sterke winterdeken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

linda22

sterke winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 20:14

Het is nog wat vroeg, maar ik ben me alvast aan het orienteren voor een nieuwe winterdeken. Ik wil dit jaar graag een goede, sterke deken kopen en wil er tot ongeveer 200,- aan uitgeven.

Ook hoorde ik van iemand zeggen dat er dekens zijn die niet door scheuren als er een paard aan trekt of als hij ergens achter blijft hangen.

Ook wil ik graag weten of je het beste een deken van 300, 400 of weet ik veel hoeveel gram kan aanschaffen. De paarden gaan in de winter een paar uur naar buiten en staan verder op stal.

Alle tips zijn welkom!

Dyyy

Re: sterke winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:59

Ik heb twee dekens van Global.
Het verbaasde me dat ze zo sterk zijn. Voor op stal zijn ze goed genoeg.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:03

bucas winterdeken, All0in -one. Is 490 grams en echt een superdeken. Goede pasvorm, niet zwaar maar wel lekker warm.
Rond de 200 euro.
Bij ons op stal hebben 5 paarden deze deken op in de winter. Paar uur per dag naar buiten en de rest op stal. Bij erge strenge winter hebben we er nog een onderdeken onder.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 06:58

s&k panther Haha!
de mijne heeft em al 4 jaar nu, sterke deken, lekker warm,(300 gram) en ondanks dat de mijne vaak in de modder rolt nog helemaal heel

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:23

mijn wat brede ruin paste de Bucas dekens niet; zaten te krap bij de boeg.
nu heb ik een Rhino (ondermerk van Rambo), en die zit prima! ik heb de 'wug', met een halve hals. Heb een 150grams, maar als het koud is gaat daar een 300grams onderdeken onder. zo kan ik een beetje afwisselen in voor-/najaar Knipoog
de wug-deken is heeeel sterk, blijft super liggen, en water- en blubberdicht. vind het een aanrader. ik heb 'm bij divoza gekocht, hij was helemaal niet zo duur!

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:26

Ik vind de Bucas een erg fijne en sterke deken! Past inderdaad niet als je een echt breed paard hebt. Maar bij mijn fries past ie nog net.

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:27

omdat ik zo ongeveer dezelfde vraag heb, maar het een beetje overbodig vind om een nieuw topic aan te maken, heb ik hier ook wat vraagjes over. ik ben op zoek naar een stevig deken die lang mee gaat ik denk 300 / 400 gram. het liefst een niet te duur deken. het liefst max rond de 100 euro. hebben jullie een aanrader voor mij? met welke dekens hebben jullie slechte ervaringen? ik hoor het graag!

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:27

Dyyy schreef:
Ik heb twee dekens van Global.
Het verbaasde me dat ze zo sterk zijn. Voor op stal zijn ze goed genoeg.

wat is de prijs van die dekens?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:13

Ik heb er een van USG. Heb hem nu 2 winters gebruikt. Deken koste nog niet eens 200 euro.

ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:18

Kijk even op onze site wij hebben momenteel de deken 3 weken super aanbiedingen voor supermooie dekens.
En ook hele sterke dekens hoor !

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:17

Ik heb voor mijn Haflinger-merrie de afgelopen 2 winters een Bucas Smartex Rain (ademend en waterdicht, ongeveer 200 grams) gehad, perfecte deken!!! Ik had verwacht dat ze deze binnen een seizoen wel aan stukken zou hebben, maar helemaal niets stuk na het eerste seizoen en pas na het 2e begon de bovenste sluiting aan de voorkant op het stiksel los te raken. Dat komt in ons geval doordat ze wat breed is qua borst en er dus spanning op de bovenste sluiting komt. Maar deze losse stiksels weer laten maken en dan is het een prima deken, zonder scheuren.

Mijn merrie staat trouwens 24/7 buiten, is nu 4,5 jaar en droeg de deken dag en nacht. Ze is nooit nat of koud onder deze deken geweest én ze zijn niet al te duur meen ik Knipoog.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:21

Ik ben altijd erg tevreden over de Harry's Horse dekens. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. En ze passen mijn fors gebouwde merrie goed.
De meeste dekens, waaronder de Bucas zijn haar te smal op de boeg.

Mijn Harry's Horse staldeken, de Highliner, gaat al 4 jaar mee en ik heb afgelopen winter, (bij Piaffe Knipoog) een waterdichte winterdeken van HH gekocht.

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 18:28

Bar schreef:
Ik ben altijd erg tevreden over de Harry's Horse dekens. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. En ze passen mijn fors gebouwde merrie goed.
De meeste dekens, waaronder de Bucas zijn haar te smal op de boeg.

