Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Heleennn schreef:De mijne draagt 200gr en is geschoren, maar die staat gewoon op stal binnen. Ik vind 200gr ook wel behoorlijk weinig voor dag en nacht buiten als ze net geschoren zijn. Ik zou dan eerder 100gr onderdeken met 200gr regendeken erop leggen.
x_Milou schreef:Heleennn schreef:De mijne draagt 200gr en is geschoren, maar die staat gewoon op stal binnen. Ik vind 200gr ook wel behoorlijk weinig voor dag en nacht buiten als ze net geschoren zijn. Ik zou dan eerder 100gr onderdeken met 200gr regendeken erop leggen.
Hier ben ik het mee eens.
Een geschoren paard krijgt het onder de 10 graden echt koud, het wordt eind van de week in de nacht rond het vriespunt.. Tel daar nog eens bij op dat de gevoelstemperatuur nog flink wat kouder wordt als het regent en waait. Ik zou hem lekker inpakken, wel in een kwaliteitsdeken die goed waterdicht en ademend is. Een onderdeken is inderdaad handig, dan pak je die er onderuit mocht je merken dat hij het te warm heeft.
Jimbo schreef:Ik zou rond 100 a 200 gram erop doen na het scheren, als het echt gaat vriezen kan je er dan nog 100 gram onderdeken bij doen.
Pak wel een kwaliteitsdeken, dat betaalt zich meestal wel terug qua levensduur en pasvorm.
JessicaD88 schreef:Jimbo schreef:Ik zou rond 100 a 200 gram erop doen na het scheren, als het echt gaat vriezen kan je er dan nog 100 gram onderdeken bij doen.
Pak wel een kwaliteitsdeken, dat betaalt zich meestal wel terug qua levensduur en pasvorm.
Grapje zeker? Vind ik bijna paardenmishandeling. Geschoren dan zeker 400 gram op en 24/7 buiten 500 met hals
JessicaD88 schreef:Tja ik vind dat wat jullie zeggen dan op mijn beurt weer onzin. Hoe kan je nou zn vacht er af scheren en dan zo met zon dunne deken buiten zetten? Dat vind ik oprecht echt zielig. Als je hem niet scheert, prima, ,dan hoeft er niet eens een deken op. Paard zal het nooit koud of warm hebben want dat is zn eigen vacht. Maar alles waar hij het zelf mee kan regelen scheer je er af.
JessicaD88 schreef:Tja ik vind dat wat jullie zeggen dan op mijn beurt weer onzin. Hoe kan je nou zn vacht er af scheren en dan zo met zon dunne deken buiten zetten? Dat vind ik oprecht echt zielig. Als je hem niet scheert, prima, ,dan hoeft er niet eens een deken op. Paard zal het nooit koud of warm hebben want dat is zn eigen vacht. Maar alles waar hij het zelf mee kan regelen scheer je er af.