Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ze worden natuurlijk niet helemaal perfect schoon, maar schoon genoeg. Mijn paard staat 24/7 in een uitloopstal en zijn dekens hebben nog nooit doorgelekt.
xRomana schreef:Niet doen, dan haal je de goretex laag dr af! Oftewel dan zijn ze niet meer waterdicht.

Spuit ze naderhand niet eens in met impregneerspray. Niks geen last van doorlekken oid. Ze worden idd niet zo schoon dan als ze echt gewassen worden, maar net wat je zegt Jesito, na 1 dag dragen zijn ze toch weer smerig
Komplete vulling naar z'n grootje en waterdicht was ie ook niet meer. 
Angela schreef:Ik doe het altijd zo met de hele dikke dekens:
Dekens op de grond en helemaal nat spuiten met de tuinslang. Met water en wasmiddel helemaal schoon borstelen (zowel binnen als buitenkant). Daarna op de waslijn en dan helemaal afspuiten. De iets dunnere dekens borstel ik eerst af met water en wasmiddel, dan afspoelen, en daarna in de wasmachine om hem door een door fris te krijgen.
Voor gebruik ga ik er met een waterdichtspray meerdere keren overheen, en zo gaan mijn dekens echt jaren waterdicht mee.
Ik kreeg die waslijn van mij op die manier prima stuk.... jesito schreef:xRomana schreef:Niet doen, dan haal je de goretex laag dr af! Oftewel dan zijn ze niet meer waterdicht.
Paardendeken met goretex heb ik nog niet gezien en goretex is geen laag dat is een laminaat onder de buitenstof.![]()
Jij bedoeld waarschijnlijk de coating, als er teveel druk komt op zo'n coating kan die inderdaad stuk gaan.
Gewoon niet te dicht erop en niet teveel bar.
capopjekop schreef:Gore tex is een soort kunststof toch waar schoenen en jassen enz van gemaakt worden?