Dilemma... Welke scheermachine?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dilemma... Welke scheermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:38

*zoekfunctie heb ik gebruikt, maar kon alleen oude topics vinden*

Ik heb mijn pony altijd laten scheren,maar wil het nu zelf gaan doen. Nu zoek ik een goede scheermachine.
Ik wil graag een sterke machine, omdat hij vooral bedoeld is om mijn shetlander en tinker te scheren. Ik wil graag een redelijk stille machine. Snoer of accu maakt mij niets uit. Mijn budget is +/- €200,-

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele tips waar ik op moet letten bij de aanschaf. Het is mijn eerste machine, en omdat het nogal een grote uitgave is, wil ik wel een goede...

Alvast bedankt!

Hubbels

Re: Dilemma... Welke scheermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:10

Een echt goed scheermachine die koop je niet voor 200 euro.
Dan zit er vaak niet een goede/juiste kop op.

Laten scheren is dan echt beter.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:15

Een goede heb je inderdaad niet voor €200 helaas
€300 of €400 komt meer in de buurt.

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:17

Liscop Lite, goede kwaliteit, ligt fijn in de hand en is zo stil als het kan voor een flinke scheermachine :)
Is wel 300 euro nieuw, maar er mogen in winkels wel kortingsacties op gebruikt worden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:19

Voor dat geld zou ik een tweedehands Aesculap kopen :)

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:14

Aranel schreef:
Voor dat geld zou ik een tweedehands Aesculap kopen :)

Precies Aesculaap zijn de besten, kon gister zo even niet op de naam komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:21

Accu zal ik persoonlijk nooit aan begingen. Altijd gedoe met accu die leeg is en meestal hebben machines op accu veel minder vermogen.

Mocht iets goedkopers willen dan kan ik je de harry horse clipper 35 aanraden. We scheren er hier zelfs een shetlander en een Fjord er mee en dat gaat prima. En toestel is ook niet erg lawaaierig.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:41

Ik denk ook dat je je budget wat moet verhogen of tweedehands op zoek moet. Ik scheer altijd met een Heiniger Delta, die kosten ook meer dan €300.

shet_rules

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:45

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 19:17

Ik heb vorig jaar deze scheermachine (http://www.kerstma-heida.nl/108430-kh.html) aangeschaft ben er heel blij mee, hij is zwaarder dan de liscop en maakt ook meer lawaai maar niet zoveel als ik van andere scheermachines gewend ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:10

Bedankt voor alle reacties!
Ben alles aan het bekijken, heb goede tips gehad en ben nu aan het kijken voor een liscop.
In eerste instantie had ik de constanta rodeo gezien, maar daar zie ik denk ik toch vanaf.

Macrovet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:39

De Liscop Lite is een scheermachine van goede kwaliteit en hangt een beetje tussen een tondeuse en grote machine in. Maar maakt wel gebruik van de grote messen. Echter de motor is een stuk lichter.

Bij het kopen van een gebruikte machine moet je wel goed opletten dat deze niet versleten is, vaak doen ze hem niet voor niks weg. Dat kan je duur komen te staan. En als je bijvoorbeeld een gebruikte aesculap wilt kopen, koop dan minimaal de GT474 en geen oudere types, want daar zijn bijna geen onderdelen meer voor te krijgen.

Neem eens een kijkje in ons assortiment, we hebben altijd leuke aanbiedingen. Als er vragen zijn willen we je ook altijd verder helpen.

http://www.macrovet.nl/scheermachine/scheerapparaat-paard-paardenscheermachine.html

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 08:07

Ik weet niet of je inmiddels al een apparaat hebt gekocht. Zo niet. Dan adviseer ik je de Moser Max45

Staat aangegeven als hondentondeuse.

Wel een extra messenset 3mm bijbestellen.

Ben je bij zooplus voor ongeveer 140€ klaar.

Jammer genoeg is mijn hele uitrusting onlangs gestolen uit de auto. Maar mijn oude moser ging al 8 jaar mee en ik scheer er doorgaans benen en hoofd mee en soms een heel paard.

