Paard staat ingepakt in een eczeemdeken met hals en een vliegenkap. Hij heeft licht eczeem en zonder de vliegenkap krijgt hij zwaar geïrriteerde ogen. Hij staat in de nacht op het land, want dan is het het rustigste qua ongedierte en overdag staat hij het liefste in zijn stal. Gisteren overdag had ik hem even in het land en dan wordt paard gillend gek en rent weer zijn stal in. Gisteren was ook de dag dat zijn hele neus en het gedeelte tussen vliegenkap en halsdeken helemaal vergeven was van de bulten. Het is gewoon sneu.
Ik doe momenteel niets met mijn paard, want het is niet te doen om bij hem in de buurt te komen, behalve in de stal
.Moet ik hem dagelijks van top tot teen in gaan spuiten met vliegenspray? Zo ja, welk spul werkt echt en dan ook nog langdurig, als in de hele dag? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Paard is zwart met een mooie witte bles en een crème eczeemdeken. Uiteraard staan er ook 2 dazenvallen, maar dat vangt niet alles weg. Mijn arme paard is echt het mikpunt van alle ongein, terwijl de andere 2 er beduidend minder last van hebben. Of te wel: help!!?

je beestje zo zien is ook zielig....