Bucas deken ineens niet meer waterdicht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rider

Bucas deken ineens niet meer waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 19:53

Vorig jaar heb ik een Bucas Freedom Turnout 150gr gekocht en één seizoen gebruikt. Mijn paard is gelukkig niet zo'n viezerik en ook geen sloper, dus de deken is niet beschadigd. Ik heb de deken ook niet laten wassen (dat schijnt namelijk bij Bucas nogal eens voor problemen te zorgen).

Nu heb ik laatst, toen het wat kouder was, mijn regendeken gewisseld voor de Turnout en die bleek spontaan niet meer waterdicht te zijn. -O- Komt iemand dit bekend voor? Kan ik er iets aan doen (behalve een klacht neerleggen bij de verkoper)?

JenniferU

Re: Bucas deken ineens niet meer waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:45

heb je nog garantie? dan zou ik terug gaan.
deken hoor gewoon waterdicht te zijn, enige wat je zelf kan doen is inspuiten met bucas rug conditioner maar dat werkt alleen op een schone deken.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:51

Is bij mij ook gebeurd bij een bucas deken.

Tussen de buitenkant en de voering zit een laag die de deken waterdicht moet maken.

Om de een of andere vage reden was die laag helemaal aan het loslaten bij mijn deken. Was goed te zien, soort dun rubberachtig laagje dat losliet van de buitenste sterke dekenlaag.

Ik had geen bonnen etc.

Heb de deken weggegooid, en ben weer gewoon met heel goedkope dekens gaan werken.
Die het voorlopig langer volhouden dan die heel dure bucas. (die ik op zich wel erg prettig vond, tot hij dus niet waterdicht meer was)

Ook ik heb de deken nooit gewassen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:01

Heb ik ook gehad met een nooit gewassen Bucas. Na 1 seizoen al. Afknapper!

Verder gegaan met veel goedkopere regendekens (o.a. van Harry's Horse en QHP) en die gaan al enkele seizoenen mee met dag en nacht out there in de weide dragen.

Ik koop ieg nooit meer Bucas, ik vind overigens ook de pasvorm een drama.

Edit: heb ook Pagony met hals gehad, ging óók langer mee dan de dure Bucas.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 18-12-16 14:12, in het totaal 2 keer bewerkt

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:10

Mijn bucas heeft het ook krap één seizoen volgehouden.

Mijn baseline pagony winterdeken 200gr (eigen merk divoza a 45 euro) is bezig aan zijn derde seizoen....
Paard is geen sloper, en ik ga er ook gewoon netjes mee om.
Kortom, die bucas was eens en nooit meer voor mij.
Die zijn ècht te duur voor dit soort grapjes.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 15:06

Oei, vervelend dat dit blijkbaar een Bucas dingetje is! Maar wel fijn dat er meer mensen zijn met deze ervaring, dan weet ik in ieder geval wat ik niet meer moet kopen. :')

Helaas is de Bucas pasvorm nou net wel heel fijn voor mijn paard. HH minder. Rambo past hem ook goed, heeft iemand daar ervaring mee? Is ook uit het duurdere segment, dat is niet zo erg, maar dan moet ie wel langer dan 1 seizoen mee. :=

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:22

Misschien een bepaalde productie lijn? Ik heb al jaren naar tevredenheid bucas voor mijn slopers en die gaan meestal een seizoen of 3 a 4 mee zonder lekken. Ik heb dan wel de smartex ivm niet sloopbaar.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:36

Ik heb t ook met mijn bucas freedom deken. Vind t wel een fijne deken dus alleen met een klein beetje regen kan hij nog op.

Ik heb nu Amigo en die passen ook super en zijn super water dicht

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:42

Mijn oude bucas dekens gaan al seizoenen lang mee.
Iets veranderd in de productie?

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 15:59

Spekkie01 schreef:
Misschien een bepaalde productie lijn? Ik heb al jaren naar tevredenheid bucas voor mijn slopers en die gaan meestal een seizoen of 3 a 4 mee zonder lekken. Ik heb dan wel de smartex ivm niet sloopbaar.

Ja, dat zou kunnen. Smartex is natuurlijk hun duurdere deken (mag hopen dat hij voor die prijs ook waterdicht blíjft :') ). Ik heb ook een cooler van Bucas en die is super, ontzettend fijne deken

Ik denk dat ik voor een outdoordeken nu maar voor de Amigo Mio ga. Ik heb al een regendeken van Amigo en die is prima (en voor die prijzen is het ook niet zo'n punt als de deken aan het eind van het seizoen in de prullenbak moet ;) ).

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 16:07

Femke_Tweety schreef:
Is bij mij ook gebeurd bij een bucas deken.

Tussen de buitenkant en de voering zit een laag die de deken waterdicht moet maken.

Om de een of andere vage reden was die laag helemaal aan het loslaten bij mijn deken. Was goed te zien, soort dun rubberachtig laagje dat losliet van de buitenste sterke dekenlaag.

Ik had geen bonnen etc.

Heb de deken weggegooid, en ben weer gewoon met heel goedkope dekens gaan werken.
Die het voorlopig langer volhouden dan die heel dure bucas. (die ik op zich wel erg prettig vond, tot hij dus niet waterdicht meer was)

Ook ik heb de deken nooit gewassen.

Exact dezelfde ervaring met Bucas

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 18:40

rider schreef:
Spekkie01 schreef:

Ja, dat zou kunnen. Smartex is natuurlijk hun duurdere deken (mag hopen dat hij voor die prijs ook waterdicht blíjft :') ). Ik heb ook een cooler van Bucas en die is super, ontzettend fijne deken

Ik denk dat ik voor een outdoordeken nu maar voor de Amigo Mio ga. Ik heb al een regendeken van Amigo en die is prima (en voor die prijzen is het ook niet zo'n punt als de deken aan het eind van het seizoen in de prullenbak moet ;) ).