Voor eigen gebruik ben je helemaal voorzien!

Ps ik zou nooit een tweedehands machine kopen. Je weet niet hoeveel draaiuren het heeft gehad en van binnen kan alles kapot zijn. Daarbij. Een messenset van een grote machine kost al vaak 60€ van de moser max zit je op de helft.

Succes

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:24

Ik weet niet of je toevallig dicht bij de divoza of een andere ruitersportwinkel woont?
Zelf huur ik namelijk elk jaar een machine bij divoza, kost 20 euro voor een dag. Voor dat geld duurt het heel lang voor je een degelijke scheermachine (incl onderhoud zoals messen slijpen/nieuwe messen) er uit hebt, dus dan loop ik liever zelf geen risico (stel dat je eigen stuk gaat, ook weer kosten)
Maar goed, hier is de divoza om de hoek, dus ik heb nauwelijks kosten aan ophalen/wegbrengen.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:52

Ik heb dit scheerapparaat:
http://happyhorsedeal.nl/acties/hhd-200 ... chine.html

Wellicht niet het beste en lichtste appararaat maar is voor die keren dat ik hem gebruik prima. Ik zou persoonlijk afwegen wat je met het apparaat wil doen (hoeveel en hoe vaak scheren) en op basis daarvan een apparaat uitzoeken.

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:59

een koeienscheermachine! helaas maakt ie best veel lawaai.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:10

Nies_ schreef:
Ik denk ook dat je je budget wat moet verhogen of tweedehands op zoek moet. Ik scheer altijd met een Heiniger Delta, die kosten ook meer dan €300.

Ik heb inmiddels de Delta 3 aangeschaft en die scheert nog fijner en stiller. Had hem voor €305 incl. verzending en een messenset (15/31). Had nog 2 messensets (23/31) liggen, die zijn volgens mij een euro of 50 per set. Vind wel dat je minimaal 2 goede sets moet hebben zodat je altijd een geslepen set klaar hebt liggen.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:14

ik volg even, ben namelijk ook opzoek naar een scheerapparaat voor m'n Shet :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:32

kaatje77 schreef:
Ik weet niet of je inmiddels al een apparaat hebt gekocht. Zo niet. Dan adviseer ik je de Moser Max45

Staat aangegeven als hondentondeuse.

Wel een extra messenset 3mm bijbestellen.

Ben je bij zooplus voor ongeveer 140€ klaar.

Jammer genoeg is mijn hele uitrusting onlangs gestolen uit de auto. Maar mijn oude moser ging al 8 jaar mee en ik scheer er doorgaans benen en hoofd mee en soms een heel paard.

Voor eigen gebruik ben je helemaal voorzien!

Ps ik zou nooit een tweedehands machine kopen. Je weet niet hoeveel draaiuren het heeft gehad en van binnen kan alles kapot zijn. Daarbij. Een messenset van een grote machine kost al vaak 60€ van de moser max zit je op de helft.

Succes

Ik vrees dat die niet door de vacht van mijn shet heen gaat komen, ik wil wel graag één machine voor het hele lijf...

Marlis schreef:
Ik heb gisteren deze besteld, 144 euro nieuw. Moet hem nog binnen krijgen dus heb hem nog niet uit kunnen proberen.
http://www.smeekenstrading.com/Webwinke ... P-350.html

Zou je mij je ervaringen met de shop/de machine willen melden als je hem hebt? Vind dit wel een interessante optie.

Blijheid schreef:
Ik weet niet of je toevallig dicht bij de divoza of een andere ruitersportwinkel woont?
Zelf huur ik namelijk elk jaar een machine bij divoza, kost 20 euro voor een dag. Voor dat geld duurt het heel lang voor je een degelijke scheermachine (incl onderhoud zoals messen slijpen/nieuwe messen) er uit hebt, dus dan loop ik liever zelf geen risico (stel dat je eigen stuk gaat, ook weer kosten)
Maar goed, hier is de divoza om de hoek, dus ik heb nauwelijks kosten aan ophalen/wegbrengen.

