Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
CdeB schreef:is er geen mogelijkheid tot verlichting ?
Ik sta op een privestalling en hierbij is alles geregeld tot bakken , longeerbakken , paddocks etc
ik kan alles met me paarden wat ik ook in de zomer kan

Niwla schreef:Hetzelfde als jij, behalve dat mijn paard 's nachts binnen staat. Maar ik herken je schuldgevoel wel.
Achja, het is even niet anders.
Edit: ik heb wel verlichting, dus ik rijd wel als de bak ontdooid is. Mits het droog is.
Laurievc schreef:Ik heb enkele straten verder een piste waar ik mag gaan rijden met mijn paardje. Geweldig, want ook hier is de piste het meerendeel van de tijd bevroren... Nu heeft ze 2 maanden rust gehad, vanaf volgende week ga ik haar weer oppakken
Verder hoor ik veel mensen die gaan wandelen, maar dan moet je ook zeker zijn dat je paard braaf is na een tijd niet te hebben gereden. Met mijn 4-jarige vond ik dat iets te riskant
Voor volgend jaar ga ik wel kijken naar verlichting of evt een andere oplossing
Dus vanaf volgende week zou het dooien en dan vliegen we er weer in 
Kayleigh_ schreef:CdeB schreef:is er geen mogelijkheid tot verlichting ?
Ik sta op een privestalling en hierbij is alles geregeld tot bakken , longeerbakken , paddocks etc
ik kan alles met me paarden wat ik ook in de zomer kan
Er was voor de winter aanbrak sprake van verlichting bij de roundpen, maar blijkbaar is hier een vergunning voor nodig dus dat plan werd geschrapt.
Zelf zou ik het wel heel fijn vinden als er in ieder geval één van de bakken verlicht wordt, omdat mijn paard nogal snel dik wordt en de winter een ideale periode is om hem af te laten vallen. Ik ga dat ook zeker ter sprake brengen voor de volgende winter aanbreekt.
Kayleigh_ schreef:Niwla schreef:Hetzelfde als jij, behalve dat mijn paard 's nachts binnen staat. Maar ik herken je schuldgevoel wel.
Achja, het is even niet anders.
Edit: ik heb wel verlichting, dus ik rijd wel als de bak ontdooid is. Mits het droog is.
En doe jij bijv. door de week 's avonds wel borstelen? Meestal ga ik even langs, aai over de bol, beentjes controleren etc., even een worteltje geven, maar borstelen doe ik zelden (omdat ik dat dus onnodig vindt omdat hij 24/7 buiten loopt en ik zijn natuurlijke jas niet onnodig wil aantasten).
Ik doe niet meer dan aai-aai in deze periode, haha. 
pol013 schreef:Kun je echt niet rijden zonder verlichting? Er zijn maar weinig plekken in Nederland die echt donker zijn. Als je buiten bent en je ogen even laat wennen kun je toch de contouren van je rijbak/roundpen wel zien? Wat heb je meer nodig dan dat?
elinedeau95 schreef:Is er wel elektriciteit op stal? Dat is mij niet duidelijk. Als dit er is kun je bouwlampen neer zetten. Het is niet ideaal maar het is iets.