooide. hoop maar dat het goed gaat

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:56

Ik zit er ook aan te denken om dit jaar iets kalmerends te geven. Vorig jaar was vooral mijn pony helemaal over de rooie. Ze was na 2 dagen nog steeds erg schrikkerig en vol stress. Dit jaar is haar een handje helpen wel verstandig.

Ik ga het aan de DA overlaten wat de paarden krijgen.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:34

mijn paard staat alleen ik zet hem altijd binnen en doe de luiken dicht ennnn ik geef hem altijd een paar pilsjes dan slaapt hij lekker.

omdat hij alleen staat raakt hij sneller in paniek en met een paar pilsjes op blijft hij wat rustiger.

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:35

Een flink plakje hooi + krachvoer om 2300 uur.
En ze concenteren zich alleen op het voer.

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:59

marloezzke schreef:
mijn paard staat alleen ik zet hem altijd binnen en doe de luiken dicht ennnn ik geef hem altijd een paar pilsjes dan slaapt hij lekker.

omdat hij alleen staat raakt hij sneller in paniek en met een paar pilsjes op blijft hij wat rustiger.

Is dat serieus bedoeld? Nors opkijken

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:03

Die van mij is niet bang voor vuurwerk.
De shet weet ik niet maar laat ze sopieso op stal met oud en nieuw overdag mischien even na buiten maar s'avonds op stal.