Aansluitend vliegenmasker, ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Aansluitend vliegenmasker, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:27

Zat me een tijdje terug af te vragen of zoiets niet bestond.
Rij buiten met uitrijdeken wat geweldig goed gaat, maar nu gaat alles op z'n hoofd zitten en daar is meneer ook niet blij mee :+ Andere probleem is dat hij totaal geen maskers wil, hij gaat dan schudden waardoor het masker wiebelt en hij daarop nog meer gaat schudden etc. Als het ook echt over de neus valt gaat hij proesten en briesen alsof z'n leven er vanaf hangt. En hij ziet er naar zijn mening niet genoeg door ...

Dus ik vroeg me af of er niet gewoon iets was wat aansluitend was, omdat je ook van dat soort (hals)dekens/borstbeschermers/toestanden hebt. Misschien dat dat kon werken want dat kan niet wiebelen en dan voelt hij toch de beesten niet op z'n huid.

Ik kwam deze tegen:
https://www.cowgirlstore.nl/for-your-ho ... l?___SID=U

Iemand er toevallig ervaringen mee? Zou het iets kunnen zijn?
Wil het best proberen maar heb hier al zoveel maskers liggen... :')

Azmay

Re: Aansluitend vliegenmasker, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:29

Hoe deze met 2 gaten bij de ogen werkt weet ik niet, heb wel ooit zon masker gehad met 1 groot gaas stuk en die sneed in bij de randen van het gaas dus ik durf ze niet meer te kopen.

Lekilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:34

Ziet er goed uit. Ik heb vandaag het vliegenmasker Net Relief Riding Mask aangeschaft, maar nog niet getest. Ben ook benieuwd of iemand het lycra vliegenmasker al eens heeft gebruikt.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:54

Wij hebben zo soort een gehad en na 1 seizoen was alles al kapot getrokken om m om te krijgen

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:10

Ik vind het wel fijne maskers! Sluiten heel fijn aan dus er kan op geen enkele manier een verdwaalde vlieg of mug in. Heb overigens geen ervaring met die uit de link maar een gelijksoort.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:21

Ik gebruik een stretch vliegenmasker voor mijn ijslander met eczeem. Voor mijzelf echt de uitvinding van het jaar :P Hij blijft echt heel goed zitten, en ze gaat er zelf klaar voor staan wanneer ik hem om wil doen. +:)+ Ik heb ook de dunnere versie geprobeerd bij mijn andere pony, maar die mijn ijslander ( en nu vele paardjes op stal) omheeft is een stuk steviger en sterker. Je zou hem met rijden prima om kunnen doen.

Afbeelding

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:27

Ik heb zo'n soort masker van imperial riding. Zit opzich wel goed en er kan geen vliegje bij.
Nadeel vind ik dat er geen 'gaatje' is voor de voorpluk (zelf een gat geknipt) en mijn paard krijgt hem af met rollen en jeuken. Zelfs als het halster om blijft in de wei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:38

Het masker op de foto ziet hij te weinig door Kitty_. Ik weet dat ze in principe prima door die maskers zien maar mijn pony vindt van niet :+ Dus het zou of open moeten zijn, of dat je echt gewoon gaas ervoor hebt.

Maar zo te lezen zijn de ervaringen wisselend en weet je het zoals gewoonlijk alleen door te proberen..
Zijn er nog andere merken die dit soort hebben? Iemand namen voor mij? Kan ik eens kijken & vergelijken want zo op google vind ik niet meteen wat...

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:45

[***] schreef:
Het masker op de foto ziet hij te weinig door Kitty_. Ik weet dat ze in principe prima door die maskers zien maar mijn pony vindt van niet :+ Dus het zou of open moeten zijn, of dat je echt gewoon gaas ervoor hebt.

Maar zo te lezen zijn de ervaringen wisselend en weet je het zoals gewoonlijk alleen door te proberen..
Zijn er nog andere merken die dit soort hebben? Iemand namen voor mij? Kan ik eens kijken & vergelijken want zo op google vind ik niet meteen wat...

Misschien eentje met wit gaas proberen? Het masker op de foto had al wat modderbadjes gehad overigens :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:49

Heb ik volgens mij ook gehad, moet ik even kijken. Sowieso dat masker van bij z'n rambo-deken maar dat kon ik na een uur altijd gaan zoeken, wilde hij duidelijk niet op z'n hoofd. Nog niet mee gereden maar denk niet dat hij daar blij mee gaat zijn :+ De rest moet ik eens zien welke maskers dat ook weer waren, ik weet het al niet meer :')

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:04

Sorry, zie net dat ik nog niet gereageerd had ... Hebben ze die ook in maat pony? Of begint het pas vanaf cob? Hij heeft echt wel een heel klein hoofdje ...

