welke deken gebruiken jullie weer als eerst

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

welke deken gebruiken jullie weer als eerst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 15:49

ik heb een winterdeken en tussendeken en regendeken....en moet ze nog laten reinigen welke deken is weer het eerste aan de beurt.. Haha! de tussendeken toch....de 150 grams is dat en wanneer doen jullie die weer op je paard leggen rond oktober meestal weer of niet..

Naamloos1

Re: welke deken gebruiken jullie weer als eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:19

Ik doe zelf meestal als eerste de zomerdeken op, en daarna winterdeken, wordt het echt koud dan doe ik er een onderdeken bij onder.

Maar ik weet zelf ook niet of dit goed is, dus ik hou het topic ff in de gaten! Knipoog

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:45

mijn paard staat nu onder een zomerdeken en als het regent een ongevoerde regendeken als het kouder word(onder de 15 graden) krijgt ze een 200 grams op

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:15

Bij mijn pony gooide ik altijd rond eind september/oktober de 150grams erop. Maar ik geloof dat je dan eigenlijk al te laat bent, maar bij mij maakte het toch niet uit, pony werd toch wel een teddybeer Tong uitsteken Voor mijn paard heb ik alleen een dikke van 350grams liggen, maar die krijgt toch niet van dat dikke haar, dus die gaat er gewoon op als het koud wordt.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:18

Ik heb vandaag mijn paard voor het eerst een zomerdeken opgedaan. De voor en achterschuif deur van de stal staat open en het tocht dus best flink. Mijn paard heeft een beetje spierpijn en stijfheid hierdoor. Dus het werd weer tijd.

Hierna komt de gevoerde regendeken en als het onder de 10 graden is komt er een onderdeken en de regendeken erover.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:24

Als het weer deken weer word krijgt de mijne zijn standaard regendeken op met een beetje voering... die heeft hij heel de winter op... als het echt koud is of het vriest kirjgt hij zn thermo/staldeken aan Lachen
hij heeft dus maar 2 dekens...
die regendeken is echt gewoon tegen de kou, dat alsie in de regen staat dat hij het niet heel koud krijgt Lachen

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:26

Dacht zelf eerst aan een zomerdeken, daarna regendeken, dan de dunne winterdeken, ligt gewoon aan de temperatuur en hoeveelheid regen.
Ik wil ze toch zeker tot eind Oktober op de wei houden en ga dan misscjien wel s'nachts beginnen met dekens.....

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:28

Ik leg als eerste een ongevoerde waterdichte deken op. Mijn paard loopt nu dag en nacht buiten en vanaf eind oktober staat ze overdag buiten (ook bij regen) en 's nachts binnen.

shir_1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:33

die van mij staat nu al met z'n zomerdeken op, wordt het overdag rond de 15 graden en s'nachts beneden de 10 krijgt hij een tussendeken op van 300 gram. Daarna heb ik 2 winterdekens van 500 en 550 gram en als het echt heel koud is nog een onderdeken van 200 gram die eronder kan!!! owja ik heb ook nog een gevoerde losse hals!! haha

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 09:35

Als het overdag onder de 15 graden blijft.
Dan gaat 's nachts de zomerdeken op.
Blijft het overdag onder de 10 graden dan de regendeken overdag. En 's nachts de 150 gram.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:12

ik leg eerst mijn bucas power turnout op of mijn zomerdeken, daarna 150 grams, 300, 500.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:56

Ik begin met een ongevoerde regendeken en daarna de 200 grams waterdichte deken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:58

Ik begin in november met een 350 grams deken, en in maart/april gaat ie er weer vanaf Lachen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 18:04

Urielle schreef:
Ik begin met een ongevoerde regendeken en daarna de 200 grams waterdichte deken.

wanneer leg je ongeveer de ongevoerde regendeken erweer op?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:33

Emaartje schreef:
Urielle schreef:

Die van mij krijgt zou misschien een regendeken op krijgen als het in sept/ okt ook echt wat fris zou worden door de regenbuien.
Verder in december als het vriest een winterdeken hoor. En die haal ik ook zo snel mogelijk weer af.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:31

Afhankelijk van droog of regenachtig weer gaat bij mij eerst de katoenen zomerdeken erop of de ongevoerde regendeken.

Dan een ietsje dikkere deken (100 grams ong) of de zomerdeken met regendeken eroverheen.
Daarna de winterdeken van ong. 300 gram en evt. later nog een dikkere of eentje eronder, afhankelijk van de vacht, het weer en wel of niet scheren...

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 08:48

Eerst doe ik een dikke fleesh (schrijf ik het goed? Haha! )
Dan komt de staldeken (150 gr)
De fleesh onder de staldeken
Dan de winterdeken, dat is een heeeeele dikke, vandaar dat ik eerst met lagen werk Knipoog

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 08:52

Emaartje schreef:
Urielle schreef:

mijn paard heeft nu haar ongevoerde regendeken al op

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 08:53

Als het onder de 10 graden komt 's nachts dan begin ik met een zomerdekentje, daarna mijn tussendeken. Mocht het tussendoor nou nog wat frisser wordt dan komt mijn zweetdeken (fleece) eronder. Bij vorst komt dan mijn winterdeken op.

Ik hou dit topic even in de gaten Lachen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 08:59

De ene heeft bij mij ook al een ongevoerde regendeken op, vanwege haar gevoelige rug.

Ik heb 'm er net wel af gehaald, omdat het hier prachtig zonnig weer is nu!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 09:27

Mijne staat nu onder de zomerdeken (Ongevoerde regen deken kan ook ligt aan het weer Knipoog ) Was eigelijk zelfs wat te laat dit keer maar goed.Wordt nog wat kouder gaat de 200 er op

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:23

Emaartje schreef:
Urielle schreef:

Ik begin met de ongevoerde regendeken als de temperatuur beneden de 20 graden gaat en het is ook niet zonnig meer.
Dit vind ik bijv. een moeilijke periode: het is op 1 middag 14 graden geweest met stortregen terwijl het een paar uur later 28 graden was met een stralende zon. Nu ligt de vliegendeken er dus nog maar op (schuren).

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 18:14

ik heb een zomerdeken en ik denk dat ik die ga gebruiken als het weer wat frisser wordt want we hebben hem speciaal gekocht omdat het vorig jaar toen nog te warm was voor die dikke deken, maar te koud om zonder deken te staan Lachen

_Angelique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:44

Als het straks kouder word met veel regen en wind leg ik eerst mijn regendeken erop.
Zodra ze weer 24/7 op stal staan ga ik over op de gewone fleecedeken.
Deze draagt ze tot ze geschoren is en dan leg ik er direct een 330 grams erop.
Als het dan van de winter heel erg koud gaat worden doe ik een teddyfleece onder de winterdeken.
En straks als het weer warmer gaat worden, ga ik van de 330 grams over naar de teddyfleece met daarover de regendeken, daarna alleen de regendeken, en voordat ze weer de wei op gaan wil ik haar helemaal zonder hebben staan.
En als ze weer buiten loopt, doe ik alleen de regendeken buiten op als het veel regent en waait.
Anders gaat ze staan trillen.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:36

Ik leg eerst een regendeken op, dan 1 van 220 gram en dan 1 van 370 gram. Ik ga denk ik beginnen met dekens opleggen als het onder de 10 graden wordt.