Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tjarda_auke1 schreef:Mijn fries is dit jaar zn beetje vergeten een wintervacht aan te maken door de zachte winter...normaal heeft ze ondanks haar dekens wel een klein beetje wolletjes nu bijna niets, shetlander echter loopt wel als een ijsbeer rond en houdt.het gelukkig nog even zo.
furminator is trouwens idd een ideaal ding ik heb er niet speciaal een voor paarden maar de grootste maat voor honden, werkt ook prima en dan heeft de hond er ook nog wat aan:)
Aria_zz schreef:In principe verharen ze door meer licht, niet door warmte/koude.
Mijn fjord verliest ook lange haren, maar heeft gelukkig geen jeuk, hij staat wel zonder deken.
Furminator schijnt te helpen.
Aria_zz schreef:Ja kan hoor, maar voor zover ik weet is licht belangrijker dan warmte. Maar ja, met dit weer, alles is een beetje uit ritme.
Maar voor mijn fjord ben ik niet bang, als het gaat vriezen heeft ie nog haar genoeg. Moest het echt niet gaan wordt het toch deken en/of scheren en deken.