(iets waar ik dus ook bij twijfel bij het masker uit de beginpost, is ook enkel maat cob..)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 10:53

Ik heb die Cashel quiet ride voor mijn IJslander. Heeft maat Cob en ook niet zo'n heel groot hoofd. Past prima! En erg fijn masker met voldoende zicht.

troi
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 11:03

Ik heb hem. Fijne kap van soepel materiaal. Ogen goed vrij ook.

Maar mijn houdini paard krijgt hem makkelijk af helaas..

Ik gebruik hem nu voor onder mijn hoofdstel. Door het soepele materiaal is het daar ook erg geschikt voor.

Afbeelding

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 11:05

Komt het gaas niet tegen de ogen?Lijkt met dat hij het erg makkelijk zelf kan indeuken en dat het dan kan irriteren.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 11:07

Weet niet of je persee een masker wilt, maar ik gebruikte met rijden altijd deze, https://www.kraemer.de/Fliegenhaube-mit ... &ci=248466

Door de langere slierten eraan hadden de vliegen en dazen dan ook geen kans. En de oren zijn ook beschermt met het net.

Bij die uit je openingspost, die is voor een Quarterhoofd. Bij maat Pony zal die mss toch iets losser zitten. En ik weet in ieder geval van 1 die dat masker ophad en het toch afkreeg (kennisje van mij op FB). Edit: nu dus al 2, aangezien ik Troi ook ken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 11:21

Thanks nog.
Hier zou het puur voor het rijden zijn aangezien hij dan helemaal ingepakt gaat behalve z'n hoofd en alles daarop gaat zitten ... Voor de rest doet hij ook altijd alle maskers af :j Hij is er geen fan van, maar dacht dat misschien met zoiets aansluitend dat het anders voelde dan een "los" masker en dat wel zou gaan.. al blijft het proberen ...

@ rina : zo eentje heb ik liggen :j Leek me inderdaad ook een goede 2e oplossing, omdat hij niet graag maskers op heeft. Alleen ging hij naar mijn gevoel schudden op de slierten :+ Nu is hij ook een headshaker dus is het moeilijk te zeggen, heb het shaken op dit moment onder controle dus kan het misschien nog wel eens proberen, als hij dan weer gaat schudden is het echt op de slierten :P Misschien kan ik ze dan wel nog vast zetten in 3 stukken (dus zeg maar 2 keer over de kaken en 1 in het midden de slierten samenbinden) zodat ze niet zo wiebelen maar we nog bescherming bieden...

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 14:00

Als het rijden het enige is waarvoor het nodig is.. kan vliegenspray dan niet gewoon? Op een doekje doen en op het hoofd smeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 14:24

Jij kent een vliegenspray die ook daadwerkelijk werkt? En dan niet zozeer tegen vliegen maar vooral tegen dazen.

Ik smeer elke keer heel z'n hoofd in maar heb het idee dat ik dat vooral voor de show doe :+

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 14:28

Ik heb zelf de slierten aan de zijkant ook ingevlochten. Mijn ene merrie vond ze daar ook niet prettig :D En mijn headshaker reed ik dan ook met die slierten ingevlochten. Zij had er genoeg aan. Kwa vliegenspray al Endure of Ultra Shield geprobeerd??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:12

Neen, dat moet ik eens zien of die hier ergens te krijgen zijn.

Vandaag de slierten nog eens op gedaan en op de poetsplaats schudde hij er niet op, normaal begon hij altijd instant te schudden zodra het masker op was. Dus eerst maar eens zo geprobeerd en stuk aan de hand gaan wandelen in het veld. Hij leek er geen last van te hebben, ook stukje gedraafd en ook geen probleem.

Dus volgende keer eens kijken met rijden, vlechten kan altijd nog :P

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:18

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:39

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:38

Endure Pardoes aurora. Ultra Shield Cowgirl store :D Beide zijn met permetrine, en zijn ook de enigste sprays die hier nog wat doen.

Linde83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:58

Ik heb een nauwsluitende bruine Bucas vliegenkap met gaten bij de ogen. Eroverheen zitten wel slierten, maar die kun je er eventueel afhalen natuurlijk.