Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Koper schreef:Voorkomen zou natuurlijk het mooiste zijn, en anders weten wat ik moet doen. Helaas is er geen (schuil)stal, dat maakt het ook zo lastig. Koelen kan... maar ik ben 's ochtends en 's avonds op de wei en dan is het net minder heet.
Ik zou eigenlijk graag willen weten of ik bij voorbeeld iets in het drinkwater kan doen bij voorbeeld om haar (en mijn ruin natuurlijk ook) door de warme dagen heen te helpen.
EmptyWords schreef:Uv werende deken?
Kijk, dit soort dingen bedoel ik! Ik ga zoeken naar eentje in shetmaat!

Simbaa schreef:Bij ons was het vooral de hals waarvan ik het idee had dat het heel veel scheelde.
Deed haar trouwens geen deken op als regende hoor, als ze vroeger haar strakke zomervelletje had deed ik dat immers ook niet
Het is inderdaad wel het beste als ze daar gewassen is. Is ook beter voor je apparaat.
voor in de zomer.
)de voor de paarden meest makkelijke en een effectieve manier om af te koelen of te voorkomen.
Zout krijgt ze door het voer heen.
Maar anders is ze zielig. Niet penny-zielig. Maar depri-hangerig-kleumend zielig, en met een deken fleurt ze weer op. Haar comfy-temperatuur is blijkbaar minder ruim dan bij veel andere paarden. Mijn IJslander, met ook nog best wat winterhaar, gaat met dit weer bij voorbeeld lekker liggen bakken in de zon. Die kan er veel beter tegen.
Simpel en niet duur. Als het ook los gaat wanneer ze ermee ergens achter zou blijven haken dan wil ik het wel proberen. En ik weet zéker dat mijn ruin ook zal proberen of hij het bij haar af kan krijgen 
Ze is een grote middenslag. Ik ga vanavond haar nekomvang meten
Koper schreef:Ja, er is schaduwZout krijgt ze door het voer heen.
Zweetmes + handdoek heb ik nog nooit gedaan. Het probleem is dat er alleen koud water is en dat daarmee de poriën ook nauwer worden waardoor ze de hitte nog minder makkelijk kwijt kan. Maar ik zal haar in elk geval eens wassen zodat de huid wat schoner is.
Edit: meteen maar even berichtje gedaan naar iemand die ik laatst op Facebook gevonden had en die in mijn regio paarden doet scheren. Denk dat onderkant hoofd ook geen slecht idee is, daar zit nog veel haar en daar krijgt ze vaak broeiplekken (dit jaar nog niet).