De titel zegt denk ik wel genoeg, wie heeft er tips om warm te blijven met deze vreselijke kou? Bij mij op stal is geen enkele verwarming te vinden
. Alle tips zijn welkom
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Alle tips zijn welkom

Wel een waterkoker met thee maar dat lust ik natuurlijk weer niet
S_C schreef:ik vind een tshirt en een vest niet bar veel.
Als ik naar de manege ga heb k een thermolegging onder me rijbroek aan. dan een hemdje met daarover een thermo shirt daarover een tshit met lange mouwen 2 vesten en dan een donsjas met sjaal en een muts op me hoofd, via je hoofd verlies je het meeste warmte,. Als ik ga rijden heb ik een band om me oren heen een soort haarband waardoor die warm blijven en daarover heen me vest ook draag ik handschoenen. Geen moment koud.
danamuts schreef:niet de meest smakelijke oplossing, maar het werkt wel heeeeel goed tegen koude voeten:
Even een kwartiertje in de mesthoop gaan staan
thermospul hebben ze regelmatig bij de action, liddl of aldi!
S_C schreef:http://www.wehkamp.nl/sport-vrije-tijd/ ... 9540448883
bijvoorbeeld.
ik raad je qua shirt wel een thermo met een gesloten hals aan is veel warmer dan een V-hals of een ronde hals. mijne sluit rond me nek gewoon aan.

. En uiteraard draag ik muts, sjaal en handschoenen. Alleen handen is bij mij altijd een probleem, ik trek regelmatig even mijn handschoenen uit omdat ik ze dan weer lastig vind en daarna zijn m'n handen dus koud...ijssnuiver schreef:Ik draag een hemd, een thermoshirt met lange mouwen en daarover een fleecevest. Dikke paardrijsokken, rijbroek, ariat laarzen en een thermobroek. En ik heb een ontzettend warme jas gekocht die schijnbaar warm blijft t'm -20, dus dat gaan we mooi even uitproberen. En uiteraard draag ik muts, sjaal en handschoenen. Alleen handen is bij mij altijd een probleem, ik trek regelmatig even mijn handschoenen uit omdat ik ze dan weer lastig vind en daarna zijn m'n handen dus koud...
En bovenal, veeeel blijven bewegen. Ga eens lekker grondwerken/loswerken/spelen met je paard als het echt koud is. Dan je ben je zelf ook wat meer bezig met sprintjes trekken ed. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar uit de wind en in de zon is het nog bijna warm, dus als je dan kunt gaan rijden, zou ik het dan doen.
@GamblersCup: Misschien zou ze het allemaal zelf kunnen verzinnen, maar het is toch ook handig om tips ed uit te wisselen? Wellicht heeft een andere bokker wel een hele goede tip, waar ts nog helemaaal niet aan gedacht had. Bovendien vind ik dat je best wel even wat vriendelijker mag reageren, als het je niet aanstaat reageer je toch gewoon niet?