Ik woon helaas niet echt dicht bij een winkel die dat doet, dichtstbijzijnde divoza is al 45 minuten rijden..

Marietje1990 schreef:
Ik heb dit scheerapparaat:
http://happyhorsedeal.nl/acties/hhd-200 ... chine.html

Wellicht niet het beste en lichtste appararaat maar is voor die keren dat ik hem gebruik prima. Ik zou persoonlijk afwegen wat je met het apparaat wil doen (hoeveel en hoe vaak scheren) en op basis daarvan een apparaat uitzoeken.

Kun je hier het hele lijf mee scheren of krijgt hij er dan moeite mee?
Het is bedoeld om twee tot drie keer per jaar een pony mee te scheren, dus hoeft echt geen topkwaliteit te zijn.

Nies_ schreef:
Nies_ schreef:

Ik heb inmiddels de Delta 3 aangeschaft en die scheert nog fijner en stiller. Had hem voor €305 incl. verzending en een messenset (15/31). Had nog 2 messensets (23/31) liggen, die zijn volgens mij een euro of 50 per set. Vind wel dat je minimaal 2 goede sets moet hebben zodat je altijd een geslepen set klaar hebt liggen.

Hier ga ik even naar kijken, ligt wel flink boven mijn budget, maar misschien voor volgend jaar :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:47

Hij zou vandaag al verzonden worden ik ga hem pas eind sept/begin okt gebruiken dus voor die tijd kan ik nog geen ervaring geven daarna wel. Hij is bij mij vol haflingers met ook een mega vacht.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:06

Ik heb jaren geleden een schreeuwend dure Hauptner gekocht, en al jaren problemen ermee gehad. Kwam er niet doorheen, bleef hangen, schoor niet meer goed, schoor helemaal niet meer. En dan kon ik er echt nieuwe messen op hebben zitten, na een kwart paard (gepoetst en wel) gaf die machine het weer op.

Heb een aantal jaar het paard maar laten scheren, of een machine gehuurd (Easculaap) die er dan zonder problemen doorheen gingen. Maar omdat de dame in kwestie blind werd en dus wat moeilijk met enge dingen naast dr, ben ik vorig jaar toch maar op zoek gegaan naar een nieuwe machine. Wilde om reden van maar weinig gebruik (scheer 1 a 2 keer per jaar) en de dure die de geest elke keer gaf, niet zon hele dure. Heb toen gezocht op de verschillende fora, en de Farmclipper 3 werd best positief beoordeeld. Ik heb hem vorig jaar gekocht, en paardlief was binnen no time geschoren. Paard van een ander ook nog met dezelfde messen geschoren, en zelfs nadat ik vergeten was de messen schoon te maken :o na maanden zo weer paardlief dr benen (die waren altijd het grootste probleem om door te komen) zo zonder morren eruit.

Ik ben zelf zeer verrast en positief over deze machine, die ook nog eens niet zo vreselijk duur is.

Folkje_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 06:25

Kijk anders een op www.boerenwinkel.nl Daar hebben ze ook goede scheerapparaten voor +/- €200,-.
Maar vooral een hele goede service als je apparaat het niet/niet meer goed doet!!!
Echt een aanrader!!!!!!!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 07:33

De Moser max is geschikt om een heel paard te scheren

Kom regelmatig hele angstige paarden tegen die flippen van de grote machine. Ik ben genoodzaakt om daarom met de tondeuse te scheren en de machine heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

Ik snap het argument niet. Die komt niet door de vacht heen van mijn shet.

Meestal de kleinere pony's en van shetlanders scheer is juist helemaal met de mosermax omdat deze zo'n fijn lichaam hebben en het scheren daar juist het mooiste resultaat geeft.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:23

@xJitskee:
Scheerapparaat komt hier prima over het hele lijf. Scheer zelf de hoofd en de benen niet, lijkt me zelf handiger om dat te doen met een wat kleiner apparaat.

Zag hierboven iemand een opmerking geven over boerenwinkel. Het apparaat dat ik via Happy Horse Deal heb gekocht was ook afkomstig van de boerenwinkel. Service is daar inderdaad prima.