Zucht... M'n 2e Bucas deken verwassen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Zucht... M'n 2e Bucas deken verwassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 19:37

Vandaag kwam ik tot de afschuwelijke conclusie dat mijn Bucas Power Turnout Extra verwassen is. Extra afschuwelijk is dat het de tweede deken is waarmee dit gebeurde. Vorig jaar had ik namelijk hetzelfde euvel met de goudkleurige winterdeken van Bucas. Die had ik professioneel laten reinigen en waterdicht maken. Bleek de hele laag aan de binnenzijde te zijn gesmolten.

Geen garantie natuurlijk, omdat ik hem niet had laten reinigen bij de winkel waar ik 'm kocht(maar wel met het wasmiddel en waterdichtmaakmiddel wat Bucas aanraadt!). De conclusie van de winkel waar ik 'm vandaan had was dat de deken niet aan de lucht gedroogd was. Lastig te bewijzen toen ik in conclaaf was met de wasserij en dat werd een welles nietes spel zonder einde. Dus vorig jaar de zilveren Bucas gekocht voor bijna 300€ en in het voorjaar laten reinigen bij de zaak waar ik hem gekocht heb. Haal ik 'm vandaag uit de tas zie ik exáct hetzelfde probleem! Weer die binnenlaag gesmolten. En dus zo lek als een mandje.

Ik word er zoooo niet goed van! Heb ik nou stomme pech? Of zijn er meer mensen die dit probleem herkennen? Ik ga morgen maar weer terug naar de winkel en hoop dat ik nu wél m'n geld terug krijg. Ik neem ook m'n goudkleurige deken mee. Dit is toch te gek voor woorden? Voor mij geen Bucas meer!

RianneH

Re: Zucht... M'n 2e Bucas deken verwassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:39

He dat is apart. En behoorlijk zuur!

Ik heb twee bucas rains en ze laten wassen zonder problemen. Maar heb dit probleem wel eens eerder gehoord.
Het zou dus door een droger moeten komen? Je zou toch denken dat die lui weten wat ze doen?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:40

Jeetje wat rot! Ik heb zelf een bucas waar ik super tevreden mee ben maar kan echt super goed begrijpen dat je niet meer voor bucas gaat.

Ik hoop dat de ruitersport goed nieuws heeft en je je geld kan terug geven, dat kan echt niet :n

Edit, blije autocorrect :')

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:42

Dekens mogen toch niet in een droger?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 19:47

Nou zeg dat wel. De winkel garandeerde me dat zij de deken de juiste behandeling zouden geven, dus ik ga er vanuit dat het ook zo gebeurd is. Inderdaad dus zonder droger.

Toen ik de deken wegbracht gaf ik nog aan dat ik het wel 'eng' vond. Maar dat was niet nodig zeiden ze. Ook zou ik nu garantie hebben. Ik hoop zo dat dat ook echt het geval is.

Met mijn eerste deken zijn er meerdere dekens van stal gereinigd. Allerlei merken van Rambo tot Harry's Horse. Alleen de mijne ging fout. Dus ik denk nu dat die eerste wasserij met de gouden deken ook niks fout heeft gedaan. En nu geloof ik ook wel dat ze de deken niet in een droger hebben gedaan. Dat wil ik toch ook nog even aankaarten.

Dus het wassen van jullie dekens gaat gewoon goed?

Ik baal ervan omdat het zo'n fijne deken is! Maar ik vind hem te duur om er maar 1 seizoen mee te doen. Bovendien zegt de winkel dat elk jaar reinigen dé manier is om ze goed te houden.
Laatst bijgewerkt door Olympia96 op 03-11-14 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 19:48

Beide wasserijen hebben de dekens dus niet gedroogd (dat kan en mag niet met Bucas en Horseware) en tóch is die laag gesmolten.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:27

Te heet gewassen. Daar zijn bepaalde merken dekens gevoelig voor. Of ze toch ´stiekem´ mechanisch gedroogd.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 20:44

Ik kreeg de garantie dat het deze keer niet meer zou gebeuren. Benieuwd wat ik morgen hoor!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:55

Ik was ze altijd zelf, zonder problemen. Gewoon eerst afspuiten en erge vlekken met borstel, water en wasmiddel schoonborstelen, dan in de wasmachine op 30 graden, en daarna buiten uithangen, weer afspuiten, waterdichtspul erop en laten drogen. Nog nooit een probleem mee gehad, en doe zelf mijn dekens tot 350 grams (lengte 185 of 190), heb er twee van bucas (ongevoerd en een 200 grams), en ook daar geen problemen mee.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:57

Heb de mijne via Divoza laten wassen, daar kreeg ik meteen goede adviezen. De dekens mogen inderdaad niet te heet worden gewassen, want dan smelt de waterdichte laag. Ik vermoed dat ze dat bij jouw deken hebben gedaan... Ook waterdicht maken hoeft (en mag) niet, omdat bij Bucas de waterdichte coating aan de binnenzijde zit.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 21:02

Volgens mij zou ik die deken nooit in de machine krijgen haha.

Maar precies wat jij zegt Shirleyp. Ik weet zeker dat dat gebeurd is. Precies die laag is gesmolten. :-(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:04

Ik hoorde pas van iemand die zo ook 2 Rambo's in de vernieling had, voering geklonterd, ook in de droger geweest waarschijnlijk...

