Terwijl ik twee maanden in het buitenland verbleef, heeft mijn vriend voor mijn pony gezorgd. Ze staat volpension, dus hij reed haar in het weekend. Tot zover geen probleem. Nu heb ik een haflinger met
Dus vriendjelief heeft met de allerbeste bedoelingen "slechts een klein stukje" van haar manen (als zijnde klit) eruit geknipt. Ik had nog geen foto gezien. Helaas was het het langste stuk.
Nu ja, ik kan het niet terugdraaien, maar het zo laten..... Ziet er ook niet uit. Dus. Wat vinden jullie? Wel zo laten? Helemaal kort? Alles op dezelfde lengte? Snijden? Knippen?
Haar manen zijn overigens wel heel dik en aangezien ik dus nooit knip oid, heb ik er totaal geen ervaring mee....
Net even een foto gemaakt als beeldende ondersteuning:

En hoe ze er normaal uit zien. Zagen. Horen te zien.

Dit is 3 jaar terug, maar aan haar manen was niets veranderd.

Help, wat zegt hulplijn Bokt?!
Edit: ik weet dat het heus veel erger kan. Heb is ook absoluut niet het einde van de wereld. Pony heeft er geen last van. Het is enkel mijn manier van schrijven zo om ook even mijn baalmoment van me af te zetten. Ben hoofdzakelijk op zoek naar tips zodat het (nog) minder opvalt. Thanks!
Groetjes Ilse
Nee, grapje natuurlijk. Heeft hij die ene aflevering gezien van Britt Dekker waar zij de manen van haar paard verpest? 
had veel erger verwacht dus, maar snap evengoed dat je hier niet zo blij mee bent. Zou die lange pieken bij de schouder en ietsje hoger op de hals een beetje bijpunten, dat het allemaal ongeveer dezelfde lengte weer heeft, ziet het er op het oog in ieder geval netjes uit. Dan kan het met een beetje tijd weer mooi gelijk groeien.