wat doen jullie tegen die vele regen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dito

wat doen jullie tegen die vele regen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 12:44

Zoals mn vandaag is er echt veel regen aan het vallen. Houden jullie je paarden binnen of gewoon buiten. Volgens mij is een regendeken hier bijna niet tegen bestand. Ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Onze paarden zijn vanmorgen naar buiten gegaan maar ik zet ze wel op tijd binnen vandaag. Vind dit net even te.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:49

Hier zijn ze ook met dekens op gewoon naar buiten gegaan, maar ik ga die van mij wel eerder binnen zetten inderdaad met een berg hooi
't is nu echt bar...

Anoniem

Re: wat doen jullie tegen die vele regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:51

Gewoon naar buiten, maar wel wat eerder naar binnen. En ik ga wat later dan normal naar stal, zodat ze hun werkje vanaf stal gaan doen. Scheelt in stilstatijd :D

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:52

Hier staan alle paarden op stal. Ze vinden er niks aan met dit weer en gaan voor het hek lopen drammen omdat ze naar binnen willen (open weiland, veel wind, weinig beschutting). Omdat het land nu vrij nat is, lopen ze alles kapot.

Straks gaan ze wel even een paar uurtjes naar buiten. Dan kan ik alle stallen doen en als die schoon zijn gaan ze weer op stal. Met een berg hooi in de stal vinden ze dat helemaal niet erg.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:53

Nou he, wát een rotweer! :(
Ik heb de paardjes ff op stal gehouden, maar het wordt nu wel iets beter lijkt het.
Straks de kaplaarzen aan en de bak ontwateren, want dat is nu een zwembad geworden.
Drainage kan zoveel water niet aan, dus dan maar ouderwets geultjes graven. ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:54

Gewoon naar buiten (ze staan 24/7 buiten) maar we hebben een grote wei met een stuk bos erbij, tussen de bomen is het goed te doen gelukkig. Ga mijn oudje wel een regendeken opdoen als het even wat opdroogt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:54

Net als alle dagen; gewoon lekker buiten zonder deken :)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:55

Hier staan ze nog altijd gewoon buiten. Ik had verwacht dat ze in de schuilstal stonden maar voorlopig nog niet :')
Veel dekens zijn inderdaad niet bestand tegen zulke regendagen (hebben we helaas zelf meermaals mogen ervaren..) maar ik heb mij vorig jaar een amigo aangeschaft en die heeft het tot nu toe altijd droog gehouden!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:55

Terug spugen :+

Nee, helaas staat hier inmiddels bijna mijn hele erf blank. Net een noodstal ingericht dan heb ik er in ieder geval al 2 droog staan. Nog 1 te gaan. In de nieuwe stallen staat ruim 20cm water.

Verder hou ik mijn gemak, kacheltje aan en als ik uit mijn raam kijk zie ik hoeveel lol mijn eenden en ganzen hebben momenteel. Die zwemmen nu gewoon over het gras ;)

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:56

Hier valt het al de hele dag met bakken uit de lucht, mijn paarden staan gewoon op de wei met schuilstal. Ze hebben een dikke wintervacht dus dekens zijn overbodig :)

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:57

Hier staan ze echt lekker en tevreden binnen! Het weiland is een zwembad, en met deze regen en wind lijkt het mij zeer onaangenaam voor ze buiten.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:59

Hier staan ze ook op stal. De wei is een sloot geworden helaas en de bakken zijn nog erger.
Straks even los laten en uitmesten. Maar daarna toch maar weer op stal net een flinke hoop hooi.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:59

Mijne kunnen altijd droog staan, ze krijgen hun voer ook onder een afdak.
Ze gaan wel regelmatig de regen in maar kunnen ook weer makkelijk drogen.
Als ze niet konden schuilen zou ik er met langdurige regen een regendek opgooien, als ze er niet tegen kunnen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:00

Mijn paard staat lekker buiten in het waterige zonnetje :D. Nog geen last van extreme regen hier.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:00

Bij ons regent het sinds gisteravond al keihard aan een stuk door.. -O-
Maar...mijn paard heeft het gelukkig heel luxe, want we hebben binnenpaddocks op stal! De staleigenaren hebben een kas en in de herfst/winter wordt een gedeelte daarvan gebruikt al paddock. Echt heerlijk voor de paarden. We hebben ook buitenpaddocks, maar daar vinden ze nu niks aan. Dan gaan ze heel zielig met z'n allen in elkaar gekropen onder de bomen staan en staan alleen maar stil..

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 13:01

wat een slim idee om daar een kas voor te gebruiken!

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:02

Mijn Shetland duo heb ik ook maar een regendekentje opgegooid, ze blijven ondanks dit hondenweer gewoon in de paddock rondkuieren terwijl ze ook lekker naar binnen in de inloopstal kunnen. Ik zal het wel nooit gaan begrijpen :+

En ons omaatje heeft een 200 grams waterdichte deken op met een 0 grams regendeken, oudje verdient stiekem wel een beetje extra luxe.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:02

gewoon naar buiten net als altijd, zonder deken.

Ik ben alleen wel een beetje huiverig voor het weiland. Dat lopen ze nu natuurlijk makkelijk kapot. Als dat het geval is zet ik ze in de paddock (paddock is altijd droog en ze hebben een inloopstal).

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:03

De paarden bij ons op stal staan 24/7 buiten ook zonder deken.
Alleen bij vorst gaan ze s'nachts naar binnen.

Ik heb vanochtend zelfs les gehad in de stromende regen in de natte buitenbak.
Paardlief was chagerijnig maar t rijden ging eigenlijk best goed ondanks de grote plassen water in de bak.
Helaas kwam ik wel tot de conclusie dat mn jas niet echt meer waterdicht is..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:11

Mijn beide paarden staan buiten, eentje met deken en eentje zonder, wel met schuilstal hoor.
Maar vind het ook maar niks, ben benieuwd of mijn deken het houdt vandaag.. Ga zo maar eens even kijken en wat extra bijvoeren :)

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:19

Bij ons staan ze nog 24/7 buiten. Gelukkig gisteren net een nieuwe regendeken aangeschaft en op mijn oudje gelegd. Ga zo even checken of ie ook doet wat ie beloofd. ;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:22

Mijn pony staat nu nog onder een eczeemdeken met regenliner eronder (rambo). Maar ik kan haast niet geloven dat die deken dit kan tegenhouden en hij nog droog is...
Als dat zo is gaat hij zonder deken vanaf nu.

Hij staat 24/7 buiten met mogelijkheid om uit de wind te gaan, en hij kan ook onder een overkapping. Hij is er alleen meestal te eigenwijs voor om daar gebruik van te maken..

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:22

Normaal staan ze hier ook op de wei of op de paddock. Maar beide bestaan nu even niet meer.
Hier is denk ik al 70 mm gevallen.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:23

De mijne staan beide lekker buiten met een deken en een berg hooi.. Mag niet klagen want het is hier in het noorden nog droog

Sharon1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:23

Ik laat ze binnen staan. Ze staan in een open weiland, dus ze kunnen nergens schuilen.