Wie wast zijn staldeken wel eens zelf uit??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jikinafield

Wie wast zijn staldeken wel eens zelf uit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 14:55

Zoals de titel al vermeld, ik ben op zoek naar mensen die zelf hun staldekens wassen. En wat de bevindingen daarvan zijn Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-11-06 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

Jodievanmij

Re: Wie heeft zijn staldeken wel eens zelf uit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:59

Je topic titel klopt volgens mij niet helemaal Knipoog .
"Wie wast" moest het denk ik zijn?
Ik snap(te) in elk geval niet wat je met "wie heeft zijn staldeken wel eens zelf uit" bedoelt.

Ik doe het in elk geval altijd.
Gelukkig passen al mn dekens (1 voor 1 Tong uitsteken ) net in de wasmachine.
Eerst poets ik de deken wel even goed uit maar meestal is dat niet eens nodig
aangezien mn paard niet echt veel haar achterlaat in de deken.
De singels vouw ik wat naar binnen.
Om de gespen doe ik een washandje met een elastiek eromheen
tegen beschadiging van de trommel.
Hij blijft erg mooi naar het wassen is weer brandschoon en ruikt weer lekker fris Tong uitsteken

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:27

Doe het ook als bovenstaande en dan daarna in de droger. Gaan alle haren er goed uit. Heb helaas één deken die niet in de machine past. Wel oppassen niet elke deken kan in de machine. Heb er twee die ik dus niet hadt mogen wassen. na het wassen was er nauwelijk vulling over. Weg lekkere dikke winterdeken

Jikinafield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 16:44

Ja je hebt gelijk moet wie wast zijn. Welke maat dekens hebben jullie, en hoe dik zijn ze. Vraag me namelijk af of ik hem wel in mijn wasmachine gefrot krijg.

Jikinafield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 16:48

Ja je hebt gelijk moet wie wast zijn. Welke maat dekens hebben jullie, en hoe dik zijn ze. Vraag me namelijk af of ik hem wel in mijn wasmachine gefrot krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:48

--> SV

Allejandro

Re: Wie wast zijn staldeken wel eens zelf uit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:51

Ik zou het er niet voor over hebben. Laten wassen gebeurt goed (en als het fout gaat kun je hun aansprakelijk stellen)
Een nieuwe wasmachine is duur Tong uitsteken

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:24

hmm ik kan veel in de wasmachine gooiene, maar ik denk dat mijn moeder bij een staldeken toch lichtelijk over de rooie zal gaan Haha! ik spaar ze idd elke winter op en danmet zn allen laten wassen en wegleggen voor de volgende winter

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:25

Die van mijn waren 200 grams en maat 205

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:06

Wilawander schreef:

Wow hoe doe jij dat, ik krijg mijn 195 smartex rain niet iets schoon uit de wasmachine!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:21

De mijne zijn maat 195 en 300 grams, gaan naar zo'n dekenwasserij. Lukt prima Ja

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:56

DinkeyGirl schreef:
Wilawander schreef:

Wow hoe doe jij dat, ik krijg mijn 195 smartex rain niet iets schoon uit de wasmachine!

volgens mij mag je een bucas ok niet in de wasmachine doen, daarvan gaat de waterdichtheid weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:01

Ik zou ze iig niet in de machine gooien waar je ook je eigen kleren in uitwast Nagelbijten / Gniffelen

Als je een aparte wasmachine voor paardenspullen hebt kan het wel, maar dan zul je waarschijnlijk extra water toe moeten voegen anders wordt het niet schoon. Ik deed dat overigens gewoon met de warmwaterslang uit de spoelplaats in het wasmiddelbakje van de machine, als die net begonnen is te draaien.

Voor waterdichte dekens zijn speciale wasmiddelen te krijgen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:28

lonnie schreef:
volgens mij mag je een bucas ok niet in de wasmachine doen, daarvan gaat de waterdichtheid weg

Jawel hoor, gewoon met bucas dekenwasmiddel wassen Pling

De bucasjes van mijn shetjes was ik altijd zelf en die zijn nog even waterdicht. Ze mogen niet in de droger, maar verder gaat dat prima. Maar mijn grote bucas wordt daar echt niet schoner van, hij kan niet lekker draaien in de wasmachine waardoor al het huidvet in de deken blijft zitten en het een grote stinkboel wordt. Bij mij gaan de grote dekens dus ook naar de wasserette, en de bucas all in 1 van mijn shetje ook.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:32

