ik zit een beetje met een dilemma.
Mijn merrie staat 24/7 gestald op een super leuke wei, met een fijne schuilstal. In die schuilstal heeft ze absoluut geen last van de vliegen, en doordat ze een afdakje heeft kan ze ook daar onder staan en toch buiten zijn, zonder al te veel vliegen rond haar hoofd te hebben doordat ze dan in de schaduw staat.
In de wei zelf is het een ander verhaal, daar wordt ze wel lastig gevallen door die lastige beesten. Vooral als het zonnetje schijnt.
Een vliegenmasker, zou je dan denken. Maar als ik dat zou omdoen, gebeurt dit rond de middag, en ik wil niet elke avond nog eens naar stal gaan om het masker weer af te nemen.
Ik heb liever niet dat ze het masker 24/7 op heeft, lijkt me in het donker niet zo fijn. Of zie ik dit verkeerd?
Ik heb ook van die frengels, maar dan moet ik een halster of zo'n kinriem omdoen, en dat zie ik ook niet zitten, 24/7. Ik zou me zowat heel de dag ongerust maken over dat ze ergens kan blijven achter haken, ze is.. nogal onhandig
Dus nu zoek ik een oplossing - liefst iets dat ze 's nachts ook kan dragen zonder dat dit haar zicht beperkt of haar in de weg gaat zitten.
Ik heb haar meermaals zo van de wei gehaald, en toen had ze dat ding maar een paar uur op. Ik heb verschillende maskers, met en zonder oren, verschillend materiaal, ook frengels, maar die werkt ze allemaal uit, of half uit. Dit wil ik dus niét

Hebben jullie een idee van wat ik nog kan proberen?