Ervaringen met Fenonolf bij eczeem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kiara

Ervaringen met Fenonolf bij eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 13:06

Zoals de titel al zegt, wie heeft er ervaring met het gebruik van Fenonolf bij eczeem?
Ik gebruik het nu 5 dagen, en vroeg me af of ik het na het inspuiten eigenlijk ook moet inmasseren of iets dergelijks?
Tot nu toe kan mijn paard nog zonder eczeemdeken staan, ik hoop dat het door gebruik van Fenonolf lang zonder deken kan dit jaar!
Wat zijn jullie ervaringen?

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:38

Ben ook wel benieuwd!

xxJacqyxx

Re: Ervaringen met Fenonolf bij eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:41

Ik heb een tijdje Fenonolf gebruikt, maar was daar niet echt tevreden over, omdat mijn paard er een alergische reactie op had.

Zijn hele vel van zijn staart liet constant los, en ondanks dat ik het erop spoot, ging hij nog steeds schuren!

Ik spoot het er toen op, zonder het in te wrijven!

Ik hoop dat het bij jou wel helpt!

Acilon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:05

hielp geen fluit bij mij

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:58

Hmmm, bij mijn paard hielp het wel en bij t paard van mijn stalgenoot ook

Ik vond het alleen een beetje duur voor zo'n klein flesje en ben overgegaan op de tea tree lotion... grotere verpakking, in verhouding goedkoper en werkt ook

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 16:04

Mij viel het formaat van de fles ook erg tegen!
Waar haal je die teatree?

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:59

Ik gebruik het ook voor Jordy.
Jordy is geen extreme schuurder, hij schuurt in die mate dat hij alleen een plofstaart krijgt en zijn manen beschadigd.
Met fenonolf schuurt hij helemaal niet meer. Ik spuit het er maar 1x per week in, en dat is voor hem voldoende om niet meer te schuren.
Hij vind het trouwens wel vreselijk als ik het in zijn manen spuit, dan sputtert hij aardig tegen en gaat staan schudden met zijn hals.
Je hoeft het niet in te masseren, het verdeelt zichzelf heel goed. Kijk de volgende dag maar eens op de manenkam of de staartwortel tussen de haren, dan zie je dat het laagje overal zit.

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:25

Ik ben ook benieuwd. Vond het erg duur, daarom nog niet geprobeerd.

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 15:45

Je hebt gelijk Supertje, het verdeelt zich erg goed.
Novia stond eerst ook te sputteren en stuiteren, maar met een snoepje als beloning (alléén als ze écht STILstaat) lukt het.
Soort van clicker-training zeg maar
Tot nu toe overigens nog geen geschuur!

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:50

Ik heb het flesje wel staan maar heb het nog niet gebruikt.
Ik gebruik nu: Culivetsem en Allergitum. Tot nu toe heeft m'n paard nog nergens tijd van, maar is het al echt zomereczeemtijd dan?

Groetjes Nathalie

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 15:53

Geen idee hoe het zit met de eczeemtijd...
Ik lees wel op bokt dat mensen de deken al om hebben.
Die middelen die jij nu gebrukikt werken bij mijn paard helaas niet.
Vorig jaar om deze tijd had ze overigens wel de deken al op.

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:59

Radeux stopte er wel mee met schuren, hij kreeg er wel schilfers van in zijn manen. en zn flesje is zo leeg voor die prijs :S

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:20

Flesje Tea Tree olie vind je al gauw in de drogist of iets dergelijks

Heeft de Paardendrogist dit middel niet toevallig? Volgensmij niet, maar je kunt voor de zekerheid even kijken. Voor 2.50 heb je nl. een proefmonstertje, misschien niet zozeer voor zichtbaar resultaat, maar wel om te testen of je paard er niet allergisch op reageert.

MelodyT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:49

ik gebruik ook fenonolf bij melody.
Melody schuurt niet extreem veel(aleen buitenste randje van haar manenkam en staart bovenop)maar als ik het 1 dag neit opspuit schuurt ze weer.

Dus ik spuit dr mooi iedere dag in ze heeft nu nog mooie volle bos manen ik vind het super spul.(aleen is heel erg vettig)

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 14:16

Hoe lang doe jij met een flesje MelodyT?
Spuit jij zoals aangegeven 10 maal op de manen en 4 maal bij de staartaanzet?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:53

Ik doe met zon flesje ongeveer 2maanden.

