Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

G_ke schreef:Ik zou gewoon wat vliegenspray erop sprayen, bij ons werkt het vaak wel..
Dat maken we van veel Azijn, wat anti-muggen spray (bijv. een potje van de Kruidvat) en verder aanmaken met water.. Het stinkt, maar werkt wel..
Of gewoon echte anti-vliegenspray kopen..

G_ke schreef:Als je het dan op een spons doet of op je hand en het er dan op smeert, werkt ook goed..

florentijn schreef:Ik hou gewoon bij mij paard haar vliegenmasker op, ze ziet hier prima door en heeft geen last van de vliegen misschien is dat een optie?

zo erg dat die vliegen niet meer in de buurt durven te komen! greens schreef:Ik heb laatst ook het vliegenmasker opgehouden met een buitenrit. Ze kan er gewoon goed door kijken, en ik had eindelijk eens een tevreden paard op buitenrit dan eentje die wordt opgevreten door allerlei beestjes..
(althans; de pony
) Ineke2 schreef:Ik spray mijn pony in met vliegenspray en als het echt te erg is, rijd ik met de 'net relief riding mask' van de paardendrogist. (zie: www.paardendrogist.nl )
Dat is een netje dat je vast maakt aan je hoofdstel en zo heeft je paard geen last meer van die vliegen bij de ogen.
Emaartje schreef:ja die zag ik inderdaad staan dat lijkt me wel wat....gr emaartje
ps : heb je er ook een foto van dat die opheeft...en wat voor kleur heeft die netje
Andortjuh schreef:ik zou ook gewoon een masker op doen, die helpen echt heel goed, ik heb die van bucas dat is een lichtblauwe dus ook heel fijn om in de zon mee te rijden, fijner dan die zwarte want di trekker de zon weer aan.
dus de licht blauwe van bucas zijn heel fijn voor je paard om hem mee in de wei te zetten of mee te rijden, daar is het masker ook heel geschikt voor..
Ranja schreef:Het lijkt me handiger om zo'n masker onder het hoofdstel te doen.
Dan sluit het masker sowieso ook beter aan het hoofd aan, zodat de vliegen niet zo gemakkelijk onder het masker terecht kunnen komen. Want dat wil je dus echt niet meemaken!
Emaartje schreef:Ineke2 schreef:Ik spray mijn pony in met vliegenspray en als het echt te erg is, rijd ik met de 'net relief riding mask' van de paardendrogist. (zie: www.paardendrogist.nl )
Dat is een netje dat je vast maakt aan je hoofdstel en zo heeft je paard geen last meer van die vliegen bij de ogen.
ja die zag ik inderdaad staan dat lijkt me wel wat....gr emaartje
ps : heb je er ook een foto van dat die opheeft...en wat voor kleur heeft die netje