ik krijg binnenkort mischien een E pony.
maar nu zit ik met dekens..
welke dekens zijn nodig en welke niet?
voor alle seizoenen..
alvast bedankt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
annelieke92 schreef:Ik heb voor mijn paard
* zweetdekens (7 fleece en 2 wollen, maar 1 of 2 is prima heb gewoon te veel).
* regendeken
* winterdeken 220 gram
* winterdeken 300 gram
* 2 vliegendekens (1 voor in de wei en 1 voor als ik naar de les ga of concours in de zomer)
yasminlove1 schreef:annelieke92 schreef:Ik heb voor mijn paard
* zweetdekens (7 fleece en 2 wollen, maar 1 of 2 is prima heb gewoon te veel).
* regendeken
* winterdeken 220 gram
* winterdeken 300 gram
* 2 vliegendekens (1 voor in de wei en 1 voor als ik naar de les ga of concours in de zomer)
wanneer gebruik je winterdeken van 220 gram en wanneer die van 300 gram?
Marieke_K schreef:Als je weet waar je paard komt te staan kan je ook beslissen of je bijvoorbeeld waterdichte dekens neemt of dat staldekens voldoende zijn. Ik heb alles waterdicht en wat onderdekens (horseware systeem) omdat mijn paard veel buiten komt in de winter. Dan is waterdicht makkelijk.
flappie28 schreef:Ik heb geen dekens met hals, behalve dan een fleecedeken. Verder staat die van mij onder een 200 grams deken als het 0 tot 10 graden is overdag ongeveer, vriest het overdag dan doe ik hem 300 grams op.
Maar misschien krijg je de dekens er wel bij als jullie de pony kopen? Weet je in ieder geval ook gelijk de juiste maat!
Lara_Silver schreef:Zou je dat niet bekijken wanneer het 100% zeker is dat je dit paard krijgt? Wie weet heeft de oude eigenaar nog dekens of zou deze je kunnen uitleggen wat het paard altijd op heeft gehad?
yasminlove1 schreef:Lara_Silver schreef:Zou je dat niet bekijken wanneer het 100% zeker is dat je dit paard krijgt? Wie weet heeft de oude eigenaar nog dekens of zou deze je kunnen uitleggen wat het paard altijd op heeft gehad?
ja eigenlijk krijg ik al 100 % zeker een pony/paard maar ik weet niet wanneer en ik vind het zoiezo al leuk om alle spulletjes zo te bekijken enz
, maar helaas kun je veel dingen pas aanschaffen als je het paardje hebt. Sommige paarden hebben bijvoorbeeld uitzonderlijke maten, bijvoorbeeld dat ze met een stokmaat van 1.60 cm toch wel een deken van 1.95 cm zouden moeten passen, maar die van mij heeft 205 cm.
En ook met beenbescherming of halster/hoofdstel kan dit natuurlijk voorkomen. Heb je de catalogus van bv. Divoza al in huis? Anders even aanvragen, kun je lekker speuren naar leuke spulletjes.
[/quote]
, maar helaas kun je veel dingen pas aanschaffen als je het paardje hebt. Sommige paarden hebben bijvoorbeeld uitzonderlijke maten, bijvoorbeeld dat ze met een stokmaat van 1.60 cm toch wel een deken van 1.95 cm zouden moeten passen, maar die van mij heeft 205 cm.
En ook met beenbescherming of halster/hoofdstel kan dit natuurlijk voorkomen. Heb je de catalogus van bv. Divoza al in huis? Anders even aanvragen, kun je lekker speuren naar leuke spulletjes.[/quote]
carrotje schreef:Mijn mening als je een deken aanschaft een bucas. Deze ademen zo goed en wanneer het buiten wat warmer word en je in een twijfel moment zit een dunnere of dikkere paarden zweten er niet onder. En wanneer je paard nog wat klam is na het zweetdeken je kan het deken al wisselen. Zonder je zorgen hoeven te maken. Door de speciale laag aan de binnenzijde.

flappie28 schreef:http://catalog.divoza.com/ hier kun je hem ook online bekijken, veel plezier!