nou ja iedereen denkt er maar over hoe diegene het wilt.
ik breng mijn tinker uit in de sport, het is nogal een temperamentvol diertje (ze zeggen dat hij het karakter van een renpaard heeft
) en die fokt zich dus gewoon onwijs op om niks...
als ik hem zomers ga rijden, dan is hij binnen 5 minuten doorweekt en binnen 10 minuten staat het schuim op zijn lijf...
ik hoef jou (aangezien je gypsy in je naam hebt staan) denk ik niets uit te leggen van die schattige beren vacht die tinkers kunnen krijgen.
dus in de winter was hij nog veel sneller beschuimt...
IK (en dat is MIJN mening) vindt dat niet gewenst omdat ik dus wel bang ben voor verkoudheid influenza etc etc etc.... dus ik heb besloten hem in te dekenen (wederom mijn beslissing) aangezien dat nou niet bepaalt voldoende was om hem minder te laten zweten, en hij vervolgens in de zomer nog in zijn wintervacht liep door een of andere bizarre reden(die niemand, geen da, geen nher heeft kunnen verklaren)
heb IK besloten hem te scheren(jaja, MIJN keuze, MIJN beslissing)
gezien het feit dat ik een aangeboren walging heb voor patroontjes etc, maak ik hem helemaal kaal...
en guess what? pony lief, is in eens rustiger, want die mist dat zweet(volgens mij vinden wij mensen het ook niet zo prettig als wij zweten en we ons niet even kunnen douchen oid om van dat zweet af te komen
) hij is makkelijker in de omgang geworden en hij zweet niet meer zoveel...
kan nu lekker genieten van de zomer zonder extreem te zweten...
het enige nadeel is al die extra dekens, maar dat is mijn probleem toch?
pony ondervindt er geen hinder van hoor 
bovendien, eerlijk is eerlijk... ik ben er aan gaan wennen, en ik vindt het zelfs mooier geworden...
en ik merk meteen aan hem wanneer hij weer op moet voor een scheerbeurt...
gewoon omdat hij het zelf aangeeft... ik kan me dus niet voorstellen dat mijn pony leid onder het feit dat ik zo "gemeen" ben om hem zijn vacht af te nemen...
het is het kiezen tussen 2 opties, en je kiest altijd de minst slechte lijkt me...
voor jou is dat mischien wel de paarden lekker bolliewollie op de wei te laten staan...
maar voor mij is die optie dus niet afdoende omdat ik merk dat mijn paard daar onder leidt 
en ik geloof dat niemand zijn paard wilt zien leiden ja of de nee...
dus noem het zoals je het wilt noemen: onbegrip van de evolutie, geen verstand van paarden en stel maar de meest loze vragen... het intreseert me niks want dit is mijn keuze geweest en daar sta ik nog steeds voor de volle 100% achter omdat ik merk dat het voor mijn paard beter is 
zo lang verhaal, maar ik begin een beetje klaar te raken met al die stomme opmerkingen over evolutie goed gebruik van de vacht, dekens moet je niet aan beginnen en al dat andere gezeur over het doen en laten van anderen...
Laatst bijgewerkt door Tanja op 31-08-11 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deze reactie mag gewoon blijven staan aangezien dit een heel uitgebreid antwoord is op de vraag van de TS.