Paarden in deze snikhitte...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Paarden in deze snikhitte...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 17:13

Hoe gaan jullie paarden om met deze snikhitte? Ik vroeg het me af met deze 35 graden op de thermometer...

Anoniem

Re: Paarden in deze snikhitte...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:15

Die vreten gras, liggen heerlijk languit te bakken in de zon, en drinken zo'n 60 liter water per dag. Ik kan niet zeggen dat ze er echt anders onder zijn.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:16

heb mn verzorgpaardje lekker gepoetst en daarna lekker afgespoten :) vond die heeerlijk! daarna ging die rollen dus weeer helemaal vies xd en toen begon het te regenen :) veel lekkerder voor de paardjess

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:17

Mijn haflinger staat buiten in de schaduw en heeft vliegenspul op en zulke sliertjes voor de ogen :) Ze zit lekker te genieten.
De andere 2 KWPN'ers staan al een poosje snachts buiten en overdag binnen. Is gelukkig lekker koel in de stal.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:18

Twee keer per dag onder de douche, rond twaalven en rond vieren, ze waren dolgelukkig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:18

Ze staan gewoon op de wei, zullen nu wel in of bij de schuilstal staan in de schaduw of ze staan te grazen. Ze hebben gelukkig weinig last van de warmte.

Een officieel meetpunt redelijk bij stal meldde een uur geleden 34,8 graden in de schaduw dus,

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 17:18

riggerlover schreef:
heb mn verzorgpaardje lekker gepoetst en daarna lekker afgespoten :) vond die heeerlijk! daarna ging die rollen dus weeer helemaal vies xd en toen begon het te regenen :) veel lekkerder voor de paardjess

Zo wordt je wel beziggehouden! {:}

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:19

Geen idee wat die van mij doet, of op de weide staan met vliegenspul en een vliegenmasker, of ze stapt naar de Mc Donalds, heb haar uitgeleend... Maar ze zal niks vreemds doen, daar word ze genoeg voor gecontroleerd :o

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:20

Mijn paardje staat s nachts buiten en overdag binnen in de schaduw (dah), lekker koel. Heb vanochtend eventjes gereden ivm haar dikke buikie, lekker afgespoten en klaar. Alleen ik verveel me dus ben aant denken of ik haar nog een x zal laten douchen :P

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:20

Mijn paarden stonden tot 2 uur buiten, toen onder de douche gegooid en nu staan ze op stal. als er schaduw in de bak is vanavond rond 8 uur ga ik rijden en dan in de nacht weer naar buiten :)
Ze vinden de warmte (lijkt het) niet heel erg.. maar die dazen worden ze toch wel erg gek van!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:21

TamaradB schreef:
Twee keer per dag onder de douche, rond twaalven en rond vieren, ze waren dolgelukkig.

En hier worden ze alleen maar warmer van. Zou er mee oppassen om ze nu nat in het land te zetten.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:22

Ben al paar x gaan kijken vandaag. waterbakken gecheckt en ik weet het zeker.
Ik heb er meer last van dan mn paarden.

Het enigste waar ze wel last van hebben is vliegen bij de ogen. alleen tja loopt een vliegenmaskeretend veulen bij dus die kunnen hun werk niet doen .

Yontheke

Bij ons staan ze nu overdag in de stallen en onder het afdak tegen de beestjes. Moesten die er niet zitten zouden ze nog in de zon staan bakken denk ik :)
Ik douch ze regelmatig of spuit enkel even de benen af.
Vanavond voer ik ze afgekoelde slobber ipv hun gewone voer zodat ze wat extras en vocht hebben. Lekker makkelijk verteerbaar.

Ceasar2015

Ik heb ze een vrije dag gegeven. Maar verder niet anders dan anders:
's ochtends gaan ze van de paddock naar het gras en rond een uur of 2 weer van het gras naar de paddock(heb 1 extreem gevoelig paard en die trekt hele dagen op het gras niet).
Ze krijgen voldoende water over de hele dag en hebben er schaduw bij..

Mijn oudere witte merrie is wel wat warmer en ademt wat zwaarder, maar is verder nog haar actieve zelf, zonder een drupje zweet. Ze staat gewoon rustig te grazen, zonder gekke dingen te doen. Mijn jonge vosruin, gedraagt zich net als bij min 10 en staat dus te zweten op het land omdat hij niet zo goed rustig kan staan grazen...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:23

karina1977 schreef:

Het enigste waar ze wel last van hebben is vliegen bij de ogen. alleen tja loopt een vliegenmaskeretend veulen bij dus die kunnen hun werk niet doen .

Even wat azijn op het hoofd smeren. Hebben ze minder last van de vliegen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:23

die van mij staan onder een groot afdak en kunnen onder een boom staan waar een nevelaar in hangt die continue spuit.
En ze hebben een vliegenmasker op.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:26

Ik doe met dit weer helemaal niks met ze!!
Ja altijd zorgen voor water (al doe ik dat het hele jaar door) maar met zulke temp. ga ik vaker het water even bekijken.

Die van mij hebben een eenorm knuffel gehalte zeker mijn fries. Maar met dit weer vinden ze degag zeggen voldoende daarna vertrekken ze weer naar de bosrand lekker in de schaduw.
Ik vraag ook helemaal niks van ze. Spuit ze ook niet af want me die zwarte vacht..... pfff
Emma zorgt zelf wel voor verkoeling.

Dit is dan van een paar maanden terug. Maar dit doet mevrouw zo ongeveer de hele dag met dit weer
https://www.youtube.com/watch?v=jhE7IIFHiss
Afbeelding

Om het water dus ook lekker koel en vers drinkwater te houden. Hebben ze smorgens een halfe badkuip en smiddags vullen we hem tot de rand.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:33

Mijne staat gewoon lekker buiten met veel schuilmogelijkheden en een inloopstal. vers gras, 3 volle bakken water die telkens weer bijgevuld en ververst worden. UV werende vliegendeken + masker op en eind van de dag lekker helemaal afspoelen onder de kraan.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:33

Met de hitte zelf eigenlijk heel goed. Een goede vliegenspray (B&B) en een vliegennetje doen de rest, verder staat hij op tussen 11u en 16u op stal, om de grootste hitte te vermijden. Hij drinkt uiteraard veel meer, maar verder niets aan te merken. Ik rijd hem voor 8 u 's ochtends of na 20u 's avonds en dat gaat prima.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:46

PP >> SV

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:58

Mijne gaan wel veel op stal staan zelf. Is daar koeler. . En dan weer even vreten in de wei. . En dan weer naar binnen. Etc!

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:00

Hier staan de paarden overdag binnen en gaan ze s avonds/snachts naar buiten. We hebben geen
schaduwplek in de wei en dat is op zo'n dag als vandaag echt wel nodig voor ze

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:01

Vandaag heb ik ze op stal gezet de heetste uurtjes van de dag. Maar normaal geef ik ze een strook vers gras erbij en zet daar de sproeier op. Anders durven ze er niet onder maar voor gras doen ze alles :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:02

Ik gok dat ze nu in de schuilstal staan. Niet zozeer voor de hitte maar meer om te ontvluchten aan de dazen. Soms gaan ze even kwartier de wei op om daarna in een volle galop de schuilstal weer in te vliegen en tegen de avond als er minder dazen zitten trekken ze naar buiten toe. De shet staat overigens wel gewoon buiten die lijkt niet zo'n last te hebben van de dazen.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:05

FriesWytske schreef:
karina1977 schreef:

Even wat azijn op het hoofd smeren. Hebben ze minder last van de vliegen.

Thnx voor de tip. _/-\o_