.Mijn paard was echt super braaf en rustig bij het scheren. De jonge vrouw die haar schoor zei dat ze nog nooit zo een braaf paard gehad heeft bij het scheren en ze heeft er al héél wat geschoren. Zelfs haar benen liet ze gewoon rustig staan, ze viel bijna in slaap... Ook een deel van haar hoofd (kaak) kon probleemloos gedaan worden. Zo mak als een lammetje was ze, ze leek er zelfs bijna van te genieten.
Dan moest haar hoofd volledig geschoren worden en uit voorzorg werd de praam erop gezet (dit tegen mijn gevoel in)... Gedaan met braaf paard, hallo draak
Ze schrok plots van alles en op een bepaald moment ging ze zelfs compleet door het LINT. Dit gebeurde bij het proberen scheren van de oren. Nu is mijn paard niet bepaald gevoelig aan de oren ofzo, ik kan er aan trekken, aan friemelen, zelfs IN haar oren poetsen vindt ze heerlijk (ja, echt waar, vreemd paard heb ik ook haha). Al moet ik toegeven, de oren toiletteren vindt ze helemaal niks... Maar scheren ging dus al helemaal niet. We hebben het scheren echt moeten staken, het werd gewoon levensgevaarlijk. Ze liep ons in blinde paniek omver (en normaal heeft ze veel respect voor mijn ruimte), maaide met haar voorbenen, sprong op mijn voet (ziet goed blauw nu), etc. Praam eraf gehaald en paard proberen kalmeren, want dit werkte echt niet.Ik kan je zeggen, ik kon niet meer met de scheermachine in haar buurt komen nadien
Zelfs als die uit stond en je kwam dichter bij haar, ging ze door het lint. Ik hoop echt dat dit ooit weer goed komt, maar ik vrees er voor
En ze was echt ZO ZO braaf vòòr die rotte praam er op ging. Die praam doe ik echt nooit meer hoor, allé, toch niet bij mijn eigen paard... Bij haar werkte dit dus duidelijk niet. Nu sta ik dus met een paard met een halfgeschoren hoofd
Ze is nu wel functioneel geschoren (daar waar ze veel zweet), maar dit is ook echt geen zicht hoor. Ik heb geen idee wat ik nu best kan doen om eerlijk te zijn... Wat zouden jullie doen? Ze werd aan het hoofd geschoren met een gewoon groot scheerapparaat, zou een kleiner apparaat een optie zijn? Alleen heb ik dat zelf niet en weet ik niet goed waar ik die kan vinden en hoe duur ze zijn. Zou ook zonde zijn als ik dat aanschaf en ze helemaal blijft 'flippen'.
Verdoven doe ik liever niet, dan laat ik het wel gewoon zo. Het is echt geen zicht, maar die fluffy oren en onderkaak neem ik er dan maar bij. Hoe ik dat volgend jaar dan moet aanpakken, tja, dat zie ik dan wel ^^
Ik ga morgen kijken hoe ze reageert op het scheerapparaat en proberen wat te desensibiliseren. Hopelijk helpt dat wat en kan ik eventueel die fluffy haren aan de onderkant al weghalen. Die oren, tja, dat moet dan maar zo blijven voorlopig. Mijn arme paard, en ze was nog zo flink
*diepe zucht*.
Ik had gewoon naar mijn gevoel moeten luisteren en die zei: geen praam. Spijt komt altijd te laat hè