Ik heb gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt, ik laat mijn dekens altijd wassen bij Limpia of was ze zelf (de dunne), gelukkig nog nooit zulke problemen.
Het lijkt me echt waardeloos, daar koop je zo'n dure deken niet voor... -O-

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:21

Ik breng m'n dekens altijd naar een zelf wasserette. Grote machines en dan op een lage temperatuur wassen. Zelfcontrole.

Mare ik zou echt verhaal halen bij die ruitersportzaak. Die zou moeten weten dat je deze dekens niet heet mag wassen. Bucas vermeld het zelf heel uitdrukkelijk.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:26

Nouvel schreef:
Ik hoorde pas van iemand die zo ook 2 Rambo's in de vernieling had, voering geklonterd, ook in de droger geweest waarschijnlijk...

Ik heb gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt, ik laat mijn dekens altijd wassen bij Limpia of was ze zelf (de dunne), gelukkig nog nooit zulke problemen.
Het lijkt me echt waardeloos, daar koop je zo'n dure deken niet voor... -O-

Denk dat dat dezelfde is als waar ik het van hoorde.
Zelf geen problemen met wasserij waar mijn dekens de laatste drie jaar zijn gewassen. Stadgenoten zijn ook allemaal erg tevreden. Maar als ik zo lees is het dus niet standaard dat het goed gast. Flink balen als je een dure deken hebt laten (ver)wassen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:10

Door dit soort topics durf ik mijn dekens dus niet meer te laten wassen := Ik heb mijn Smartex Rain een keer laten wassen, mijn ene All-in-one/Extra 3 of 4 keer en sunhower 1 keer en nog een keer zelf met groene zeep en ging altijd goed.. De rest is nog nooit gewassen.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:14

Ik gooi nu 2 jaar alles in de wasmachine en in de droger, nooit problemen gehad.
Wel raar dat dit gebeurd bij professioneel wassen :(

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:26

Maar je hebt niet even gecontroleerd toen je de deken opgehaald had? Dan had je het gelijk aan kunnen geven?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 08:12

_coquette_ schreef:
Maar je hebt niet even gecontroleerd toen je de deken opgehaald had? Dan had je het gelijk aan kunnen geven?

Nee klopt. Te goedgelovig én het zat zo mooi klein verpakt wat weer handig was met opruimen. Ik kon het ook echt niet geloven toen ik de deken gisteren bekeek. De enige plek waar je het ziet is de onderrand. Waar de rode en/of zwarte fleece voering stopt. Misschien maak ik wel even een fotootje voor ik ze wegbreng.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 08:19

Ik laat mijn bucas en de rest ook altijd wassen door een bedrijf, gaat gelukkig al jaren goed.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 08:21

Ik zou zeker terug gaan naar de winkel. Ook gewoon die oude deken meenemen en flink op je strepen blijven staan!
Jij moet hier niet de dupe van worden!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 08:58

Wij wassen ook regelmatig Bucas dekens, inderdaad aan de lucht drogen. En hebben dit probleem nooit gehad..
Ik neem aan dat de winkel nu garantie geeft, gezien ze dat beloofd hebben bij het wegbrengen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 19:17

De winkel heeft niks toegezegd (waar ik best van baal), maar gaat in overleg met de fabrikant. Ze gaan nu mijn beide dekens bekijken, dus dat is het enige positieve aan het verhaal.
Naar het schijnt ben ik echt de enige die deze problemen met twee dekens heeft. Ze hebben in al die jaren nog nooit een klacht ontvangen. Dat is toch echt een te stom toeval???
Hoop binnen een week meer te horen in ieder geval.

x_channel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:35

Heb dit ook een keer voor gehad ook van Bucas, hadden ze ook toevallig nog nooit meegemaakt. Dus niets van terug gehad... Sindsdien was ik mijn dekens lekker zelf, nog nooit iets mis gegaan. Maar ik weet het is dikke tuuuut. ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:40

Olympia96 schreef:
De winkel heeft niks toegezegd (waar ik best van baal), maar gaat in overleg met de fabrikant. Ze gaan nu mijn beide dekens bekijken, dus dat is het enige positieve aan het verhaal.
Naar het schijnt ben ik echt de enige die deze problemen met twee dekens heeft. Ze hebben in al die jaren nog nooit een klacht ontvangen. Dat is toch echt een te stom toeval???
Hoop binnen een week meer te horen in ieder geval.

Ik weet niet waar je hem gekocht hebt maar ik heb het een keer met een dure deken gehad, niet het wassen maar binnen een week scheuren in de voering, deden ze erg moeilijk over bij de grote winkel en na vier!!!! weken eindelijk een andere uit mogen zoeken. Was ook een bucas, en ja, ze gingen eerst met de leverancier overleggen. Op basis van, wij willen niet flauw zijn dus zoek maar een nieuwe uit heb ik een andere gekregen.
Dan kun je denken je hebt de verkeerde maat maar ik had deze deken al vaker gehad, paard was niet veranderd qua bouw dus echt een fabrieksfout (was ook duidelijk te zien)en toch moeilijk doen.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:44

Ik ben ook niet tevreden over Bucas wat betreft wassen hoor. Ik heb mijn Bucas en Horseware dekens laten wassen bij hetzelfde bedrijf. Bucas niet meer waterdicht en horseware nog 100%. Daarna nog gewassen met speciaal Bucas wasmiddel maar nog steeds niet wat het moet zijn. Bij alle twee mijn Bucas dekens. Daarom nu alleen nog maar Horseware dekens. Die kan ik tenminste gewoon professioneel laten reinigen zonder dat er daarna iets mis mee is.