Graag jullie mening ..
Paard staat op stal, heeft nog geen deken opgehad voor de laatste 3jaar,
maar heeft ook nog vrij kort haar wegens de wisselende weerstomstandigheden ....
Ze voorspellen vanaf donderdag -10°
pffff dilemma !!
Ik ben principiëel tegen een deken omdat hij jong en gezond is en zelf zijn temperatuur regelt maar omdat hij momenteel zo weinig winterhaar heeft ?? Zou hij dit op een paar dagen nog zelf kunnen aanmaken ?
). Hij staat overdag een aantal uren buiten en snachts binnen. Ik bepaal zelf hoeveel hooi hij krijgt, en voor vandaag en de komende dagen voer ik dat even op (hij kreeg tot nu toe 10 kilo en had daar genoeg aan (viel niet af en 's ochtends zat er nog wat in zn hooinet). Ik laat zn deken af, binnen staan zn haren niet op, dus heeft ie het ook echt niet koud. Buiten staan zn haren op, dus de isolatie staat aan, denk ik dan maar. Hij staat op een weitje met een kliko vol hooi en kan zichzelf goed warm eten. Ik kijk gewoon hoe het gaat. Mocht ie erg gaan rennen ondanks dat er nog hooi is, zet de staleigenaar hem weer naar binnen. Is het hooi op, gooit ze er wat meer bij. Ik verwacht/hoop dat als er maar genoeg hooi is, het wel goed gaat.