CoRiNa1983 schreef:ik zou nu geen 0 grams opdoen dat vind ike cht te koud, mijne is nu niet geschoren en draagt een 0 grams met vrij dikke fleece komt op 80 tot 100 gram, gaat overdag wel veel naar buiten
als je scheert en je doet nu de 0 grams of met fleece op gaat het haar sneller weer aangroeien, is mijn ervaring, die van mij voelde ook koud aan onder d'r deken, neus en oren, waren allemaal vrij koud.
als de temperatuur dag en nacht onder de 10 blijft dan zou je de 300 op kunnen doen, moet je gewoon even aankijken hoe je paard onder z'n deken, oren en neus aanvoelt, ik ga dan zelf met mijn niet geschoren paard naar de 200 gram, als het gaat vriezen snachts gaat er bij die van mij 300 gram op en dan zou jij als je paard dus minder fijn aanvoelt over kunnen gaan naar de 400 en als het hard gaat vriezen leg ik vaak nog een flece of wollen deken bij dus dan kom ik rond de 400 gram uit, dan zou het kunnen zijn dat jouw paard ook nog iets erbij nodig heeft en komt je rond de 500 uit.
maar je moet echt gewoon naar je paard kijken sommige geschoren paarden hebben genoeg aan 300 ook als het hard vriest, maar sommige hebben wel 600 gram nodig, mijn advies kijk en voel en ervaar, heb je iets bijgelegt en daat hij zweten dan heeft hij het te warm, voelt hij aangenaam aan dan is het goed.
Dankjewel voor dit lange antwoord, hier heb ik zeker wat aan!