Wie leent zijn paard uit aan Sinterklaas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Wie leent zijn paard uit aan Sinterklaas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 10:38

De Sint is weer in het land,en menig schimmel eigenaar wordt weer gevraagd of hij zijn trouwe viervoeter uit wil lenen aan deze kindervriend.
Nu vraag ik me af: wie zegt er ja,als de goedheiligman met dit verzoek komt?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:40

Nee, dat overleeft die arme man niet :D

Jespri

Re: Wie leent zijn paard uit aan Sinterklaas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:41

Ja hoor, alleen is mijn pony vriend te klein voor de goedheilligman. :')
Ik zou het dan wel alleen doen als ik er zelf naast loop, ik geef hem bijvoorbeeld niet mee.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:45

Jespri schreef:
Ja hoor, alleen is mijn pony vriend te klein voor de goedheilligman. :')
Ik zou het dan wel alleen doen als ik er zelf naast loop, ik geef hem bijvoorbeeld niet mee.

Idem :)

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:46

Jep mijn vorige tink heeft ook al als sinterklaaspaard gespeeld wat hebben we gelachen toen Sint had nog nooit op een paard gezeten en toen hij opstapte belande hij achter het zadel ipv in het zadel :')
We stonden allemaal gespannen te kijken, want oje ik wist niet hoe Chester zou reageren hierop Had immers nog nooit iemand achter het zadel geploft :+ We hielden onze adem in, maar Chester draaide alleen een rondje en had had zoiets wat zit er nu in godsnaam voor een rare op mijn rug :')
Ik was als zwarte piet en hield hem wel vast, maar het was echt harstikke leuk!

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:46

Ik heb mijn paard te koop staan en er werd eigenlijk alleen maar op gereageerd dat ze haar wel wouden kopen alleen voor sinterklaas..... 8)7
Gelukkig ken ik haar goed genoeg om haar voor dat doeleinde niet te verkopen,dan gaan er strax nog dooien vallen.......

Als ze nou heel braaf was en zich makkelijk liet sturen vond ik het het overwegen waard,maar nu zou ik meteen NEE zeggen.Ik zou er idd ook zelf naast willen lopen......

fja37

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:12

ik ben in het bezit van een schimmel, en ik heb haar ondanks de ontelbare aanbiedingen die mij gedaan zijn in de 17 jaar dat ik haar heb nog nooit uitgeleend aan de Sint. ik zelf vind het risico te groot dat het mis kan gaan ..

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:15

Er moeten hier toch ook wel genoeg wel-sinterklaas paarden zijn? Ik ben wel benieuwd. Ik hou altijd mijn hart vast hoor, als ik ergens zo'n sinterklaas zie die absoluut niet kan rijden... Ik vind het dapper!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:17

Het is me inderdaad gevraagd. Mijn antwoord was dat het vast de bedoeling is dat de Sint blijft zitten dus dat het niet zo'n goed idee was. :D

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:38

Hihi ik ben ook gevraagd.....
Maar ik weet zeker dat Sinterklaas nog geen 5 seconde blijft zitten hihihi

fairmaiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:41

Ik heb nu een palomino die nog lekker jong is, maar hiervoor had ik een schimmel die super bomproof is... die is wel sinterklaaspaard geweest :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:41

Zou wel geinig zijn, een gillend paard dat met een gillende, zich vastklampende goedheiligman aan boord aan de einder verdwijnt.

Maar ook wel sielugh voor 't paard, en traumatisch voor de kindjes. En imagoverwoestend voor de sint als hij zou worden gesignaleerd op een oranje (bij zijn tabbaard en mijter vloekend!) IJslandertje.

Nee, laat ik 't maar niet doen.

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:42

Ja hoor! Vaker zelfs, ik ben er wel altijd zelf bij en niet als piet. Als hij dan schrikt staat er tenminste een bekend iemand voor hem. Maar 1 Sinterklaas is er zelfs voor op les gegaan, dus niets te klagen hoor :)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:43

Nee dit zou ik nooit doen :n

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:44

mayke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:45

Mijn schimmel zou een nog grotere ego krijgen als die aan als zijn paarden vriendinnetjes kan vertellen dat de kindervriend op zijn rug heeft mogen zitten.
Lijkt me geen goed plan :Y)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:46

Ik zou mijn ruana wel uitlenen,als schimmel nieuwe stijl.maar dan ga ik mee als piet!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:51

Als Sharonne schimmel zou zijn, zou ik er over nadenken. (Ze een vos :P Maar goed ook, want ze had de zakken kruidnoten en de suikerbeesten van de pieten gepikt.)
Maar dan zou ik wel willen dat de goedheiligman even enkele keren komt oefenen.
En ik zou inderdaad zelf het paard vast willen houden.

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:57

Die van mij gaat het dit jaar proberen.
~1.60, met een sint van 1.75-1.80..
Bedoeling is om een straat door te rijden en sint voor school af te laten stappen. Moet kunnen..dacht ik/hoop ik
Sint kan niet rijden, maar is niet bang, en ik blijf ernaast..zonder mij geen feest.

We zijn nu aan het trainen, ik moet zeggen die 5 jarige van mij pakt het uitstekend op.
Sint wil ook nog paar keer oefenen met zijn cape(?) enzo, maar aangezien ik met uitrijdekens geen probleem heb, verwacht ik daar geen uitdagingen.

Ben benieuwd en ook al trots hoe puppypaard ermee omgaat.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:58

Ja hoor, mijn vader is zelf Sinterklaas. Alleen mijn pownie is een beetje klein haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:59

Dit jaar duidelijk nog niet (paard is net 2 weken onder het zadel) maar als ze volgend jaar braaf zat is en ik kan mee als Piet wil ik er best over nadenken!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:01

Overigens heb ik weleens op het paard van Sinterklaas gereden :P Bij de manege waar ik reed hadden ze een schimmel uitgeleend voor de intocht. Zo tegen het einde van de les werd ik van dat paard gehaald en kreeg ik een deken omgeknoopt (oefentabbaard) en een stok (staf) in m'n hand. En er weer op, om te kijken wat 't paard daar nou van zou vinden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:04

Ik heb geen geschikt Sinterklaas paard.
Maar al had ik dat zou ik niet gauw doen. Zou het risico niet nemen denk ik. Het blijven paarden die altijd kunnen schrikken en moet er niet aandenken dat het paard schrikt en <:) eraf valt met alle kinders erbij. Ookal zou mijn paard ontzettend rustig zijn. Nee, het is toch heel wat de kleding van de Sint alleen al en dan allerlei zwarte pieten er rond springen en nog drukke kinderen erbij.

Misschien een rare vraag maar stel dat zoiets gebeurd wie is er dan aansprakelijk voor het geval Sinterklaas zich echt zeer doet?
Eigenaar van het paard? Of de organisatie van zo'n gebeuren?
Ook wel interessant om over na te denken voor je je paard uitleent aan Sinterklaas.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 15-11-11 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:06

moest ik een schimmel hebben die even bomproof is als mijn merrie, dan zou ik het wel doen op voorwaarde dat ik het zelf kan vasthouden, want het zijn en blijven dieren. Bovendien als het eentje is met hetzelfde karakter als m'n huidige paard zou het wel eens kunnen stranden in een rodeo :o

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 17:43

Afbeelding

rij foto van papagroom in sintnieklaastijd.....rijtechnisch helemaal OK...... :D