Ik was wel een zweetdeken of zomerdeken in de wasmachine en dat gaat prima. De winterdeken was ik gewoon in een grote ton, paar keer met sop laten weken en dan goed uitspoelen. Werkt prima en je deken wordt er niet dunner van!! Mijn regendeken was ik nooit, want dan is hij niet goed waterdicht meer. Ik spoel hem gewoon af als hij vies is en laat hem drogen. Laten wassen vind ik veel te duur...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:42

Dunnere dekens gooi ik gewoon in de wasmachine. Even een oud tweepersoons dekbedovertrekset erover heen en je trommel blijft ook nog haarvrij! Idd even de gespen afplakken met het een of ander (ik plak er altijd gewoon vingertape overheen... Bloos ). Heb nou een 300 grams deken maat 215.... denk niet dat dat gaat passen... maar dan idd een ton met sop en uitspoelen.

Ik meot trouwens zeggen dat ik mijn dekens niet vaak was. Heb laatst mijn zomerdeken gewassen omdat hij niet waterdicht meer was. Winterdekens was ik de hele winter niet. Juist die huidvetlaag die erin gaat zitten zorgt ervoor dat ze lekker warm blijven! Maar mijn paard rolt dan ook niet in de mest, al zien de dekens er in het voorjaar niet uit....

Voor dekens die waterdicht meoten zijn gewoon harmisol erbij en klaar is kees.....

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:30

Ik gehoord dat het niet goed is voor je wasmachine!!.. Mijn tante deed het ook altijd tot dat haar wasmachine + droger kapot waren!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:47

Mijn staldeken was ik ook wel zelf uit.
Deze doe ik niet in de wasmachine, maar leg ik in de tuin en zet daar de tuinslang op, met een harde borstel haal ik aan de onderkant de haren eruit. De buitenkant maak ik schoon met een schuurspons waarbij ik beide kanten gebruik. Overgens gebruik ik ook gewoon sop. Doe dit al jaren en gaat goed. Mijn regendeken breng ik liever wel weg Lachen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:14

ik was ze ook altijd zel ik heb altijd mijn hh zelf gewassen en ging altijd goed ik was te ze pas als de winter voorbij was of ze te goor waren om aan te raken.
eerst deed ik ze altijd in zo'n oude lanzaamwasser uit het jaar 0 die haalde er dan de eerste ergste vuil uit dan had de gewone wasmachine niet zo veel te lijden en dan gewoon extra water en eenkeer binnenste buiten en eenkeer buitenste buiten Haha! en dan ook gewoon in de droger en dat met color reus Haha!.
de gespen ed deed ik altijd in pendaal emmerzakjes met daar een gewoon haar elastiekje omheen kun je het er ook altijd zo afhalen.

maar om eerlijk te zijn ga ik mijn stervens dure big D niet wassen in mijn eigen was machine daar ben ik te zuinig op Haha! (was wat duurder dan de kleine 100 euries hh)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:33

Ik neem ze mee naar de wasserette om de hoek, waar 10 kilo wasmachines staan Haha! Ik was dan ook vaak mijn dekens, dus echt smerig zijn ze niet. Ik heb alleen nog niet uitgevonden hoe ik het paardenluchtje eruit krijg. Maar helaas is dat er na het wegbrengen naar de dekenwasservice ook niet uit, ik blijf paard ruiken Clown

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:38

Wij hebben op de manege een "grote" wasmachine staan. Daar kun je voor een paar euries je dekens in wassen. Past geloof ik 1 deken en zweetdeken in.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:41

Mijn moeder doet het voor mij met de hoge drukreiniger in de zomer (of najaar) en legt ze dan buiten op het gras te drogen.
Ik heb een schat van een moeder Lovers

Mijn dekens blijven erg netjes op deze wijze. Ik was bang dat de dekens de druk niet aan konden, maar dat kan dus wel Bloos

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 16:12

ik was altijd al men spullen met de hand uit
soms zwier ik het wel eens uit in de machine

groetjes

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 16:23

Wij hebben van die stugge canvasdekens voor de paarden. Die ondergaan voor de zomer altijd een poetsbeurt met de hogedrukspuit Haha! werkt prima! En dan de meest smerige plekken ff met een borstel met sop!

Tijdens de winter borstelen we m 2x in de week even goed af.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:36

Ik heb ooit een vieze(lees nat van de urine en mest)in bad gewassen.Overigens niet aan te raden,veel te zwaar Clown