Helaas....
De mijne was een smartex rain. Duuuuur dus.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 18:50

Op mijn ene paard ligt bucas en op de andere rhino. Ik heb dit probleem "gelukkig" nog nooit gehad. Mijn pony draagt alleen maar bucas en heeft deze winter een nieuwe winterjas gekregen omdat haar vorige bucas na 4 winters dag en nacht dragen wel een beetje versleten was.. Ik deel deze ervaring dus echt niet.. Waar heb je de deken gekocht? Misschien kun je je herroepen op garantie?

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 19:03

Ik zal contact opnemen met de winkel waar ik de deken gekocht heb, maar ik kan me voorstellen dat er geen garantie meer op een deken van een jaar oud zit (welke winkel het was lijkt me niet relevant, zij kunnen er verder ook niks aan doen dat Bucas blijkbaar niet altijd goede kwaliteit producten levert).

Voor mij toch maar geen Bucas meer, ik overwoog de Smartex maar als die inderdaad hetzelfde probleem hebben, dan maar niet. Heb net een outdoordeken van Horseware besteld. :)

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:07

ik gebruik liever mijn rambo original dan mn bucas power turnout rain. enige voordeel van bucas is de stay dry voering maar verder heb ik echt liever de rambo dekens.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:11

Ik heb alweer tijden bucas dekens en naar tevredenheid tot nu toe. Gaan langer dan 1 seizoen mee. Blijkbaar helaas niet bij iedereen.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:24

mijn bucas irish is een net een jaar oud ( 22-11) en twijfel of de waterdichtheid,
ik heb dus de paardendrogist gebeld en gevraag wat ze hier mee kunnen, ze zeide dat er normaal een jaar garantie op zit maar dat ik hem nog even mag testen met een flinke regenbui.
als paard dan nat is onder de deken mag ik hem alsnog retour zenden en gaan hun kijken wat ze kunnen doen ondanks dat hij buiten de officiele garantie om valt.

en natuurlijk nu geen regen meer gehad -O- _-:(

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:32

Ik heb dit met de mio gehad en hij was ook weinig gedragen omdat ik hem halverwege het seizoen gekocht had..
Nu de bucas, vind de pasvorm minder dan ik verwachtte, ook de duurste uitvoering en ik vind hem ook niet warm genieg, doe er dus nog een dunne liner onder als het vriest.

Helaas past mijn paard geen goedkopere populaire dekens, die ik vaak zelfs nog mooier en fijner vind...koffer vol van mijn vorige paard de er makkelijk10 jaar mee deed..ik heb nog nooit een deken weg hoeven gooien van hem..maar met dit paard, valt niet mee met zijn barokke bouw.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:39

rider schreef:
Oei, vervelend dat dit blijkbaar een Bucas dingetje is! Maar wel fijn dat er meer mensen zijn met deze ervaring, dan weet ik in ieder geval wat ik niet meer moet kopen. :')

Helaas is de Bucas pasvorm nou net wel heel fijn voor mijn paard. HH minder. Rambo past hem ook goed, heeft iemand daar ervaring mee? Is ook uit het duurdere segment, dat is niet zo erg, maar dan moet ie wel langer dan 1 seizoen mee. :=

Ik heb van Bucas alleen de Irish turnout light, die was de laatste x nog gewoon waterdicht. Verder heb ik qua winterdekens alleen maar Rambo en Rhino, ben over beide super te spreken. De oudste Rhino gaat nu zijn 7e seizoen in. Zit nu alleen dankzij een voormalig weidemaatje een winkelhaak in, maar ik doe er voor buiten dan gewoon een andere deken overheen. Mijn dekens worden na ieder seizoen gewassen met wasmiddel van Bucas of Rambo en ze zijn allemaal nog 100% waterdicht (op de winkelhaak na natuurlijk)

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:05

Ik heb een bucas all weather al 12 jaar. En inderdaad nu is hij niet waterdicht meer.
Maar ik vind het toch netjes hoor om hem al zolang te hebben.
Ik heb nog een andere bucas all weather ook al 6 jaar maar ik denk maar 3 seizoenen gedragen nog perfect waterdicht hoor.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:11

rider schreef:
Ik zal contact opnemen met de winkel waar ik de deken gekocht heb, maar ik kan me voorstellen dat er geen garantie meer op een deken van een jaar oud zit (welke winkel het was lijkt me niet relevant, zij kunnen er verder ook niks aan doen dat Bucas blijkbaar niet altijd goede kwaliteit producten levert).

Voor mij toch maar geen Bucas meer, ik overwoog de Smartex maar als die inderdaad hetzelfde probleem hebben, dan maar niet. Heb net een outdoordeken van Horseware besteld. :)

Dat zit er wel, ik had de power en heb probleemloos een nieuwe gekregen, en op de power zit zelfs 3 jaar garantie.
M'n oude bucasen smartex zijn allen ouder dan 10 jr en nogwaterdicht

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:34

knollentuin schreef:
rider schreef:

Dat zit er wel, ik had de power en heb probleemloos een nieuwe gekregen, en op de power zit zelfs 3 jaar garantie.
M'n oude bucasen smartex zijn allen ouder dan 10 jr en nogwaterdicht

Ik heb ook de Power turnout. 2 de seizoen niet meer waterdicht en kreeg een nieuwe opgestuurd van bucas.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:36

Bucas geeft 3 jaar garantie toch.... Gewoon teruggaan.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:41

op de power en de smartex heb je standaard 2 jaar garantie en kun je na registratie verlengen naar 3 jaar

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 21:17

Ik heb de winkel een mail gestuurd dus we zullen zien. :)