Hoeveel ik spuit?
Euhmm best veel ik spuit gewoon net zoveel tot ik denk dat haar manenkam goed bedekt is en dr staar t een keer of 2 maar die schuurt ze amper.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:12

Kiara schreef:
Je hebt gelijk Supertje, het verdeelt zich erg goed.
Novia stond eerst ook te sputteren en stuiteren, maar met een snoepje als beloning (alléén als ze écht STILstaat) lukt het.
Soort van clicker-training zeg maar
Tot nu toe overigens nog geen geschuur!

Ligt dus niet aan Jordy dat tegensputteren... Of doet Novia het ook bij andere sprays? Jordy is totaal niet bang voor sprays namelijk, ook niet voor bijvoorbeeld veerust in zo'n bus met drijfgas, alleen fenonolf vind hij vreselijk.
Jordy sputtert overigens wel flink tegen, door hard met zijn hals op en neer te slaan, te schrapen en vooral héél boos te kijken, maar is wel zo'n sukkeltje dat hij dat doet zonder te proberen weg te komen

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:28

Het is wel duur maar bij mij werkt het super ik spuit het op manen en staart en dan masseer ik het in dat gaat prima

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:16

Heb dat ¨spul ook geprobeert, merkte wel dat het bij regelmatig smeren het schuren een beetje onderdrukte, maar ben wel van mening dat het niet dé oplossing is voor eczeempaarden. Vond het verder behoorlijk wat kosten, voor zijn klein flesje dat je binnen no time leegspuit.. Want maar een beetje opspuiten op de manen hielp ook niet echt..

Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:24

Ik gebrui het ook voor mijn eczeempaardje.
Aangezien er bij hem maar zeeeer weinig middelen werken is dit een van middelen die de jauk weet te onderdrukken, zodat hij toch iets aangenamer de zomer doorkomt.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik nog steeds oorzaakzoekend zijn eczeem probeer te verminderen

My_Lady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:49

Even een off-topic vraagje.
Hebben jullie paarden ook zo'n jeuk aan hun oren door zomereczeem of is de mijne een uitzondering?
Groetjes Nathalie

maris_coldey

Re: een heel goed tip!! BUCAS BUZZ OFF..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:33

hoii,,

mijn moeder haar paard heeft zwaare staard en manen exzeem..
al jaren ze heeft echt aaaaaaallesss geprobeerd en niks hielp van zeewater tot smeer cremes enz...
maar,, sinds ze de BUCAS BUZZ OFF deken heeft gekocht MET halss !!
is het allemaal over en heeft ze nergens geen last meer, word nooit gestoken zelfs niet onder de buik het deken heeft namelijk ook een buikvlap !! en ook geen last met vliegen op de ogen want er zit een vliegen masker bij ik heb ook foto's het ziet er heel dik uit maar het is een speciale stof en echt niet dik ,, het is wel een wat prijsig maar dan ben je wel van al je troepies en middeltjes af en het helpt echt, echt waar. de meeste paarden willen ook liever geen deken die je om moet doen over het hooofd want die heb je namelijk ook in vliegen deken vorm maar de deken die ik bedoel de bucas buzz off zit vast met singels goed he.. net als normaale zomer en winterdekens!!

nou dit was het ik hoop dat jullie er iets aan hebben
IK RAAD HET JULLIE AAN..
(hier nog wat foto's van de deken)

Afbeelding

Afbeelding

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 15:30

Ik heb een Boettdeken voor novia, en een masker.
Momenteel staat ze mede door de fenonolf bloot in de wei.
Als ze jeuk zou krijgen gaat de Boett weer om, en daarnaast smeer ik haar dan natuurlijk in met jeukstillende smeersels.

@supertje, er is een bepaald aantal sprays waar novia boos van wordt.
Fnonolf en vliegenspray van leovet meen ik.
Maar die "clicker-training" werkt als een tierlier!

nicolietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:04

baby-olie werkt bij die van mij ook erg goed. maar ze schuurt alleen de staart een klein beetje en nu dus niet meer.

SuperQuinta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:17

fenonolf werkte bij quin niet.. zoals bij haar dus niets werkt..
en inderdaad de eczemers zijn laat dit jaar, maar dankzij de afgelopen weken gaan ze nu weer van start...
teatree kan je gewoon bij de trekpleister of kruidvat halen, vind vooral de wasgel erg fijn, na het wassen is de huid echt schoon, je wast de vellen er super goed vanaf... (aanrader dus!!) ik was haar om de paar dagen als ik zie dat ze weer veel vellen heeft hangen, daarna insmeren met kamillie thee (verzachtend)

wij hebben helaas met veel verdriet de keuze gemaakt om quin een poosje in zeeland te stallen, eens kijken wat voor resultaat dit geeft..