Mijn Harry's Horse staldeken, de Highliner, gaat al 4 jaar mee en ik heb afgelopen winter, (bij Piaffe Knipoog) een waterdichte winterdeken van HH gekocht.

in bit van vorig jaar staat dat de HH upper class slecht ademt. de highliner heb gehad, maar daar zat binnen jaar alweer een scheur in.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:25

ik heb een 400 grams pagony (tiger, dacht ik)
Die ligt nu drie jaar op mijn hafje en heeft alle 3 de jaren doorstaan dat ze bij haar vriendje stond die erg graag in haar dekens hing (en dan ook echt hangen, dus er in bijten en vast blijven houden als mijn paard wegliep)
Dus wat dat betreft een supersterke deken Clown Knipoog
Verder heb ik een 220 grams bucas (smartex rain) die heb ik nu een winter in gebruik gehad en die heeft het ook altijd nog gehouden.....

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:46

wat dacht je van een new zealand deken. oke geen plaatje, in het begin stug, maar lekt niet door, sterke deken etc. wel heb jee dikke onderdeken nodig.

mocht je tot aanschaf overgaan. trap dan niet in een verkooppraatje van een verkoper die een new zealand aanbiedt voor 75 euro. dekens zijn rond de 200 euro.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:53

ik heb hetzelfde probleem gehad.. mijn paard had 3 dekens in 2 weken gesloopt.

mijn tip: koop 1tje voor buiten en 1tje voor binnen.

Afbeelding
voor buiten heb ik: imerial € 108 euro. bevalt me super.

dit deken is ook erg sterk (uit ervaring)
pagony emperior (stal deken) 1200 D (€ 77,-)
Afbeelding

en voor een stal deken moet je goed kijken naar hoeveel D het is.
de neeuwzeelander is volgens mij het sterkste deken aller tijden.. maar die is ook super zwaar (alleen met bont gevuld)

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:03

jolentinus schreef:
ik heb hetzelfde probleem gehad.. mijn paard had 3 dekens in 2 weken gesloopt.

mijn tip: koop 1tje voor buiten en 1tje voor binnen.

Afbeelding
voor buiten heb ik: imerial € 108 euro. bevalt me super.

dit deken is ook erg sterk (uit ervaring)
pagony emperior (stal deken) 1200 D (€ 77,-)
Afbeelding

en voor een stal deken moet je goed kijken naar hoeveel D het is.
de neeuwzeelander is volgens mij het sterkste deken aller tijden.. maar die is ook super zwaar (alleen met bont gevuld)

wat is D dan? hoeveel gram zijn ze? en heb je een onderdeken onder de pagony? ademt hij goed en zit er een pasvorm in?

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:38

Als ik jou was zou ik iig een nemen met 1000D of meer.
D staat voor hoe sterk het is. Hoe hoger hoe sterker.
In een deken van bijv. 400D heeft een ander paard zo een scheur gebeten, maar in 1000D lukt dat veel minder snel. Toen we nog onze haflinger hadden had hij helemaal de deken van Lady in reepjes gemaakt. Haha!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:32

daar is het antwoord al SweetGirliej D is van denier en dat is idd hoe sterk het deken is

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:56

jolentinus schreef:
daar is het antwoord al SweetGirliej D is van denier en dat is idd hoe sterk het deken is

ik heb het gezien Knipoog
hoeveel gram zijn ze? en heb je een onderdeken onder de pagony? ademt hij goed en zit er een pasvorm in?

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:58

itisi73 schreef:
bucas winterdeken, All0in -one. Is 490 grams en echt een superdeken. Goede pasvorm, niet zwaar maar wel lekker warm.
Rond de 200 euro.
Bij ons op stal hebben 5 paarden deze deken op in de winter. Paar uur per dag naar buiten en de rest op stal. Bij erge strenge winter hebben we er nog een onderdeken onder.

ik heb er 2 van bucas 1 is ongeveer 220 grams en 1 is ca 490 grams.
bij ons staan de paarden weer of geen weer de gehele dag buiten (van 10 tot 19 uur)
als het ECHT heel erg koud en guur weer is gooi ik er nog een onderdeken onder.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:21

euhm ik heb het deken zelf niet. maar een paar bij ons op stal. het deken ademt goed en we hebben er nix onder. wel schuurde het soms voor bij het borst... maar dat zie ik bij veel dekens..

ik heb het trouwens over de pagony

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:23

ik had een deken van weather beeta.echt een superdeken,scheurvast en een hele goede pasvorm.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 15:43

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 15:56

jah klopt asjemenou... vandaar dat ik hem ook gekocht had toen.. omdat die van mij 3 in een week had gesloopt... toen ik hem kocht was ie ook nog in de aanbieding